MAJ
Kto mieszka na łące?
Umiejętność ogólna :dzieci będą nazywały owady i zwierzęta mieszkające na
łące, będą potrafiły opowiedzieć o przydatności owadów w świecie
przyrody, będą wiedziały jak powstaje miód
Moi kochani rodzice
Umiejętność ogólna: dzieci będą wiedziały jakie znaczenie ma w życiu rodzina,
opisywały wspólne spędzanie czasu z rodziną, dzielić się radością w czasie pobytu
rodziców w przedszkolu z okazji Dnia Rodziny”
KWIECIEŃ
Zielony kącik w naszej sali
Umiejętność ogólna: Dzieci będą opisywać warunki wpływające na rozwój i wzrost roślin (woda, gleba, słońce, powietrze), dbać o wzrost roślin w kąciku przyrody, rozpoznawać i nazywać wybrane nasiona i sadzonki oraz nazywać niektóre części rośliny (korzeń, łodyga, kwiat, liść)
Realizacja programu „Kubusiowi przyjaciele natury”
Umiejętność ogólna: Dzieci będą znać przyczynę powstawania dużej ilości śmieci oraz ich
wpływ na środowisko, podejmować działania na rzecz ochrony najbliższego otoczenia, znać
wartości odżywcze warzyw i owoców, wiedzieć, co należy robić, aby być zdrowym
Polska to mój kraj
Umiejętność ogólna: Dzieci będą znać symbole narodowe i barwy ojczyste, rozpoznawać melodię hymnu narodowego
MARZEC
Wiosenko, gdzie jesteś?
Umiejętność ogólna :uświadomienie dzieciom charakterystycznych
zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną
Wesoła matematyka u małego smyka
Umiejętność ogólna: uświadomienie dzieciom przydatności zabaw matematycznych do codziennego życia
Kolorowe pisanki
Umiejętność ogólna: uświadomienie dzieciom tradycji obchodzenia Świąt Wielkanocnych
LUTY
Mój dom- moja miejscowość
Umiejętność ogólna: Dzieci będą: znać charakterystyczne cechy okolicy przedszkola,
nazwać budynki mieszkalne (bloki, wieżowce, domki jednorodzinne), wiedzieć jak nazywa
się miejscowość w której mieszają, poznać legendę „O toruńskiej Katarzynce” oraz „O flisaku i żabach”
Nasze emocje
Umiejętność ogólna: Dzieci będą: rozpoznać i nazwać wybrane emocje (radość, złość
smutek, zdziwienie itp.), wskazywały w jaki sposób można „rozładować złość” (gniecenie
gazety, liczenie, rozmowa, słuchanie muzyki relaksacyjnej itp.), przedstawić wybrane emocje za pomocą pantomimy.
STYCZEŃ
,,Zabawy z panią zimą na śniegu i lodzie’’
Umiejętność ogólna: uświadomienie dzieciom przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy zimą ( w wyznaczonych miejscach, pod opieką dorosłych, odpowiednie korzystanie ze sprzętów zimowych)
„Kochana babcia, kochany dziadek”
Umiejętność ogólna : rozumienie przez dzieci wartości rodziny, okazywanie radości z pobytu dziadków na uroczystości przedszkolnej
„W karnawałowym nastroju„
Umiejętności ogólne: uświadomienie dzieciom tradycji obchodzenie Karnawału i zwyczajów z nim związanych
GRUDZIEŃ
Ptaki zimą
Dzieci powinny: wyjaśnić pojęcie „karmnik” oraz potrzebę dokarmiana ptaków zimą,
wymienić kilka ptaków spędzających zimę w Polsce oraz goszczących w karmnikach (wróbel, sikorka, sroka)
Coraz bliżej święta…
Dzieci powinny: współuczestniczyć w świątecznych przygotowaniach zarówno
w przedszkolu jak i w domu, zapamiętać najważniejsze tradycje towarzyszące Bożemu Narodzeniu
Gdy nadejdzie Nowy Rok
Dzieci powinny dostrzec przemijanie kolejnych pór roku oraz zmiany z nimi związane
LISTOPAD
Szare niebo za oknem
Umiejętność ogólna: rozumienie przez dzieci zmieniającej się pory roku a wraz z
nią zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią”
Spotkanie z panem Brzechwą”- obchody Jubileuszu 40-lecia Przedszkola Miejskiego nr2
Umiejętność ogólna: rozumienie przez dzieci przynależności do przedszkola i
grupy przedszkolnej
Kampania „Mali Strażnicy Klimatu
Umiejętność ogólna: uświadomienie dzieciom segregacji śmieci oraz dbania o
środowisko
PAŹDZIERNIK
Każdy przedszkolak wie, co może a co nie
Dzieci będą wymieniać podstawowe zasady bezpiecznego zachowania w przedszkolu i poza nim, próbować przestrzegać zawartych umów w kodeksie przedszkolaka, zgłaszać nauczycielce potrzeby i napotkane trudności w czasie zabaw i wykonywanych czynności, integrować się podczas wspólnych zabaw.
Bezpiecznie na drodze
Dzieci będą próbowały wymienić zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, prawidłowo poruszać się po chodniku
Jesień w parku i w lesie
Dzieci będą nazywać obecną porę roku – jesień, rozpoznać i nazwać dary jesieni (żołędzie, kasztany, jarzębina, liście, szyszki), wymienić poznane zwierzęta mieszkające w lesie, nazywać wybrane grzyby (borowik, muchomor, kurka).
WRZESIEŃ
Witamy w Brzechwolandii
Umiejętność ogólna: rozumienie przez dzieci przynależności do swojej grupy „ Biedronki”
Umiejętność ogólna: uświadomienie dzieciom wartości odżywczych owoców i warzyw