ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
sekretariat@pm2.edu.torun.pl

Jeżyki – Ośrodki tematyczne

MARZEC

„Coraz cieplej’’

Dzieci będą obserwowały i opisywały zjawiska  atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia, zaznaczały pogodę w kalendarzu pogody, dowiedzą się , że należy ubierać się odpowiednio do aktualnej pogody.

„Przyszła wiosna’’

Dzieci będą wymieniać pierwsze zwiastuny wiosny,  rozpoznawać i nazywać pierwsze wiosenne kwiaty, wymieniać etapy rozwoju roślin i warunki niezbędne do ich prawidłowego wzrostu.

LUTY

,,Miasto Toruń – słynące z piernika i Mikołaja Kopernika’’

Dzieci powinny: wymienić nazwę swojego miasta, poznać postać słynnego torunianina  Mikołaja Kopernika, wymienić zainteresowania małego Mikołaja, rozpoznawać słońce i księżyc oraz przyprawy potrzebne do wykonania piernika po zapachu, wyglądzie, smaku.

STYCZEŃ

.„W karnawale same bale”  /02.01-13.01.2023r/     

Dzieci będą:

-opowiadać o tradycjach i obrzędach karnawałowych,
-uczestniczyć w przygotowaniu balowych dekoracji i rekwizytów,
-aktywnie uczestniczyć w balu i muzycznych zabawach karnawałowych.   

„Święto babci i dziadka”   /16.01-27.01.2023r/

Dzieci będą:
-wymieniać imiona swoich babć i dziadków, opisywać ich wygląd (charakterystyczne cechy wyglądu),
-wymieniać ulubione zabawy i czynności wykonywane wspólnie z dziadkami,
-aktywnie uczestniczyć w przygotowywaniu upominków dla dziadków.

GRUDZIEŃ

NASZE PRAWA

dzieci będą znały swoje prawa, będą potrafiły wyrażać opinie na temat swoich praw jaki i obowiązków

MAGICZNY CZAS ŚWIĄT I OCZEKIWANIA NA NOWY ROK

dzieci będą znały niektóre tradycje Świąt Bożego Narodzenia, będą potrafiły śpiewać wspólnie kolędy, będą znały tradycyjne potrawy świątecznego stołu, dzieci będą znały zwyczaj żegnania Starego i witania Nowego Roku

LISTOPAD

,,Mała i duża ojczyzna ”?
dzieci będą: rozróżniały miasto od wsi na ilustracjach, wymieniały nazwę miasta w którym mieszkają – Toruń, rozpoznawały i nazywały symbole narodowe, stolicę Polski –  Warszawę oraz największą rzekę Wisłę,  potrafiły zaśpiewać pierwszą   zwrotkę i refren hymnu narodowego .    

 ,,Jesień na kropelkach gra”
dzieci będą :opisywały jesienną pogodę, wskazywały ubrania i przedmioty potrzebne na deszczową pogodę, dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.                                                                 

„Przygotowania przed zimą w lesie i w parku”
dzieci będą: posługiwać się podstawowymi wiadomościami na temat sposobu przygotowania i przetrwania zimy przez niektóre zwierzęta (robienie zapasów, odloty ptaków, zasypianie).

PAŹDZIERNIK

MY RODZINĘ FAJNĄ MAMY
dzieci będą: wymieniały członków swojej rodziny, będą znały ich imiona, będą wiedziały czym się zajmują.

Z PANIĄ JESIENIĄ W LESIE
dzieci będą: dostrzegały zamiany zachodzące z przyrodą wraz ze zmianą pory roku, będą wiedziały, jak należy się ubierać w zimne dni, będą wiedziały, jak przygotowują się do zimy niektóre zwierzęta. 

W KRAINIE UCZUĆ PRZEDSZKOLAKA
dzieci będą:  potrafiły rozmawiać o swoich uczuciach i emocjach, będą znały sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami.

WRZESIEŃ

,,  WESOŁO SIĘ BAWIMY W PRZEDSZKOLU’’

Dzieci będą poznawały normy  i zasady  regulujące  współżycie  w grupie przedszkolnej, będą poznawały kąciki zabaw oraz zasady bezpiecznej zabawy w sali i na terenie przedszkolnym.

 „PRZEDSZKOLAK NA DRODZE

 Dzieci będą poznawały podstawowe zasady ruchu drogowego, rozpoznawały i nazywały niektóre znaki drogowe , przestrzegały zasady bezpieczeństwa w czasie przechodzenia przez jezdnię.

„ LUBIMY OWOCE I WARZYWA”

Dzieci będą rozróżniały i nazywały spożywane owoce i warzywa, dowiedzą się, że owoce i warzywa są zdrowe i pełne witamin.