MARZEC
„Coraz cieplej’’
Dzieci będą obserwowały i opisywały zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia, zaznaczały pogodę w kalendarzu pogody, dowiedzą się , że należy ubierać się odpowiednio do aktualnej pogody.
„Przyszła wiosna’’
Dzieci będą wymieniać pierwsze zwiastuny wiosny, rozpoznawać i nazywać pierwsze wiosenne kwiaty, wymieniać etapy rozwoju roślin i warunki niezbędne do ich prawidłowego wzrostu.
LUTY
,,Miasto Toruń – słynące z piernika i Mikołaja Kopernika’’
Dzieci powinny: wymienić nazwę swojego miasta, poznać postać słynnego torunianina Mikołaja Kopernika, wymienić zainteresowania małego Mikołaja, rozpoznawać słońce i księżyc oraz przyprawy potrzebne do wykonania piernika po zapachu, wyglądzie, smaku.
STYCZEŃ
.„W karnawale same bale” /02.01-13.01.2023r/
Dzieci będą:
-opowiadać o tradycjach i obrzędach karnawałowych,
-uczestniczyć w przygotowaniu balowych dekoracji i rekwizytów,
-aktywnie uczestniczyć w balu i muzycznych zabawach karnawałowych.
„Święto babci i dziadka” /16.01-27.01.2023r/
Dzieci będą:
-wymieniać imiona swoich babć i dziadków, opisywać ich wygląd (charakterystyczne cechy wyglądu),
-wymieniać ulubione zabawy i czynności wykonywane wspólnie z dziadkami,
-aktywnie uczestniczyć w przygotowywaniu upominków dla dziadków.
GRUDZIEŃ
NASZE PRAWA
dzieci będą znały swoje prawa, będą potrafiły wyrażać opinie na temat swoich praw jaki i obowiązków
MAGICZNY CZAS ŚWIĄT I OCZEKIWANIA NA NOWY ROK
dzieci będą znały niektóre tradycje Świąt Bożego Narodzenia, będą potrafiły śpiewać wspólnie kolędy, będą znały tradycyjne potrawy świątecznego stołu, dzieci będą znały zwyczaj żegnania Starego i witania Nowego Roku
LISTOPAD
,,Mała i duża ojczyzna ”?
dzieci będą: rozróżniały miasto od wsi na ilustracjach, wymieniały nazwę miasta w którym mieszkają – Toruń, rozpoznawały i nazywały symbole narodowe, stolicę Polski – Warszawę oraz największą rzekę Wisłę, potrafiły zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren hymnu narodowego .
,,Jesień na kropelkach gra”
dzieci będą :opisywały jesienną pogodę, wskazywały ubrania i przedmioty potrzebne na deszczową pogodę, dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.
„Przygotowania przed zimą w lesie i w parku”
dzieci będą: posługiwać się podstawowymi wiadomościami na temat sposobu przygotowania i przetrwania zimy przez niektóre zwierzęta (robienie zapasów, odloty ptaków, zasypianie).
PAŹDZIERNIK
MY RODZINĘ
FAJNĄ MAMY
dzieci będą: wymieniały członków swojej rodziny, będą znały ich imiona, będą
wiedziały czym się zajmują.
Z PANIĄ
JESIENIĄ W LESIE
dzieci będą: dostrzegały zamiany zachodzące z przyrodą wraz ze zmianą pory
roku, będą wiedziały, jak należy się ubierać w zimne dni, będą wiedziały, jak
przygotowują się do zimy niektóre zwierzęta.
W KRAINIE
UCZUĆ PRZEDSZKOLAKA
dzieci będą: potrafiły rozmawiać o swoich
uczuciach i emocjach, będą znały sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami.
WRZESIEŃ
,, WESOŁO SIĘ BAWIMY W PRZEDSZKOLU’’
Dzieci będą poznawały normy i zasady regulujące współżycie w grupie przedszkolnej, będą poznawały kąciki zabaw oraz zasady bezpiecznej zabawy w sali i na terenie przedszkolnym.
„PRZEDSZKOLAK NA DRODZE ”
Dzieci będą poznawały podstawowe zasady ruchu drogowego, rozpoznawały i nazywały niektóre znaki drogowe , przestrzegały zasady bezpieczeństwa w czasie przechodzenia przez jezdnię.
„ LUBIMY OWOCE I WARZYWA”
Dzieci będą rozróżniały i nazywały spożywane owoce i warzywa, dowiedzą się, że owoce i warzywa są zdrowe i pełne witamin.