KWIECIEŃ
„Dbamy o naszą planetę -chronimy środowisko’’
Dzieci powinny: wyjaśnić, w jaki sposób należy dbać o środowisko naturalne ( oszczędzać prąd i
wodę, robić zakupy blisko miejsca zamieszkania, używać wielorazowych toreb na zakupy,
segregować śmieci itp.) .
„W gospodarstwie rolnym”
Dzieci powinny: opowiadać o codziennej pracy rolnika, wyjaśniać, w jakim celu hoduje się
zwierzęta, objaśniać ,jak powstaje mleko i jakie produkty powstają z mleka, nazwać zwierzęta
żyjące w gospodarstwie, rozpoznać dźwięki wydawane przez zwierzęta.
MARZEC
„Gram w zielone! – zabawy z matematyką ” /04.03-15.03.2024r/
dzieci będą:
- rozróżniały kolor zielony, charakterystyczny dla wiosny;
- rozpoznawały symbole zjawisk atmosferycznych;
- wyjaśniały znaczenie przysłowia ,,w marcu, jak w garncu’’;
- zidentyfikować podstawowe kształty: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt;
- wykazywać się zdobytą wiedzą matematyczną i przyrodnicza podczas różnorodnych zabaw.
,,Wiosna piękna i radosna’’ /18.03.-22.03.2024/
dzieci będą:
- nazwały nową porę roku;
- wypowiadały się na temat zaobserwowanych zmian w krajobrazie najbliższego otoczenia (pąki na drzewach i krzewach, źdźbła trawy, kwiaty);
- potrafiły zapamiętać nazwy pierwszych wiosennych kwiatów ( przebiśniegi, krokusy);
- wiedzieć, dlaczego są one pod ochroną i nie wolno ich zrywać.
,,Od kurnika do świątecznego koszyka” /25.03-29.03.2024r/
dzieci będą:
- potrafiły rozpoznać symbole i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi;
- znały znaczenie słów: pisanka, mazurek;
- potrafiły wyjaśnić w kolejności drogę jajka od kurnika do świątecznego koszyka.
LUTY
Zimowe zabawy
dzieci będą poznawały zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i
lodzie , dowiedzą się, jak prawidłowo ubierać się w czasie zimy, i że
przebywanie na świeżym powietrzu zimą sprzyja naszemu zdrowiu.
W krainie śniegu i lodu
dzieci będą poznawały zwierzęta zamieszkujące biegun północny,
będą wiedziały, jakie warunki życia panują w krainie skutej lodem,
będą opisywały wygląd i sposób życia mieszkańców dalekiej
północy.
STYCZEŃ
„W karnawale urządzamy bale” /02.01-12.01.2024r/
dzieci będą:
– wyjaśniać znaczenie słów: karnawał, maski;
– opisywać zwyczaje karnawałowe; wykazywać się wiedzą na temat obchodów karnawału w przedszkolu (bal przebierańców);
– wymieniać karnawałowe przysmaki na ilustracji: pączki, faworki.
,,W magicznym świecie muzyki’’ /15.01.-19.01.2024/
dzieci będą:
– wymienić członków rodziny pana Doremi – siedem córek: Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si;
– doświadczać zabawy z dźwiękami podczas grania na instrumentach, pudełkach dźwiękowych;
– wyjaśnić własnymi słowami znaczenie słów: koncert, filharmonia;
– zaśpiewać z gestykulacją gamę z pomocą nauczyciela;
– grać na wybranych instrumentach gamę.
„Kocham mocno babcię, dziadka” /22.01-31.01.2024r/
dzieci będą:
– wymieniać imiona swoich babć i dziadków;
– opisywać ulubione zabawy i czynności wykonywane wspólnie z dziadkami;
– wykazywać się wiedza dotyczącą ulubionych zajęć babć i dziadków;
– oceniać swoje zachowanie w stosunku do babci i dziadka.
GRUDZIEŃ
Wysyłamy list do św. Mikołaja
Dziecko powinno: wiedzieć, jaką drogę pokonuje list po wrzuceniu go do skrzynki, wymienić inne sposoby przekazywania informacji ( telefon, sms, poczta internetowa ),
Nadchodzą Święta…
Dziecko powinno: znać tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia, uczestniczyć w przygotowaniach do spotkania wigilijnego w przedszkolu, czerpać radość z nadchodzących świąt i niezwykłej atmosfery, która je poprzedza.
Witamy Nowy Rok
Dziecko powinno: wiedzieć do czego służy kalendarz, wymieniać kolejno występujące po sobie miesiące, pory roku i dni tygodnia.
LISTOPAD
JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM
dzieci będą:
- wymieniać nazwę i numer przedszkola,
- wskazywać symbole narodowe ( flaga, godło, hymn),
- wykazać się prawidłową postawą ciała podczas śpiewania hymnu,
- wymieniać niektóre miasta wymienione w Polsce,
- wykazywać się zdobytą wiedzą o Polsce i swoim mieście.
TYDZIEŃ OBCHODÓW JUBILEUSZU 40 LECIA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2
dzieci będą:
- poruszać się po budynku nazywając znane pomieszczenia,
- wymieniać nazwy grup i imiona pracowników przedszkola, ich funkcje,
- porównywać budynek przedszkola dawniej i dziś,
- wykazywać się znajomością niektórych wierszy i bajek napisanych przez Jana Brzechwę,
- włączać się w przygotowania jubileuszu wykonując wytwory do wystaw, program artystyczny.
JESIEŃ, JESIEŃ ZMIANY NIESIE
dzieci będą:
- posługiwać się podstawowymi wiadomościami na temat sposobu przygotowania i przetrwania zimy przez niektóre zwierzęta (robienie zapasów, odloty ptaków, zasypianie),
- rozpoznawać proste symbole pogody,
- opisywać pogodę i zaznaczać w kalendarzu pogody.
PAŹDZIERNIK
BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
dzieci będą poznawały podstawowe zasady ruchu drogowego a w szczególności zasady przechodzenia przez jezdnię.
JESIEŃ W SADZIE
dzieci będą dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie jesieni, będą rozróżniały i nazywały owoce rosnące w sadzie, wiedziały, że należy myć owoce przed spożyciem.
POBAW SIĘ ZE MNĄ
dzieci będą poznawały zasady zgodnej zabawy .
JA I MOJA RODZINA
dzieci będą wypowiadały się na temat swojej rodziny, wymieniały członków rodziny, poznawały normy i zasady regulujące współżycie , będą świadome dbania o przyjaźń , miłość i szacunek w rodzinie.
WRZESIEŃ
Z WAKACJI WRACAMY, PRZEDSZKOLE WIATMY! (termin realizacji 01 – 15.09.2023)
dzieci będą:
– rozpoznawać pomieszczenia w budynku,
– wymieniać zasady panujące w grupie, podawać przykłady prawidłowego i nieprawidłowego zachowania w grupie,
– potrafiły zastosować w zabawach i w różnych sytuacjach zwroty grzecznościowe.
PODCZAS JESIENI, KOLORAMI ŚWIAT SIĘ MIENI (termin realizacji 18 – 29.09.2023)
dzieci będą:
– obserwować oznaki i kolory jesieni,
– wymieniać, jakie zmiany zaczynają zachodzić jesienią,
– rozpoznawać jesienne barwy,
– nazwać niektóre drzewa i ich owoce,
– poznawać środowisko przyrodnicze, jakim jest park.