KWIECIEŃ
,,Sport to zdrowie”
Umiejętności ogólne: dzieci powinny rozpoznawać i nazywać wybrane dyscypliny sportowe,
wiedzieć jakie korzyści daje uprawianie sportu, chętnie uczestniczyć w różnych formach
ruchu.
,,Wielkanocne zwyczaje”
Umiejętności ogólne: dzieci powinny wymienić niektóre zwyczaje wielkanocne, tradycyjne
potrawy, mimiką i gestem wyrazić emocje i uczucia związane z nadejściem świąt,
pielęgnować polskie tradycje i zwyczaje.
,,Wiosna na wsi”
Umiejętności ogólne: dzieci powinny rozpoznawać i nazywać niektóre zwierzęta mieszkające
na wsi, rozpoznawać je po wydawanych odgłosach, naśladować te odgłosy oraz sposób
poruszania się wskazanych zwierząt, nazywać niektóre czynności wykonywane przez rolnika.
MARZEC
Zielony kącik w naszej sali / 3-12 marca 2025
Dzieci będą rozpoznawały i nazywały wybrane nasiona i sadzonki (np. fasola, groch, cebula, pietruszka), będą prowadziły obserwacje założonych hodowli, nazywały niektóre części rośliny (korzeń, kwiat, liść), posługiwały się podstawowymi informacjami na temat niezbędnych warunków do uprawy i roślin w kąciku ( woda i światło)
Lubię jeździć na rowerze /12-19 marca 2025
Dzieci będą posługiwały się podstawowymi informacjami na temat budowy i działania roweru, zapoznają się z podstawowymi zasadami jazdy rowerem, niezbędnym wyposażeniem rowerzysty, korzyściami wynikającymi z aktywnego spędzania czasu na dworze.
W poszukiwaniu Wiosny /20 marca – 1 kwietnia 2025
Dzieci będą nazywały charakterystyczne wiosenne zjawiska atmosferyczne, dostrzegały zmiany w otaczającej przyrodzie, nazywały pierwsze zwiastuny wiosny (przylot ptaków, pierwsze kwiaty, pąki na drzewach)
LUTY
,,Lubimy tańczyć”
Umiejętności ogólne: dzieci będą znać niektóre zwyczaje karnawałowe, wypowiadać się na
temat strojów i sal balowych, wzbogacą słownictwo o pojęcia: bal, karnawał, serpentyna.
,,Ptaki zimą”
Umiejętności ogólne: dzieci będą wiedzieć w jaki sposób można pomagać ptakom w czasie
zimy, rozpoznawać i nazywać wróbla, gila i sikorkę, znać przeznaczenie karmnika
,,Mleko pijemy, zdrowo żyjemy”
Umiejętności ogólne: dzieci będą znać pochodzenie mleka, nazywać mleczne przetwory,
rozumieć konieczność spożywania mleka i jego przetworów na co dzień
STYCZEŃ
,,Kochamy babcie i dziadków”
Umiejętności ogólne: dzieci powinny wymienić imiona swoich babć i dziadków, kolejne pokolenia w rodzinie (dziadkowie, rodzice, dzieci), wyrazić słowami swoje uczucia do babci i dziadka, wyjaśnić dlaczego należy pomagać ludziom starszym.
,,Zima na sportowo”
Umiejętności ogólne – dzieci powinny nazywać wybrane zimowe dyscypliny sportowe, rozpoznawać i nazywać sprzęt sportowy: łyżwy, sanki, narty, kij do hokeja, znać zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu sportowego oraz bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
GRUDZIEŃ
,,O śnie i snach”
Umiejętności ogólne: dzieci będą wyjaśniać dlaczego sen jest potrzebny zarówno ludziom jak
i zwierzętom, nazywać niektóre zwierzęta zapadające w sen zimowy (jeż, niedźwiedź)
próbować wskazywać warunki zapewniające zdrowy, spokojny sen.
,,W świątecznym nastroju”
Umiejętności ogólne: dzieci będą wymieniać niektóre zwyczaje związane ze Świętami
Bożego Narodzenia (dzielenie się opłatkiem, ubieranie choinki, śpiewanie kolęd) ,
uczestniczyć w świątecznych przygotowaniach, za pomocą gestu i mimiki wyrażać emocje i
uczucia związane ze świętami oraz nazywać je.
LISTOPAD
,,Pies, nasz przyjaciel”
Umiejętności ogólne: dzieci będą nazywać i wskazywać części ciała psa, próbować wymienić
zasady bezpieczeństwa w kontaktach z psami, próbować wyjaśnić jak należy opiekować się
psem oraz czy pies może być przyjacielem człowieka.
,,Jesienna pogoda”
Umiejętności ogólne: dzieci będą nazywać charakterystyczne zjawiska atmosferyczne
występujące jesienią, próbować wyjaśniać do czego potrzebny jest deszcz, opowiadać w jaki
sposób człowiek chroni się przed deszczem, naśladować odgłosy wydawane przez deszcz.
,,Kochamy misie”
Umiejętności ogólne – dzieci będą rozpoznawać i nazywać wybrane misie – bohaterów bajek,
opowiadać o swoim ulubionym misiu, rozróżniać i nazywać niektóre emocje: radość, smutek,
złość.
PAŹDZIERNIK
,,Wesoło i w zgodzie w przedszkolnej gromadzie – tworzymy kodeks przedszkolaka”
Umiejętności ogólne – dzieci powinny wskazywać właściwe formy zachowania w grupie
przedszkolnej, interpretować własnymi słowami graficzne symbole zakazów i nakazów
obowiązujących w grupie, zawartych w kodeksie przedszkolaka, przestrzegać ustalonych
umów.
,,Kolorowa jesień”
Umiejętności ogólne – dzieci powinny nazywać aktualną porę roku, obserwować zmiany
jakie zaszły w przyrodzie, próbować nazywać kolory kojarzące się z jesienią
,,Dobre maniery przy stole”
Umiejętności ogólne – dzieci powinny wymienić zasady kulturalnego zachowania się przy
stole, nazywać elementy zastawy stołowej, podejmować próby nakrywania do stołu, stosować
zwroty grzecznościowe: dziękuję, proszę.
WRZESIEŃ
Mamo, tato jestem przedszkolakiem! /02-13.09.2024/
Umiejętności ogólne: Dzieci będą próbowały nawiązać kontakt z rówieśnikami i osobami
dorosłymi, podejmować samodzielne i zespołowe formy aktywności, próbować przestrzegać
umów dotyczących właściwego, zgodnego współdziałania w grupie.
Co z sadu, co z ogrodu? /16-24.09.2024/
Umiejętności ogólne: Dzieci będą nazywały niektóre owoce i warzywa, będą próbowały
opisać ich cechy zewnętrzne (kształt, kolor, wielkość), będą próbowały określić ich
wykorzystanie w przygotowywaniu posiłków.
Przedszkolak na drodze./25.09- 02.10.2024/
Umiejętności ogólne: Dzieci będą próbowały wymienić zasady bezpiecznego przechodzenia
przez jezdnię, prawidłowo uczestniczyć w ruchu drogowym.