MARZEC
Tajemnice Kosmosu
Umiejętność ogólna: rozumienie przez dzieci, że Ziemia jest jedną z części Wszechświata ,na której jest życie i że znajdują się też w nim inne planety, na których nie ma życia
„Zielony kącik w naszej sali”
Umiejętność ogólna: uświadomienie dzieciom jakie warunki sprzyjają rozwojowi roślin (woda, gleba, słońce, powietrze)
„Kolory wokół nas’’
Umiejętności ogólne: uświadomienie dzieciom, że kolory można kojarzyć z różnymi zjawiskami lub przedmiotami
LUTY
Z czego słynie Toruń? (13.02- 28.02.2023r)
Dzieci będą nazwać swoje rodzinne miasto –Toruń, wymienić kilka znanych miejsc i zabytków Torunia, okazywać radość i zadowolenie z przynależności do rodzinnego miasta Toruń, własnymi słowami opisać, jakiego odkrycia dokonał Mikołaj Kopernik oraz uczcić 550 rocznicę jego urodzin
STYCZEŃ
Cykl 12 warsztatów z edukacji włączającej na podstawie książki „ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami”
Dzieci powinny: być świadome, że wśród nich funkcjonują osoby z różnymi niepełno sprawnościami bardziej i mnie widoczne, być uwrażliwione na różne potrzeby osób, które możemy spotkać w swoim życiu
Kochana babcia, Kochany dziadek
Dzieci powinny: rozumieć jaką rolę w ich życiu odgrywa rodzina, kim w życiu dziecka jest babcia i dziadek; uczestniczyć w przygotowaniu programu artystycznego dla swoich dziadków, okazywać dziadkom szacunek
„Karnawał” -magiczna podróż do Krainy Bajek
Dzieci powinny: określić znaczenie pojęcia „karnawał” i wymienić zwyczaje i tradycje z nim związane,
GRUDZIEŃ
Magiczna moc baśni i bajek
Dzieci będą: rozpoznawać bohaterów z wybranych bajek, kojarzyć rekwizyty z bajką oraz fragmenty niektórych bajek z tytułem, wcielić się w rolę danej postaci z bajki, podejmować spontaniczną aktywność poznawczą związaną z książkami, wymienić zasady korzystania z książek
Coraz bliżej Święta…
Dzieci będą: wypowiadać się na temat zwyczajów, obrzędów związanych z przygotowaniem
i obchodami Świąt Bożego Narodzenia, uczestniczyć w przygotowaniach świątecznych
w przedszkolu i w domu
LISTOPAD
Jestem małym Polakiem
dzieci powinny znać nazwę swojego kraju oraz miasto, w którym mieszkają; wiedzieć, że każde państwo ma swoje symbole narodowe, znać polskie symbole narodowe
Nastroje w jesiennej pogodzie
dzieci powinny nazywać porę roku – jesień oraz opisać cechy charakterystyczne jesiennej szarugi-deszcz, mgła, przymrozki
Nasze pupilki-zwierzęta domowe
dzieci powinny wymienić nazwy zwierząt domowych, opisać sposoby opiekowania się zwierzętami
PAŹDZIERNIK
Ja i moja rodzina
Umiejętność ogólna: Dzieci będą wypowiadać się nt. rodziny, rodziców, rodzeństwa; wyjaśniać relacje rodzinne (kształtowanie wartości: dobro, miłość, szacunek), stopień pokrewieństwa między członkami rodziny (drzewo genealogiczne)
Bezpieczna droga do przedszkola
Umiejętność ogólna: Dzieci będą wymieniać podstawowe zasady ruchu drogowego, rozpoznawać wybrane znaki drogowe, znać adres zamieszkania
Jesień w parku i w ogrodzie
Umiejętność ogólna : Dzieci będą dostrzegać zmiany zachodzące w przyrodzie, bogatą jesienną kolorystykę, wykazywać się umiejętnością wnioskowania
WRZESIEŃ
Wakacyjne wspomnienia – znowu razem w przedszkolnej gromadzie
Umiejętność ogólna: dz. powinny wymienić nazwy miejscowości wakacyjnego wypoczynku, posługiwać się nazwami zwiedzanych miejscowości w kraju i za granicą, dzielić się wrażeniami i wiadomościami z wakacyjnych wypraw
My-Mrówki -znamy swoje prawa i obowiązki
Umiejętność ogólna: dzieci powinny przestrzegać wspólnie wypracowanych zasady współdziałania w grupie, dbać o porządek i estetykę sali i kącików, aktywnie włączać się w różnorodne formy działalności w czasie pobytu w przedszkolu
Kolorowo w sadzie i ogrodzie
Umiejętność ogólna: dzieci powinny nazywać porę roku -jesień , nazywać i rozpoznawać owoce i warzywa, widzieć, że owoce i warzywa są źródłem witamin