MARZEC
PRZYGODA Z MUZYKĄ
umiejętności ogólne: Dzieci powinny znać wybrane instrumenty muzyczne: ich wygląd, brzmienie, obcować z muzyką: tańczyć, śpiewać, grać na wybranych instrumentach muzycznych, wskazać różnorodne źródła muzyki.
WSZYSTKO ROŚNIE CZYLI „ZIELONY KĄCIK” W MISIOWEJ SALI
umiejętności ogólne : Dzieci powinny określić można założyć hodowlę roślin, znać etapy wzrostu roślin na podstawie obserwacji oraz wymienić czynniki mające na to wpływ (światło, wilgotność, temperatura), wykonać proste zabiegi pielęgnacyjne roślin, rozumieć potrzebę hodowania ich, nazwać poszczególne części roślin-wskazać cześć jadalną i niejadalną.
WIOSENNE PRZEBUDZENIE
umiejętności ogólne: Dzieci powinny określić obecną porę roku, wypowiedzieć się na temat zaobserwowanych zmian w krajobrazie najbliższego otoczenia ( pąki na drzewach i krzewach, źdźbła trawy, kwiaty), zapamiętać nazwy pierwszych wiosennych kwiatów ( przebiśniegi, krokusy), wiedzieć, dlaczego są one pod ochroną i nie wolno ich zrywać
LUTY
MOJE MIASTO
UMIEJĘTNOŚCI OGÓLNE: dzieci będą potrafiły wymienić zabytki toruńskiej Starówki, będą wiedziały kim był i czy się zajmował Mikołaj Kopernik
STYCZEŃ
SKOK W NOWY ROK… KARNAWAŁ…
Umiejętności ogólne: znać tradycje noworoczne (bale, fajerwerki, składanie życzeń, postanowienia noworoczne); określić, że w noc sylwestrową kończy się Stary Rok i przychodzi Nowy Rok; wymienić pory roku i ich charakterystyczne zjawiska, wykazać się znajomością dni tygodnia i obecnego miesiąca
WARSZTATY Z EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ NA PODST.KSIĄŻKI „ABC EMPATII, BO WSYSCY JESTEŚMY TACY SAMI”
Umiejętności ogólne: Wzbudzanie empatii i uwrażliwienie na różne potrzeby osób, które możemy spotkać w swoim życiu. Budowanie świadomości społecznej nt. włączania osób z niepełnosprawnościami do aktywnego i niezależnego życia. Uwrażliwienie dzieci na inny niż ich własny stan zdrowia
Z NAJLEPSZYMI ŻYCZENIAMI….
Umiejętności ogólne: posługiwanie się słownictwem określającym stopień pokrewieństwa w rodzinie, kształtowanie umiejętności wypowiadania się zdaniami na temat ulubionych zajęć babć i dziadków
GRUDZIEŃ

W KRAINIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
Umiejętności ogólne: Dzieci powinny używać zwrotów grzecznościowych, kształtować umiejętność mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach
NIM ZABŁYŚNIE PIERWSZA GWIAZDKA NA GRUDNIOWYM NIEBIE
Umiejętności ogólne: Dzieci powinny współuczestniczyć w przedświątecznych przygotowaniach zarówno w przedszkolu jak i w domu, zapamiętać najważniejsze tradycje związane z Bożym Narodzeniem, odczuwać podniosły nastrój w czasie przedszkolnej Wigilii
ŻEGNAMY STARY ROK
Umiejętności ogólne : Dzieci powinny poznać następstwa pór roku, kształtować umiejętność planowania (próby formułowania postanowień noworocznych)
LISTOPAD
PADA DESZCZ
Umiejętności ogólne: dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni /jesienna szaruga/ rozumienie potrzeby dostosowania ubrań do warunków atmosferycznych zapoznanie z niektórymi gatunkami drzew, liści i owoców, rozwijanie umiejętności obserwacji, wzbogacenie słownictwa
POLSKA – MOJA OJCZYZNA
Umiejętności ogólne: Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej – Rozpoznawanie godła i barw narodowych. – Nabywanie większej świadomości narodowej.
Realizacja programu przedszkolnej edukacji antytytoniowej
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Umiejętności ogólne: kształtowanie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi.
PAŹDZIERNIK
MY RODZINĘ FAJNĄ MAMY
dzieci będą wymieniały członków swojej rodziny, będą znały ich imiona, będą wiedziały czym się zajmują
Z PANIĄ JESIENIĄ W LESIE
dzieci będą dostrzegały zamiany zachodzące z przyrodą wraz ze zmianą pory roku, będą wiedziały, jak należy się ubierać w zimne dni, będą wiedziały, jak przygotowują się do zimy niektóre zwierzęta
W KRAINIE UCZUĆ PRZEDSZKOLAKA
dzieci będą potrafiły rozmawiać o swoich uczuciach i emocjach, będą znały sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami
WESOŁO BAWIMY SIĘ W PRZEDSZKOLU
dzieci będą poznawały swoich nowych rówieśników, włączały się do wspólnej zabawy, przestrzegały ustalonych zasad współżycia w grupie
PRZEDSZKOLAK NA DRODZE
dzieci będą znały podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola, będą znały nazwy niektórych pojazdów, zasady przechodzenia przez jezdnię
LUBIMY OWOCE I WARZYWA
dzieci będą potrafiły rozpoznawać za pomocą zmysłów owoce i warzywa