ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
pm2torun@wp.pl

Język angielski 3-4 latki

24.05.2020 – 29.05.2020

MOTHER’S DAY/DZIEŃ MAMY

1. Zaśpiewaj piosenkę na powitanie:

2. Obejrzyj i powtarzaj słownictwo:

3. Czas na piosenkę dla mamy:

Tekst piosenki

‚MOTHER’S DAY SONG SONG LYRICS’ | ‚HUGS AND KISSES SONG FOR KIDS’

Hugs and Kisses,
Hugs and Kisses,
Just for you!
Just for you!
Just to tell you, Mommy,
Just to tell you, Mommy,
I love you!
I love you!

4. Posłuchaj piosenki:

„I LOVE MY MOMMY YES I DO”

‚I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.’
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
‚Happy Mother’s Day, I love you.’

I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
Happy Mother’s Day, I love you.

Happy Mother’s Day, I love you.


18.05.2020 – 22.05.2020

MOTHER’S DAY/DZIEŃ MAMY

  1. Zaśpiewaj piosenkę na powitanie:
  • Obejrzyj i powtarzaj słownictwo:
  • Czas na piosenkę dla mamy:

Tekst  piosenki

‚MOTHER’S DAY SONG SONG LYRICS’ | ‚HUGS AND KISSES SONG FOR KIDS’

Hugs and kisses,
Hugs and Kisses
Just for you!
Just for you!
Just to tell you, Mommy,
Just to tell you, Mommy,
I love you!
I love you!

  • Posłuchaj piosenki:

„I LOVE MY MOMMY YES I DO”
‚I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
Happy Mother’s Day, I love you.

I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
Happy Mother’s Day, I love you.

Happy Mother’s Day, I love you.


Możesz również wykorzystać dodatkowe materiały:

  • Interaktywna gra memory
  • Karta pracy Połącz obrazek z wyrazem
  • Karty obrazkowe

11.05.2020 – 15.05.2020

Zapraszam na kolejną wyprawę, tym razem wybierzemy się do lasu.

  1. Obejrzyj karty obrazkowe i powtarzaj:

http://www.sheppardsoftware.com/preschool/animals/forest/animalforestflashcards.htm

  • Czas na muzyczny spacer po lesie. Zapraszam do wspólnej zabawy:

Tekst piosenki:

Let’s take a walk in the forest.
Walking in the forest. Walking in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the forest. Walking in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Look. What’s that?
It’s a deer.
We’re not afraid.

Let’s stomp.
Stomping in the forest. Stomping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the forest. Stomping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s an owl.
We’re not afraid.

Let’s jump.
Jumping in the forest. Jumping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Jumping in the forest. Jumping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Look. What’s that?
It’s a rabbit.
We’re not afraid.

Let’s skip.
Skipping in the forest. Skipping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Skipping in the forest. Skipping in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a woodpecker.
We’re not afraid.

Walking in the forest. Walking in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the forest. Walking in the forest. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. What’s that smell?
Pee-yew!
It’s a skunk! Run!

  • Spróbuj  odgadnąć jakie to leśne zwierzątko:

 What Is It?

  • Zapraszam do gry. Zaprojektuj swój leśny obrazek: klikaj w poszczególne obrazki a następnie klikaj w miejsce w którym chcesz je umieścić  na leśnej polanie. W czasie zabawy powtarzaj słownictwo.

http://www.sheppardsoftware.com/preschool/animals/forest/animalforestcreate.htm

Na zakończenie zapraszam do leśnego tańca, spróbuj naśladować leśne zwierzęta


04.05.2020 – 08.05.2020

ANIMALS IN THE JUNGLE.

Dzisiaj zapraszam na spacer po dżungli, gdzie poznamy kolejne zwierzęta.

1. Obejrzyj, posłuchaj nazw zwierząt zamieszkujących między innymi dżunglę i powtarzaj:

2. Czas na piosenkę i zabawę:

Tekst piosenki:

JUNGLE ANIMALS SONG LYRICS’

If you want to be a tiger, growl out loud – Grrr Grrr
If you want to be a tiger, growl out loud – Grrr Grrr
If you want to be a tiger, really want to be a tiger,
If you want to be a tiger, growl out loud – Grrr Grrr
If you want to be an elephant, swing your trunk
If you want to be an elephant, swing your trunk
If you want to be an elephant, really want to be an elephant,
If you want to be an elephant be your trunk
If you want to be a crocodile, go snap snap
If you want to be a crocodile, go snap snap
If you want to be a crocodile, really want to be a crocodile
If you want to be a crocodile, go snap snap
If you want to be a monkey, jump up high
If you want to be a monkey, jump up high
If you want to be a monkey, really want to be a monkey
If you want to be a monkey, jump up high
If you want to be a giraffe, stretch up tall
If you want to be a giraffe, stretch up tall
If you want to be a giraffe, really want to be a giraffe
If you want to be a giraffe, stretch up tall
If you want to be a hippo, stomp your feet
If you want to be a hippo, stomp your feet
If you want to be a hippo, really want to be a hippo
If you want to be a hippo, stomp your feet!

3. Wspólnie z rodzicami spróbujcie dopasować nazwę zwierząt do obrazka.

4. Czas na rodzinne zadanie plastyczne: dziecko wybiera zwierzątko, które narysuje mu rodzic. Zadaniem dzieci jest staranne pokolorowanie.

Miłej zabawy 🙂




27.04.2020 – 30.04.2020

Dziś kolejna porcja potyczek z języka angielskiego. Poznamy kolejne zwierzęta/ Animals .

1.Na dobry początek zapraszam do słowniczka:
Klikaj w kolejne obrazki i powtarzaj nazwy zwierząt:
https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm

2. Zapraszam do gry memory:
https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsMatching.htm

3. Kolejne zadanie to gra z RYBKĄ Mini Mini Plus. Utrwalimy nazwy zwierząt oraz poznamy nowe.

Grę rozpocznij od zapoznania się z nazwami zwierząt: skorzystaj Picture dictionary
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/animals-zwierzeta-nauka-jezyka-ang

4 Czas na piosenkę i zabawę:

Tekst piosenki:

I love going to the zoo.
How about you?

Zoo, zoo
Who’s in the zoo?
Zoo, zoo
Who’s in the zoo?
Zoo, zoo
Who’s in the zoo
Who’s in the zoo to visit?

Let’s go see what the monkeys are doing.
What does the monkey say?
(monkey sound)
What does the monkey say?
(monkey sound)
What does the monkey say?
(monkey sound)
When you go to the zoo to visit

Look at the big animal over there.
That looks like a lion.

What does the lion say?
(lion sound)
What does the lion say?
(lion sound)
What does the lion say?
(lion sound)
When you go to the zoo to visit

What kind of animal is that out in the water?
I know.
It’s a seal.

What does the seal say?
(seal sound)
What does the seal say?
(seal sound)
What does the seal say?
(seal sound)
When you go to the zoo to visit

There’s a bird on a branch.
What does he say?

What does the parrot say?
(parrot sound)
What does the parrot say?
(parrot sound)
What does the parrot say?
(parrot sound)
When you go to the zoo to visit

What’s that?
I know that is.
It’s a snake

What does the snake say?
(snake sound)

What does the snake say?
(snake sound)
What does the snake say?
(snake sound)
When you go to the zoo to visit

Zoo, zoo
Who’s in the zoo?
Zoo, zoo
Who’s in the zoo?
Zoo, zoo
Who’s in the zoo?
Who’s in the zoo to visit?
Who’s in the zoo to visit?




20.04.2020 – 24.04.2020

W tym tygodniu nadal pozostajemy na wsi.

1. Na powitanie zapraszam do muzyczno-ruchowej zabawy:

2. Utrwalamy piosenkę:

3. Zapraszam do zabawy : The Farmer Plants the Seeds

„THE FARMER PLANTS THE SEEDS SONG “

The farmer plants the seeds,

The farmer plants the seeds

Hi, Ho, the dairy-o,

The farmer plants the seeds.

The sun comes out to shine

The sun comes out to shine

Hi- Ho the dairy-O

The sun comes out to shine

The rain begins to fall

The rain begins to fall

Hi Ho the dairy-O

The rain begins to fall

The seeds begin to grow

The seeds begin to grow

Hi Ho the dairy-O

The seeds begin to grow

The vegetables are here

The vegetables are here

Hi ho the dairy-O

The vegetables are here

The farmer digs them up

The farmer digs them up

Hi ho the dairy-O

The farmer digs them up

Now, it’s time to eat

Now it’s time to eat

Hi Ho the dairy-O

Now it’s time to eat

4. Ostatnie zadanie: Zapraszam do memory Farm animals.

https://wordwall.net/pl/resource/1194024/angielski/fwf-animals-1




14.04.2020 – 17.04.2020

Dzień dobry po świętach Kochani! 🙂 Jak się macie, brzuszki pełne od świątecznych przysmaków? 🙂

Zadanie 1
Zaczynamy oczywiście od piosenki na powitanie 🙂

Zadanie 2
Następnie proszę Was o zapoznanie się z nowymi słowami :obejrzyj, posłuchaj, następnie powtarzaj.

Zadanie 3
Czas na piosenkę:

Tekst piosenki:

The ducks on the farm say, “Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, “Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, “Cluck, cluck, cluck.”
“Quack. Squeak. Cluck.”

The pigs on the farm say, “Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say “Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say “Baa, baa, baa.”
“Oink. Meh. Baa.”

The horses on the farm say, “Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, “Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, “Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
“Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”

Zadanie 4
Chętne dzieci mogą wykonać karty obrazkowe: Narysujcie na małych kartkach: krowę, świnię, kurę, kaczkę, konia i mysz  – to będą Wasze karty do zabawy. 🙂 Gotowe karty wykorzystaj do zabawy!
Rodzice – proszę o pomoc w wykonaniu kart obrazkowych oraz w organizacji zabawy.

Hot and Cold

Gra na podstawie ‘Ciepło-zimno’.
Prosimy dziecko, żeby zamknęło oczy. W tym czasie ukrywamy kartę.
Zadaniem dziecka jest znalezienie ukrytej karty. Rodzic powtarza nazwę schowanej rzeczy głośno lub cicho. Możemy zamienić się rolami.




06.04.2020 – 10.06.2020

Przygotowałam dla Was zestaw różnych aktywności związanych z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi.

Happy Easter!!!

Zadanie 1. Obejrzyj film i powtarzaj słówka:

Zadanie 2. Zapraszam do śpiewania oraz wspólnej zabawy :

Tekst piosenki:

Hop, hop Little Bunny
Hop, hop Little Bunny
Hop, hop Little Bunny
Early Easter Morning
Spin, spin Little Bunny
Spin, spin Little Bunny
Spin, spin Little Bunny
Early Easter Morning
Walk, walk Little Bunny
Walk, walk Little Bunny
Walk, walk Little Bunny
Early Easter Morning
Run, run Little Bunny
Run, run Little Bunny
Run, run Little Bunny
Early Easter Morning

Zadanie 3. Zagraj w” Easter memory”

https://wordwall.net/resource/234395/h-s/easter-memory-year-1


30.03.2020 – 03.04.2020

Zadanie 1
Zapraszam do wiosennej piosenki „Ladybug song”, piosenka o biedronce, którą można wykorzystać do zabaw ruchowych, : „fly here/there” „fly up high/low”, „fly around”

Tekst piosenki:
Fly, fly, fly. Ladybugs fly.
Fly over here. Fly over there.
They fly up high and they fly down low.
Around and around and around they go.
They fly fast, and they fly slow.
Oh, ladybugs fly.

Zadanie 2
Wysłuchaj piosenki o wiosennych kwiatach „Sing a Song of Flowers” : przypomnij sobie kolory w języku angielskim:

Tekst piosenki:
Sing a song of flowers, flowers all around
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink and orange and yellow
Blue and purple too!
Sing a song of flowers, flowers all around
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink and orange and yellow
Blue and purple too!

Zadanie 3
Na zakończenie zapraszam Cię do zabawy przy znanych piosenkach I zabawach. Zaproś bliskich do wspólnej zabawy:




23.03.2020 – 27.03.2020

Zadanie 1
Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę na przywitanie (zaproś do śpiewania i zabawy bliskich)

Zadanie 2
Obejrzyj film o kolorach. Powtarzaj nazwy kolorów

Zadanie 3

Zadanie 4
Zagraj w interaktywną grę
Zakręć kołem i nazywaj kolory

https://wordwall.net/pl/resource/966778/spring-colours

Zadanie 5
Na zakończenie zapraszam do śpiewania znanych Wam piosenek, zaproś bliskich do wspólnej zabawy: