ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
pm2torun@wp.pl

Mrówki – CIEKAWE ZABAWY W DOMU

Ośrodek tematyczny
„Już nadeszły wakacje!”

Cele: dz. powinny wymienić wakacyjne atrakcje ,wybrane regiony Polski, przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku

22.06. PONIEDZIAŁEK

1. Poranna zabawa, powtarzaj ruchy

2. Posłuchaj wiersza „Jedziemy na wakacje” Cz.Janczarskiego

Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.
 
Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.
 
Jedziemy na wakacje
w te góry wysokie.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.
                               
Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!

– A Ty jakie masz plany na wakacje ?

3. Film edukacyjny „Lato- wakacje”

23.06.WTOREK

1. Rytmiczna rozgrzewka

2. Posłuchaj piosenki „Już wkrótce wakacje”

3. Wykonaj owocowe szaszłyki Potrzebne będą : miękkie owoce, nóż, patyczki do szaszłyków

24.06. ŚRODA

1. Gimnastyka na dzień dobry, powtarzaj ruchy

2. Film edukacyjny „Bezpieczne wakacje nad wodą”

3. Wymień zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas pobytu nad wodą

25.06. CZWARTEK

1. Poranna zabawa, powtarzaj ruchy

2. Posłuchaj opowiadania „Wakacyjna przygoda”

Moja mama lubi podróżować. Co roku jeździmy nad piękne, polskie morze. „Tym razem chciałabym pojechać gdzie indziej”- pomyślałam. -Mamo, zawsze musimy jeździć w to samo miejsce?- zapytałam z nadzieją, że w końcu będę miała jakiś wybór. -Córciu, jeśli chcesz, możesz pojechać do babci. Dawno jej nie odwiedzałaś. Babcia z pewnością będzie szczęśliwa -oznajmiła z uśmiechem mama. -Świetny pomysł-potwierdziłam i natychmiast rozmarzyłam się o wakacjach w pięknej, górskiej okolicy. Niedługo później wyjechałam. Omijałam łąki, lasy, górki i pagórki. Widoki zza okna pociągu nieustannie zmieniały się ukazując coraz to wyższe szczyty naszych pięknych, wyżynnych krajobrazów. Moja babcia ma na imię Lucyna. Mieszka w okolicach Zakopanego w małym domku. Jest to drewniana chatka z trzema pokojami i dużą, wyposażoną w stary piec kuchnią. Zajęłam największy pokój ze względu na ilość moich pakunków. Natychmiast się rozpakowałam. Nie chciałam tracić czasu. Obejrzenie najbliższej okolicy wydawało mi się ciekawszym zajęciem. Następnego dnia, idąc do pobliskiego sklepu, poznałam trzech chłopców z sąsiedztwa: Franka, Tytusa i Romka. Franek, jak się później dowiedziałam, zwany był „piegusem”, z uwagi na to, że miał na twarzy liczne piegi. Był chudy, blady i dosyć nieśmiały. Tytusa nazywano „Pokemonem”, ponieważ zbierał figurki i karty z wizerunkami pokemonów. Roman zaś znany był jako „Szpilka”, jednak do dzisiaj nie wiem skąd wzięło się jego przezwisko. Roman lubił robić wszystkim psikusy tak jak „Piegus”. Chłopcy nie pozwalali mi się nudzić, mając coraz to nowsze pomysły na spędzanie czasu. Dwa dni później wybrałam się z babcią na jeden ze szlaków turystycznych. Tam też spotkałam Piegusa i innych, którzy niespodziewanie przejechali rowerami obok nas. Często jeździli trasami turystycznymi z nadzieją, że będą mieli okazję zobaczyć kogoś znanego i sławnego. Wędrowałyśmy dalej, gdy nagle usłyszałam płacz. Czułam, że nie mogę przejść obok niego obojętnie.„Czy coś się komuś stało?”-pomyślałam. Pobiegłam w stronę wielkiego, rosnącego nieopodal dębu. Pośród zarośli, na kamieniu siedziała mała, zapłakana dziewczynka. Wyglądała na jakieś pięć lub sześć lat. Buzię i ręce miała brudne od dojrzałych jagód. -Co ci się stało?- spytałam. -Zgubiłam się-odpowiedziało z jeszcze większym płaczem dziecko. Przytuliłam małą, ponieważ bardzo przypominała mi moją młodszą siostrę. Zrobiło mi się jej żal. Razem z babcią zaprowadziłyśmy Maję (bo tak miała na imię) do najbliższego schroniska. Okazało się, że jej mama z wielką trwogą czekała na nią, zgłaszając jej zaginięcie. Poszukiwania zostały odwołane. Zostałam „bohaterką”. Byłam szczęśliwa, że mogłam komuś pomóc. Maja przytuliła się do mnie ponownie, dziękując mi za pomoc w znalezieniu mamy. W podziękowaniu otrzymałam również duże, owocowe lody, które zjadłam z wielką przyjemnością. Byłam z siebie naprawdę dumna. Po powrocie do domu pobiegłam do swojego pokoju. Zadowolona i szczęśliwa zajęłam się czytaniem książek. Nagle coś białego przeleciało za oknem. Wystraszyłam się. Szybko wskoczyłam pod kołdrę. Pomyślałam, że to duch, jednak próbowałam o tym nie myśleć. Kiedy to coś zniknęło, natychmiast czmychnęłam do pokoju babci. Roztrzęsiona i przestraszona wszystko jej opowiedziałam. Babcia uśmiechnęła się. Pogłaskała mnie po głowie z wielką troską i powiedziała: -Przecież wiesz kochanie, że duchy nie istnieją.-Wiem, ale… -zająknęłam się. Z wielką obawą wróciłam do pokoju. „Babcia mi nie wierzyła”- pomyślałam. Usiadłam i ponownie zaczęłam czytać. Nagle ktoś zastukał w szybę. Drgnęłam na samą myśl, że mógłby to być duch. Bardzo ostrożnie podeszłam do okna, za którym stali chłopcy z sąsiedztwa. Śmieli się do łez, łapiąc się za brzuchy i skręcając ze śmiechu. Jak się okazało, to Piegus i jego banda zrobili mi psikusa. Byłam na nich zła , a oni świetnie się bawili. Ich śmiech okazał się jednak tak zaraźliwy, że po chwili ja również zaczęłam się śmiać. „To był dobry żart”- pomyślałam. Po tym zdarzeniu chłopcy nazwali mnie „Bojuszką”. Do końca mojego pobytu nosiłam te przezwisko. „To był bardzo interesujący i pełen atrakcji dzień” -pomyślałam kładąc się wieczorem do swego cieplutkiego łóżeczka. Po powrocie do domu chętnie opowiadałam o swoich przygodach. Byłam dumna z tego, że bez wahania udzieliłam pomocy przestraszonemu dziecku. Nigdy jednak nie zapomniałam swego zaskoczenia i lęku, gdy w oknie zobaczyłam niby „ducha”. Te wakacje były naprawdę bardzo ciekawe i udane. Każdy kolejny dzień przybliża mnie do kolejnych wakacji, a to jest bardzo miła i przyjemna myśl. Na to właśnie czekam…

26.06. PIĄTEK

1. Zabawa Hyc Tup Klap

2. Popatrz na filmik „Atrakcje w bezpieczne wakacje”

3. Bezpieczne wakacje…..




Temat kompleksowy: Co w trawie piszczy? Cz.II

Cele: dzieci powinny: rozpoznać i nazwać niektóre rośliny( kwiaty, zioła) określić ich zapach, wiedzieć o wartościach zdrowotnych ziół.

15.06.20.poniedziałek

1. Naucz się fragmentu wiersza: „Na łące”
WIOSENNA ŁĄKA

Zbigniew Baryła

Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.
Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.
Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.
Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.

Odpowiedz na kilka pytań na podstawie wiersza: Jakie kwiaty rosły na łące? Jakie kolory miały kwiaty? Co robiły żabki?

2. Zatańcz razem z pszczółką Mają

16.06.20. wtorek

1.Posłuchaj piosenki o kwiatach na łące


Zatańcz przy tej piosence

2. Pokoloruj wiosenną łąkę

17.06.20. środa

Wykonaj kartę pracy

Zaproś mamę lub tatę i rodzeństwo do wspólnej zabawy

18.06.20.czwartek

Posłuchaj jakie rośliny rosną na łące

Namaluj kilka roślin, które rosną na łące.

2. W czasie spaceru lub jak będziesz na działce albo na wsi, wyszukaj z mamą lub tatą różne rośliny i spróbuj je nazwać. Rodzice na pewno ci pomogą. Możesz zerwać rośliny i wspólnie z rodzicami zrobić „ Zielnik”. Spróbuj zrobić zielnik z kilku roślin. Pochwal się swoja pracą!

19.06.20. piątek

Rozwiąż zagadki:

Kwiatek mały, kwiatek biały,
pośród trawy rośnie cały.
Jaki kwiatek będzie to,
co ma w nazwie liczbę sto?
zobacz odpowiedź
Spotykasz te kwiaty na łąkach rozwinięte
i w czerwonych pąkach.
A kiedy płatki z nich opadają,
czarne nasionka ich grzechotają.
zobacz odpowiedź
Na wysokiej łodydze,
z buzią okrągłą jak słońce,
dokoła żółte płatki,
w środku nasion tysiące.
zobacz odpowiedź
Na polach rosną ich żółte dywany,
potem z tych kwiatów olej w kuchni mamy.
zobacz odpowiedź
zobacz odpowiedź
Żółte jak kaczuszki,
a zielone mają nóżki.
Na niejednej łące rosną,
szukaj ich tam późną wiosną
zobacz odpowiedź
Na trawnikach i rabatach
rosną ozdobne o żółtych kwiatach.
Przystań czasem przy nich chwile,
te piękne kwiaty to…
zobacz odpowiedź
Romantyczny biały kwiat
obok liścia spoczywa,
i z tym liściem wielkim
tak po stawie leniwie pływa.
zobacz odpowiedź
Kwiatka tego nazwa jest znana,
bo kto nie widział …pana?

2. Zaproś mamę lub tatę to wspólnych ćwiczeń

Życzę udanej zabawy
Przypominam o systematycznym śledzeniu komunikatów i informacji na stronie przedszkola pod adresem brzechwa.eu Proszę też o przesyłanie zdjęć z wykonanymi kartami prac, prac plastycznych waszych pociech na pocztę naszej grupy-Mrówki mrowki-pm2torun@wp.pl. Za dotychczasowe przesłane informacje bardzo dziękuję.

Pozdrawiam gorąco
Marzanna Galas




Temat kompleksowy: Co w trawie piszczy? Cz.I

Cele: dzieci powinny: rozpoznać i nazwać zwierzęta i owady żyjące na łące, naśladować odgłosy owadów, dostrzec charakterystyczne cechy otaczającej przyrody

08.06.20. poniedziałek

1. Obejrzyj film pt: „Na łące”.

Wymień mieszkańców łąki.

2.Po obejrzeniu filmu rozwiąż zagadki:

3. Jeśli masz taką możliwość wybierz się z rodzicami na łąkę. Zaobserwuj mieszkańców łąki, określ zapachy łąki

4. Poćwicz z rodzicami i rodzeństwem

09.06.20. wtorek

1.Wysłuchaj piosenki:

Naucz się fragmentu utworu. Zagraj na klockach do rytmu piosenki .

2. Namaluj farbami piękną, kolorowa łąkę. Nie zapomnij jakie zwierzątka i owady lubią przebywać na łące

10.06.20. środa

1. Wykonaj karty pracy:

Dodaj tytuł

Drodzy Rodzice!
Przesyłamy propozycje kolejnych zabaw dla dzieci.
Zapraszamy Państwa do wspólnej zabawy z dzieckiem, zachęcamy również do gromadzenia prac plastycznych w teczce.
Utworzony również został e-mail dla naszej grupy, na którego możecie Państwo przesyłać informacje, zdjęcia prac dzieci.

Chętnie je obejrzymy.

e-mail:   tygryski-pm2torun@wp.pl

Bożena P., Iza P., Agata Z.


Temat kompleksowy: Co w trawie piszczy? Cz.I

Cele: dzieci powinny: rozpoznać i nazwać zwierzęta i owady żyjące na łące, naśladować odgłosy owadów, dostrzec charakterystyczne cechy otaczającej przyrody

08.06.20. poniedziałek

1. Obejrzyj film pt: „Na łące”.

Wymień mieszkańców łąki.

2.Po obejrzeniu filmu rozwiąż zagadki:

3. Jeśli masz taką możliwość wybierz się z rodzicami na łąkę. Zaobserwuj mieszkańców łąki, określ zapachy łąki

4. Poćwicz z rodzicami i rodzeństwem

09.06.20. wtorek

1.Wysłuchaj piosenki:

Naucz się fragmentu utworu. Zagraj na klockach do rytmu piosenki .

2. Namaluj farbami piękną, kolorowa łąkę. Nie zapomnij jakie zwierzątka i owady lubią przebywać na łące

10.06.20. środa

1. Wykonaj karty pracy:Obrazek

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie karta_pracy_laka.jpg
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie kwiatki.jpg

2.Rozwiąż zagadki :

 Latają nad łąką w czerwonej sukience, a na sukience jest kropka przy kropce. ( biedronki)
– Ponad łąką lecą w świat , a skrzydełka mają jak kolorowy kwiat.
( motyle)
– Mają żółte i czarne paseczki, latają nad łąką i głośno bzyczą.
( pszczoły)
– Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie . ( żabki)
– Dziób czerwony, długie nogi, żabki ze strachu schodzą mu z drogi.
( bocian)

3.Zabawa pantomimiczna: „ Na łące”. Zaproś rodzica do wspólnej zabawy. Za pomocą ruchu i gestu zamień się w jakiegoś mieszkańca łąki, a zadaniem rodzica będzie odgadnięcie kto nim jest. Następnie odwróćcie role w zabawie.

12.06.20. piątek

1.Zaproś mamę lub tatę, rodzeństwo do wspólnej zabawy Zatańcz

2. Wykonaj motyla z papieru

3. Zabaw się ze swoim wykonanym motylem

Życzę udanej zabawy

Bardzo proszę w dalszym ciągu o zbieranie wszystkich prac plastycznych, kart pracy, wytworów prac dzieci. Proszę też w dalszym ciągu przesyłać zdjęcia wykonanych prac na stronę internetową naszej grupy. Za dotychczas wysłane bardzo dziękuję. mrowki-pm2torun@wp.pl

MARZANNA GALAS





Kochane dzieci!

Z okazji Dnia Dziecka życzę Wam: Kolorowych snów, uśmiechu od ucha do ucha, pięknych bajek na dobranoc, własnego pieska lub kotka. Co dzień nowych przygód, butów siedmiomilowych, gwiazdki z nieba. Wspaniałych przyjaciół!

Temat kompleksowy: W zoo

Cele: dzieci powinny: rozpoznawać i nazywać zwierzęta egzotyczne, znać zasady zachowania się w stosunku do zwierząt żyjących w zoo, odzwierciedlić w formie plastycznej zwierzę

01.06.20.poniedziałek

1. Obejrzyj film pt: Idziemy do zoo.

Odpowiedz na kilka pytań: Jakie zwierzęta mieszkają w zoo?, jak wygląda słoń i żyrafa? Czy małpki maja ogony?…

2. Przygotuj opaskę z krokodylem

3. Zabaw się z rodzicami w krokodyla .Na dywanie siedzi dziecko i mama, które trzymają chusty na wysokości brody. Gdy krokodyl-(tata) zbliży się do dziecka , musi ono szybko nakryć się chustą, by krokodyl go nie złapał. Potem następuje zamiana ról

02.06.20.wtorek

1.Naucz się fragmentu piosenki:

2. Namaluj farbami zwierzę mieszkające w zoo, np. słonia albo żyrafę. Wytnij zwierzę i przyklej je na szarym papierze..Dorysuj drzewa, krzewy słońce i chmury

03.06.20.środa

1.Zaproś mamę lub tatę do wspólnej zabawy do piosenki: Idziemy do zoo”

2.Zaproś mamę lub tatę do wspólnej zabawy na dywanie. Usiądźcie na dywanie. Zastanów się w jakie zwierzątko chcesz się zamienić. Następnie za pomocą gestu, mimiki oraz ruchu przedstaw wybrane przez siebie zwierzę. Mama lub tata muszą odgadnąć jakie to zwierzę.. Następnie rodzic zamienia się w wybrane przez siebie zwierzątko a dziecko odgaduje.

2. Wykonaj kartę pracy

04.06.20.czwartek

1.Posłuchaj bajki o zwierzętach mieszkających w zoo

Pamiętasz jakie odgłosy wydają zwierzątka?

2. Powtarzaj odgłosy zwierząt: lwa, krokodyla, hipopotama, zebry, strusia, małpy, geparda, strusia.

3. Zabaw się z rodzicami do utworu:

05.06.20.piątek

1. Ulep z masy solnej wybrane przez siebie zwierzątko. Gdy masa solna wyschnie, pomaluj je farbami plakatowymi.

2. Pokoloruj obrazki-zwierzątka

Życzę udanej zabawy.

Przypominam o systematycznym śledzeniu komunikatów i informacji na stronie przedszkola pod adresem brzechwa.eu Proszę też o przesyłanie zdjęć z wykonanymi kartami prac, prac plastycznych waszych pociech na pocztę naszej grupy-Mrówki mrowki-pm2torun@wp.pl. Za dotychczasowe przesłane informacje bardzo dziękuję.

Pozdrawiam gorąco dzieci
Marzanna Galas




Zabawy i zadania dla dzeci 25.05.- 29.05.2020r.

Moja rodzina’’ – dzieci będą wypowiadały się na temat swojej rodziny, wymieniały imiona osób bliskich, włączały się do pomocy w pracach domowych, dostrzegały wartość rodziny.

Poniedziałek 25.05.2020r.

1. Obejrzyjcie wspólnie film z cyklu Rodzina Treflików pt: „ Szczęśliwa rodzina’’

2. Porozmawiaj z dzieckiem nt. filmu.
3. Obejrzyjcie wspólnie z dzieckiem albumy ze zdjęciami, wymieńcie członków swojej rodziny, porozmawiajcie czym zajmuje się każda osoba w domu, jakie ma zainteresowania, co lubi robić? Itp.
4. Narysujcie na temat: „ Moja rodzina’’
5. Zabawa ruchowa „ Równowaga”

Wtorek 26.05.2020r.

1. Posłuchajcie piosenkę, spróbujcie ją zaśpiewać razem

2. Porozmawiajcie z dzieckiem nt. piosenki, jak można pomagać w domu rodzicom, może dziecko ma jakiś pomysł?
3. Zróbcie coś wspólnie np. ugotujcie budyń , zróbcie wesołe kanapki lub podlejcie kwiaty.
4. Zabawa ruchowa „ Moja prawa ręka tańczy’’

Środa 27.05.2020r.

1. Zabawa „ Lewa ręka, prawa noga”- pokazujcie zgodnie z piosenką

2. Spróbuj zapamiętać fragment wiersza R. Pisarskiego pt: „ Laurka’’

Wiersz „Laurka” R. Pisarski
Wymaluję na laurce
Czerwone serduszko,
Ptaka co ma złote piórka
I kwiaty w dzbanuszku
Żyj mamusiu moja miła
Sto lat albo dłużej!
Bądź wesoła i szczęśliwa
Zdrowie niech ci służy.

3. Praca plastyczna „ Laurka ’’- możecie wymyślić swój własny wzór lub wybrać wzór ze strony internetowej, a to propozycje z których można skorzystać:

Gotową laurkę dziecko może wręczyć mamie , tacie lub innemu domownikowi.

Czwartek 28.05.2020r.

1. Zróbcie coś wspólnie do swojego domu , a to propozycje z których możecie skorzystać:

2. Zabawa ruchowa „ Kubeczek, imbryczek”

3. Pokoloruj serduszko dla mamy

Piątek 29.05.2020r.

1. Posłuchaj i zatańcz razem z dzieckiem Boogie Woogie

2. Zabawa „ Dokończ i zrób”- rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko dopowiada rymujące się zakończenia i wykonuje czynności o których mowa:

  • Powiedz „ psy” i klaśnij…( raz,dwa,trzy)
  • Powiedz „ pszczoła” i dotknij…( czoła)
  • Powiedz „ mucha’’ i dotknij łokciem…( brzucha)
  • Powiedz „ koń” i wyciągnij do mnie…( dłoń)
  • Powiedz „ prosię” i podrap się po …( nosie)

3. Po południu możecie obejrzeć film Świnka Peppa, pt:„ Urodziny ‘’.




Temat kompleksowy: Na wiejskim podwórku

Cele: dzieci powinny: nazywać zwierzęta mieszkające na wsi, naśladować odgłosy oraz poruszanie się wybranych zwierząt i ptaków, wymienić korzyści płynące z hodowli zwierząt, wyjaśnić, w jaki sposób należy dbać o zwierzęta

18.05.20

1.Obejrzyj film pt: Zwierzęta na wsi.

Odgadnij zagadki, które usłyszysz po obejrzeniu filmu

Po obejrzeniu filmu odpowiedz na kilka pytań: Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Jak nazywają się małe kurki i gdzie mieszkają? Jak gdaczą kury? Czym żywią się krowy i konie? Kto pilnuje porządku w kurniku? Po co hodujemy świnie, kozy i inne zwierzęta na wsi?

2. Spróbuj naśladować odgłosy zwierząt: kaczki, kury, konia, krowy..

3. Zatańcz z rodzicami do tańca połamańca:

19.05.20

1.Naucz się fragmentu piosenki:

2. Narysuj zwierzęta na wiejskim podwórku.

20.05.20

1. Zabawa ruchowa : „ Na wiejskim podwórku”

Zaproś mamę lub tatę do wspólnej zabawy. Usiądźcie na dywanie. Zastanów się w jakie zwierzątko chcesz się zamienić. Następnie za pomocą gestu, mimiki oraz ruchu przedstaw wybrane przez siebie zwierzę. Mama lub tata muszą odgadnąć jakie to zwierzę.. Następnie rodzic zamienia się w wybrane przez siebie zwierzątko a dziecko odgaduje.

2. Wykonaj kartę pracy i pokoloruj zwierzęta

21.05.20

1.Posłuchaj bajki o zwierzętach mieszkających na wiejskim podwórku

Odpowiedz na pytania: Jakie zwierzęta mieszkały na podwórku? O co kłóciły się zwierzęta na podwórku? Jakie odgłosy wydawały: gęsi, kaczuszki, kurki, piesek? Jak oceniasz zachowanie psa Burka

2. Naucz się fragmentu wiersza:

WIERSZ „POKŁÓCIŁY SIĘ ZWIERZĘTA”
Edyta Matłosz

Dnia pewnego na podwórku
pokłóciły się zwierzęta
o to kto ma dłuższą pamięć
i kto dłużej z nich pamięta.
Kura: Koo ko ko ko
Kaczka: Kwaa kwa kwa kwa
Baran: Beee
Świnka: Kwik
Kto z nas dłuższą pamięć ma?
Pies zaszczekał: Hau hau hau
Indyk zagulgotał: Guull
a kot, który ciągle spał
miaukną tylko cicho: miauu
Nic z tej kłótni nie wynikło
bo zwierzęta przez dzień cały,
o co była awantura,
wszystkie pozapominały…

3. Zabaw się z rodzicami do utworu:

22.05.20

1. Ulep z masy solnej wybrane przez siebie zwierzątko. Gdy masa solna wyschnie, pomaluj je farbami plakatowymi.

2. Posłuchaj piosenki i zaśpiewaj naśladując odgłosy zwierząt

Życzę udanej zabawy.
Przypominam o systematycznym śledzeniu komunikatów i informacji na stronie przedszkola pod adresem brzechwa.eu Proszę też o przesyłanie zdjęć z wykonanymi kartami prac, prac plastycznych waszych pociech na pocztę naszej grupy-Mrówki mrowki-pm2torun@wp.pl. Za dotychczasowe przesłane informacje bardzo dziękuję

Pozdrawiam gorąco dzieci

Marzanna Galas




Witam  Mróweczki  oraz  Rodziców!
Mam nadzieję, że przygotowane zabawy z dinozaurami na najbliższy tydzień sprawią Wam wiele radości. Czekamy na zdjęcia z Waszych zabaw i prac, które uda się wam wykonać.

Pozdrawiam

Barbara Kowalska

Tematyka kompleksowa:
Dawno, dawno temu …  Jak żyły i wyglądały dinozaury?

Cele ogólne:
dzieci będą nazywały niektóre gatunki dinozaurów, będą posługiwały się informacjami na temat charakterystycznego sposobu ich życia, środowiska
w którym żyły

11.05.20r.(poniedziałek)

1. Obejrzyj  pokaz slajdów pt. „Dinozaury” (załącznik 1 )

 – spróbuj opisać wygląd ulubionego dinozaura

 – powtórz  nazwy zapamiętanych  dinozaurów  

2 Zamień się w dinozaura. Spróbuj poruszać się na czterech łapach tak jak diplodok , dwóch jak tyranozaur, fruwać jak pteozaur

12.05.20r.(wtorek)

1. Posłuchaj  piosenki „Dinozaury z Juraparku”

– porozmawiaj z mamą o Juraparku, jeżeli nie wiesz co to jest? poproś mamę albo tatę żeby wyjaśnili Ci co oznacz to słowo

– spróbuj  zaśpiewać zapamiętane fragmenty piosenki

2.Zrób odciski w masie solnej/ ciasotolinie/ plastelinie

   Jeżeli masz w domu zabawki – dinozaury, zbierz je będą nam potrzebne do   
   zabaw w tym tygodniu.

– spróbuj wykonać odciski  swoich dinozaurów

– jeśli nie masz spróbuj je ulepić

13.05.20r.(środa)

1. Posłuchaj wiersza „Dinozaury”

 
 W pradawnych czasach
 na naszej Ziemi
 żyło przedziwne plemię:
 długie ogony
 i grube skóry –
 to właśnie były
 straszne jaszczury!

 STEGOZAUR
 Ogon ma kolczasty, długi
 i podobny do maczugi.
 Jego ogon – groźna broń,
 przy tym wielki jest jak słoń!

 DIPLODOK
 Łypie groźnie okiem
 nad płytkim potokiem.
 Dłuuugi ogon, dłuuuga szyja
 – zwie się dipodokiem.

 PTEROZAUR
 Dziobem i skrzydłem
 przecina chmury,
 bo to jest jaszczur
 ptasiej natury.

 TYRANOZAUR
 Drapieżny jaszczur
 kryje się w lesie,
 ma wielką paszczę
 i tyran zwie się!

 TRICERATOPS
 Ma wielki kołnierz
 i ma trzy rogi.
 Ogon jak stożek
 i mocne nogi.

2. Postaraj się  nazwać dinozaura z kolorowanki, pokoloruj go. (załącznik 2)

14.05.20r.(czwartek)

1. Obejrzyj film „Nadchodzą dinozaury – Rodzina Hauserów”

2. Zabaw się dinozaurami

Twoje dinozaury podobnie jak w filmie mogą robić różne rzeczy rozmawiać

z innymi zabawkami, bawić, robić psoty, chować się. Jeżeli nie masz zabawek  dinozaurów  poproś mamę o pomoc w wycięciu szablonów, zrób sylwety z pomącą patyka, kredki, lub słomki (załącznik 3)

 15.05.20r.(piątek)

1. Zagraj na łyżkach piosenkę „Dinozaury z Juraparku”

 Jeżeli potrafisz już zaśpiewać piosenkę to śpiewając zagraj na dwóch metalowych lub drewnianych łyżkach, łyżeczkach. Poproś mamę o pokaz gry, potem Ty zaśpiewaj i zagraj  piosenkę

2. Poćwicz z butelką. Poproś mamę o butelkę i ćwicz razem z dziećmi.


Temat kompleksowy: Dzień i noc

Cele: dzieci powinny:
– rozumieć następstwo po sobie dnia i nocy
– wyjaśnić , do czego potrzebne jest słońce
– rozumieć znaczenie snu w życiu człowieka i zwierząt

04.05.2020 poniedziałek

1. Obejrzyj film o dniu i nocy i o portach roku

Odpowiedz na kilka pytań: Kiedy jest dzień, a kiedy noc? Czy Ziemia obraca się wokół słońca, czy odwrotnie? Kiedy mamy zimę a kiedy lato?

2. Pobaw się z mamą lub tatą do poniższych utworów

05.05.2020. wtorek

1.Spróbuj nauczyć się fragmentu piosenki

2. Pokoloruj lub pomaluj kartkę na żółty kolor. Wytnij koło i paseczki. Ułóż n nich słońce i przyklej na kartkę.

06.05.2020. środa

1.Wykonaj kartę pracy

2.Pobaw się z mamą lub tatą do utworów:

07.05.2020. czwartek

1.Rozwiaz zagadki

Ciemnym światłem płaszcz przykrywa, na jej płaszczu gwiazd tysiące,

A w kieszeniach sny ukrywa-zniknie zanim wstanie słońce( noc)

Po nocy rankiem nas wita, w południe słonkiem ogrzewa,

Wieczorem bajkę opowie i kołysanki zaśpiewa(dzień)

2.Naucz się wierszyka:

Dzień to godzin ilość spora – trwa od rana do wieczora.
Od wieczora zaś do rana rządzi noc – w sto gwiazd ubrana.

Rano wszyscy wstają z łóżek, lewą albo prawą nogą, choć niektóre straszne śpiochy do południa wstać nie mogą!

Rano jemy co? Śniadanie! A w południe co? Obiadek! Dwa obiadki je łakomczuch, pół obiadku kto? Niejadek!

Po południu – podwieczorek można zjeść, lecz niekoniecznie, a wieczorem co? Kolację! W nocy jeść już nie należy.

W nocy raczej spać wypada . Nikt nie skacze, każdy leży, a noc wkoło sny rozkłada. Gdy po nocy świt zaświta, słońce wzejdzie i dzień wstanie, znowu z łóżek wyskoczymy i będziemy jeść śniadanie.

3. Pobaw się z mamą lub tatą do utworu:

08.05.2020 piątek

1.Zastanów się, czy zwierzęta w nocy śpią tak jak my –ludzie .Obejrzyj film

2. Narysuj wybrane przez ciebie zwierzątko z obejrzanego filmu.

Życzę udanej zabawy.


Przypominam o systematycznym śledzeniu komunikatów i informacji na stronie przedszkola pod adresem brzechwa.eu Proszę też o przesyłanie zdjęć z wykonanymi kartami prac, prac plastycznych waszych pociech na pocztę naszej grupy-Mrówki . mrowki-pm2torun@wp.pl. Za dotychczasowe przesłane prace bardzo dziękuję

Pozdrawiamy gorąco dzieci

Marzanna Galas




Temat kompleksowy: Dbajmy o nasze zdrowie

Cele: dzieci powinny:

– wymienić zasady mycia rąk i higienicznego trybu życia
– wyjaśnić , dlaczego należy przestrzegać zdrowego trybu życia
– rozumieć ,że wirusy są groźne dla zdrowia i życia ludzi i należy im zapobiegać

27 04 .poniedziałek

1.Obejrzyj wspólnie z mamą lub tatą film o wirusie.

2.Na pewno wiesz w jaki sposób należy myć ręce. Zapamiętaj słowa piosenki z filmu. W czasie mycia rąk-zaśpiewaj ją. Pamiętaj! Mycie rąk to bardzo ważna rzecz.

3. Zaproś domowników do wspólnej zabawy do utworu poniżej :

28.04. wtorek

1. Posłuchaj piosenki. Spróbuj nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu.

2. Narysuj kredkami jak wyobrażasz sobie wirusa. Na pewno jest ona bardzo groźny..Narysuj go a potem przekreśl. Nie chcemy go!!!!!

29.04. środa

1. Powiedz, co widzisz na obrazku..Odpowiedz na pytania poniżej obrazka..Pokoloruj obrazek

2.Popros mamę lub tatę o zabawę w zagadki. Rodzic zadaje dziecku zagadki słowne, dziecko odgaduje

Zagadki dla dzieci o higienie osobistej

Zagadka o ręczniku

Do suchej nitki
moknie nieraz,
gdy po kąpieli
nim się wycierasz.

Zagadka o szczoteczce do zębów

Długa i wąska
z krótkimi włoskami.
Wesoło pląsa
pomiędzy zębami.

Zagadka o grzebieniu

Ma dużo zębów
choć nic nie jada.
Trzymany w ręku,
włosy nam układa.

Zagadka o mydle

Przyjemnie pachnie,
ładnie się pieni,
a brudne ręce
w czyste zamieni.

Zagadka o chusteczce

Kwadratowa, kolorowa
albo biała bywa.
W kieszeni ją nosisz,
często ją używasz.

Zagadka o grzebieniu

Używasz go często,
wieczorem i rano.
Przypomina przedmiot,
którym grabią siano.

Zagadka o paście do zębów

Schowała się w tubie,
używać jej lubię,
a i mała szczotka
chętnie się z nią spotka.

Zagadka o mydle

Czeka w Twej łazience,
w kostce albo w płynie.
Posmaruj nim ręce,
a brud zaraz zginie.

Zagadka o kremie do opalania

W tubce lub butelce,
biały i pachnący.
Trzeba się nim posmarować,
wychodząc na słońce.

Zagadka o gąbce do mycia

Dziurki w niej, jak w serze.
Żyła w morzu na dnie.
Do wanny ją bierzesz,
bo umie myć ładnie.

30.04. czwartek

1. Naucz się wiersza: Katar-J.Brzechwa

Porozmawiaj z rodzicami: Jak można zapobiegać chorobom??

2. Narysuj pokoloruj i wytnij przybory do higieny jamy ustnej-pasta, szczotek a, kubek

Udanej zabawy!
Marzanna Galas




Temat kompleksowy:  Szanujmy naszą planetę Ziemię.

Cele: dzieci powinny:

-wymienić mieszkańców naszej planety i ekosystemy
– próbować  wyjaśnić  co to znaczy szanować naszą planetę
-rozumieć, że czynności dnia codziennego  mogą wpłynąć na ochronę środowiska
-stosować w domu czynności mające wpływ na oszczędzanie energii i prądu

20.04.20  poniedziałek

1.Oglądanie bajki  edukacyjnej „Żyj w zgodzie z naturą”

Pod koniec opowieści chłopiec zadaje pytania, dzieci odpowiadają, która odpowiedź jest właściwa.

2.„Rób to co ja!” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci demonstrują ruchem wyrastanie z ziemi roślinki (mała – duża), drzewa kołyszące się na wietrze, poruszanie się ślimaka dźwigającego na swoim grzbiecie domek. Itp.

21.04.20 wtorek

1.Słuchanie piosenki „Ziemia wyspa zielona”

Najpierw rozgrzewka

Piosenka jest ilustrowana, po obejrzeniu i wysłuchaniu rodzic zadaje dziecku pytania odnośnie treści – dlaczego na Ziemi życie jest tak wyjątkowe, czyim jest domem, dzięki czemu, komu jest taka piękna jak mamy dbać o naszą planetę?…itp.

Podczas refrenu dzieci uderzają rytmicznie o uda.

2.Wierszyk z pokazywaniem

Spadła deszczu kropla PLUM-dzieci wykonują podskok

Zawiał ciepły wietrzyk-SZUM-dz. machają w górze rękami

Coś pachnie w powietrzu –KWIAT-dz. rysują w powietrzu obydwiema rękami

Zmienia się wokoło-ŚWIAT-dz. robią obrót wokół własnej osi

A co tak śpiewa ?-PTAK- dz. dwoma rękami pokazują dziób ptaka

Czyżby dziś Dzień Ziemi? -TAK- dz. skaczą z radości.

Dzieci uczą się na pamięć wiersza z pokazywaniem

22.04.20 środa

1.Praca plastyczna-Wiosenne drzewo

Na szarym papierze ( mogą być połączone kartki lub jedna większa…) rodzic lub starsze rodzeństwo rysuje pień drzewa, dziecko dorysowuje jak najwięcej zielonych liści i pięknie koloruje. Jeżeli jest brat siostra można zrobić współzawodnictwo, kto więcej narysuje listków…

2. Zabawa słowna: „Zielony kolor dziś króluje, bo Ziemia z nami świętuje”– podawanie przez dzieci propozycji dotyczących tego, co może być w kolorze zielonym.

3. Zabawa relaksacyjna – opowiadanie rodzica przy muzyce.

Zamknijcie oczy. Oddychajcie spokojnie. Wyobraźcie sobie ,że jesteście małymi kolorowymi kwiatkami. Tańczycie sobie wysoko, wysoko w powietrzu. Wiatr unosi was aż pod chmury i jeszcze wyżej. Wiatr jest lekki, łagodny. Nuci Ci wiosenną piosenkę, śpiewa ją specjalnie dla ciebie. Rozglądasz się dokoła. Widzisz niebieskie niebo, żółte słońce, a może widzisz z wysokości, jakiego koloru jest las, morze, park i łąka. Za chwilę wiatr opuści Cię na ziemię, w miejscu, gdzie jest Ci dobrze, gdzie czujesz się bezpiecznie.

23.04.20. czwartek

1.Dzieci oglądają krótką bajkę edukacyjną, po niej uczą się na pamięć wiersza, który jest przyrzeczeniem i mówi jak należy dbać o naszą planetę.

STRAŻNICY ZIEMI

Uroczyście przyrzekamy:

Chronić przyrodę
Oszczędzać wodę
Dokarmiać ptaki
Dbać o zwierzaki
Kwiaty hodować
Drzewa szanować
Ziemię ratować
Nigdy nie śmiecić i uczyć tego wszystkie dzieci.

2.„Błyskawica,  grzmot”–zabawa  ruchowo –naśladowcza  przy  pląsie  z  zabaw integracyjnych Klanzy

„Pada deszczyk”

Pada, pada, pada deszcz, wieje ,wieje wiatr (naśladujemy gestem)

Pada, pada, pada deszcz, wieje, wieje wiatr

Błyskawica (klaśnięcie) grzmot (tupnięcie nogą), błyskawica grzmot

a na niebie kolorowa tęcza (rysujemy tęczę oburącz z góry na dół)

Błyskawica grzmot, błyskawica grzmot

a na niebie kolorowa tęcza.

24.04.20.piątek

1. Praca plastyczna – wypełnianie konturu „Ziemi” farbami plakatowymi – wykorzystanie koloru niebieskiego i zielonego lub namalowanie planty Ziemi

2. Polecenie : dzieci przygotowują wykonane przez siebie instrumenty-(to zadanie było do wykonania w zeszłym tygodniu). Dzieci Graja na instrumentach do utworu:

Udanej zabawy!

Przypominamy o systematycznym śledzeniu komunikatów i informacji na naszej stronie www przedszkola pod adresem brzechwa.eu Prosimy też o przesyłaniu zdjęć  z wykonanymi  kartami prac, prac plastycznych waszych pociech na pocztę naszej grupy-Mrówki . mrowki-pm2torun@wp.pl. Za dotychczasowe przesłane prace bardzo dziękujemy. 

Pozdrawiamy gorąco dzieci
Joanna Klonowska
Marzanna Galas




Temat kompleksowy: Poznajemy instrumenty

Cele: dzieci powinny:
-rozpoznać  i nazwać wybrane instrumenty muzyczne
-rozpoznawać brzmienie wybranych instrumentów
-grać na wybranych instrumentach do rytmu piosenki
-wykonać instrument muzyczny(grzechotkę) z materiału, który posiada

14.04.20.wtorek

1.Obejrzyj film o instrumentach

Spróbuj wymienić przynajmniej 5 instrumentów, o których byłą mowa w bajce. Powiedz mamie lub tacie jak one wyglądają.

2.Spróbuj nauczyć się fragmentu piosenki o instrumentach

Zaproś mamę i tatę do wspólnej zabawy przy tej piosence.

15.04.20.środa

1.Namaluj swój ulubiony instrument

2. Wykonaj kartę pracy

3. Razem z mamą i tatą zabaw się do tych piosenek:

16.04.20  czwartek

1.Naucz się fragmentu wierszyka:

Grały żabki w błocie:
jedna na flecie,
druga na trójkącie,
trzecia na klarnecie,

czwarta, jak to żaby,
na skrzypcach — aby, aby,
piąta na fortepianie
głośno niesłychanie,

szósta na mandolinie,
siódma na tamburynie,
ósma — mamo kochana –
ćwiczyła na cymbałach,

dziewiąta na wiolonczeli,
a jakże, żebyście wiedzieli!,
dziesiąta, tak jak wy czasami,
biła w bębenek łapkami,

aż taki się zrobił hałas,
że uszy zatykać zaraz.

Tylko dzieci i poeci
stali nad brzegiem strumyka
i zachwycali się:
Ach, jaka ładna muzyka!

Odpowiedz na pytania:
-Co robiły żabki w błocie?
-Ile grało żabek?
-Na jakich instrumentach grały?
-Kto to jest dyrygent i jaka jest jego funkcja w orkiestrze?

2.Narysuj scenkę z wybranego przez ciebie fragmentu wiersza.

3.Pobaw się z mama lub tatą w żabki  i bociana, ale najpierw wykonajcie wspólnie opaskę z żabką i bocianem

http://lubietworzyc.blogspot.com/2015/10/zabki-i-sowki-opaski-na-gowe-z-okazji.html

17.04.piątek

Wykonaj swój własny instrument muzyczny, np. marakasy

Marakasy z recyklingu - Dzieciaki w domu

Zagraj na nich do utworu:

Życzę udanej zabawy.

Bardzo proszę w dalszym ciągu o zbieranie wszystkich prac plastycznych, kart pracy, wytworów prac dzieci , aby zaprezentować je po przyjściu do przedszkola..Proszę też w dalszym ciągu przesyłać zdjęcia wykonanych prac na stronę internetową  naszej grupy. Za dotychczas wysłane  bardzo dziękuję. mrowki-pm2torun@wp.pl   

Dziękuję Marzanna Galas




06.04. poniedziałek

1.Poproś mamę lub  tatę o przeczytanie bajki

Święta Wielkanocne

Marek i Marta nie lubili wstawać rano. Tym razem rodzice obudzili ich bardzo wcześnie. Mimo że nie było to przyjemne, dzieci nie protestowały. Doskonale wiedziały, że muszą rano wstać, bo wszyscy wybierają się w podróż do babci i dziadka. Droga daleka, a obiecali, że przyjadą na śniadanie. To nie będzie takie zwykłe śniadanie. Właśnie są Święta Wielkanocne, które tradycyjnie rozpoczynają się uroczystym śniadaniem. Marek i Marta cieszą się na ten wyjazd, ponieważ babcia zawsze przygotowuje pyszne jedzenie, a dziadek robi różne psikusy. Z zaspanymi oczami dzieci wsiadły do samochodu. Rodzice zapakowali torby i wyruszyli. Dzieci na początku trochę dyskutowały, próbowały zgadnąć, jakie potrawy przygotuje tego roku babcia i jakie niespodzianki wymyśli dziadek. Jazda samochodem szybko ukołysała rodzeństwo. Nie trzeba było długo czekać, by dzieci zasnęły błogim snem. Wykorzystując ten fakt rodzice zaczęli wspominać święta z okresu swojego dzieciństwa. Mama opowiedziała, jak w świąteczny poranek zobaczyła prawdziwego zająca na łące i zaczęła go gonić. Wyczyn ten się jednak nie udał, zajączek uciekł, ale niespodzianka była. Okazało się bowiem, że goniąc za zającem dobiegła do skraju lasu, gdzie znalazła małego, zbłąkanego pieska. Był tak mały i tak słaby, że nie mógł nawet uciekać. W taki sposób piesek pozostał już u mamy. Tato zrewanżował się opowiadaniem o swojej świątecznej przygodzie: „Ja też w Święta Wielkanocne goniłem zająca. Tylko, że to był mój brat. Ganialiśmy się po domu, wokół świątecznego stołu. Babcia właśnie niosła całą miskę sałatki. Goniąc brata wytrąciłem miskę i cała zawartość znalazła się na dywanie. Tego roku sałatki świątecznej nie było, szkoda, bo babcia zawsze robiła przepyszną sałatkę”. W tym momencie rodzice usłyszeli cichy śmiech dzieci. Okazało się, że wcale nie spały i z dużym zaciekawieniem słuchały opowieści rodziców. Ulegając namowom dzieci, kontynuowali opowiadania o świątecznych przygodach. Ale trzeba było kończyć, bo podróż także dobiegała końca. – Ciekaw jestem, czy w tym roku również przydarzą się jakieś świąteczne przygody? – zaczął się głośno zastanawiać tata. – Właśnie jedną już widzę – odparła mama, wskazując przez okno na wielkiego zająca z koszykiem, który właśnie zbliżał się do ich samochodu. Dzieci wiedziały, co się święci. Pędem wybiegły z samochodu w kierunku zająca. Szybko też rozpoznały, że nie był to prawdziwy zając, tylko przebrany dziadek. Dziadek jednak zapewniał, że koszyk, który trzymał, był jak najprawdziwszy i że dostał go od prawdziwego wielkanocnego zająca. A że Marek i Marta trochę się spóźniali, zając nie mógł dłużej na nich czekać. Miał bowiem tego ranka jeszcze wiele do zrobienia. Przekazał koszyk dziadkowi, by ten pełnił jego obowiązki. Dzieci zatem z przejęciem zaczęły przeglądać zawartość kosza, który był całkiem pokaźnych rozmiarów. Gdy już wyjęły wszystkie prezenty, Marta ze zdziwieniem zapytała – A gdzie są wielkanocne jajka? Zajączek nie przyniósł dla nas jaj? – Rzeczywiście – skomentował dziadek. – Nie ma ani jednego jaja, ale za to zostawił list. Marek, który był starszy, wziął list i zaczął czytać. Oto co było w nim napisane: „Instrukcja poszukiwaczy jaj. Jajo numer 1 – szukajcie go w ogrodzie za najwyższym drzewem. Jajo numer 2 – szukajcie go w stodole pod odwróconym wiadrem. Jajo numer 3 – szukajcie go w oborze w żłobie przykryte sianem. Jajo numer 4 – szukajcie go w altanie, niech będzie ostrożny, kto w środku niej stanie. Jajo numer 5 – szukajcie go pod schodami między drewnami. Jajo numer 6 – szukajcie go w domu na środku… – sami domyślcie się, gdzie.” Na tym instrukcja się kończyła. Dzieci wzięły koszyk i razem z rodzicami oraz dziadkiem zaczęły poszukiwania. Dzięki dokładnej instrukcji, szybko udało im się odnaleźć pięć jaj. Przyszedł więc czas, by odnaleźć szóste jajo. Dzieci wbiegły ochoczo do domu, rozglądając się już od progu. W domu przywitała ich babcia. Wnuki chciały zaangażować do poszukiwań również ją. Babcia jednak nie bardzo była skora do zabawy, tylko z uporem zapraszała wszystkich do stołu, na wielkanocne śniadanie. Niezbyt zadowolone dzieci usiadały do stołu. Bacznie rozglądały się jednak na boki i zastanawiały się, gdzież też może być ukryte szóste jajo! Gdy wszyscy byli już przy stole, dziadek sięgnął po talerzyk, który stał na środku stołu. I w tej właśnie chwili dał się słyszeć wesoły okrzyk: „Jest! Jest! Jest szóste jajo!”. Rzeczywiście, jajo numer 6 leżało na talerzyku na samym środku stołu. To było wielkanocne jajo, którym wszyscy się podzielili, składając sobie życzenia. Mimo iż nie było ono z czekolady, tak jak pięć poprzednich, dzieciom bardzo smakowało i stwierdzili, że za rok również takie chcą dostać od wielkanocnego zająca.

Poproś rodziców, aby opowiedziały Tobie jak wyglądały ich Święta Wielkanocne jak były dziećmi

2.Pokoloruj jajko

7.04. wtorek

1. Posłuchaj piosenki..Spróbuj zapamiętać fragment utworu.

2. Poproś mamę lub tatę o  narysowanie szablonu koszyka na kartce. Pomaluj farbami  koszyk na kolor brązowy, następnie wytnij koszyk i przyklej na białej kartce..W koszyku namaluj wielkanocne pisanki

8.04.środa

  1. Naucz się fragmentu wierszyka

 Już Wielkanoc”

Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony.

2. Wykonaj kartę pracy..Pamiętaj o przyniesieniu pracy do przedszkola

9.04. czwartek

1.Zabawy ruchowe z dziećmi z wykorzystaniem metody W. Scherborne

Poproś mamę i tatę i starsze rodzeństwo o wspólną zabawę

  1. Powitanie – ćwiczenia rozwijające świadomość osoby
  2. Powitanie piosenką

Wszyscy są, witam was, Zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś ty,raz, dwa, trzy.

  • „Iskierka – prowadzący zabawę mówiąc „Posyłam iskierkę przyjaźni w krąg niechaj trafi do waszych rąk”- ściska dłoń siedzącego przy nim dziecka, które z kolei druga ręka ściska dłoń swego sąsiada. Iskierka musi wrócić do wysyłającego ten znak.

2. Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała

  • Powitanie paluszkami- wszyscy siedzą w kole pochylając się do środka koła, wszyscy witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.
  • Powitanie stopami – wszyscy siedzą w kole trzymając się za ręce, wszyscy witają się ze sobą paluszkami stóp.
  • Wskazywanie za prowadzącym swoich części ciała – pokaż swoje ręce, swoje ucho itp.

3. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni

  • Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po sali w różnych kierunkach, następnie „wagoniki” łączą się po 3 i nadal poruszają się po całej sali.
  • Jak najwyżej – wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.
  • Bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  • Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.

4. Ćwiczenia oparte na relacji „z”

  • Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
  • Zabawa razem w kole – wszyscy siedzą w kole, trzymając się za ręce. Cała grupa kładzie się na brzuchu, następnie wstaje trzymając się za ręce.
  • Bujanie dziecka w kocu.
  • Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.

 5. Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”

  • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
  • Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.
  • Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.

6. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”

  • Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
  • Tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.
  • Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.
  • Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego

10.04.piatek

1. Z pomocą dorosłych -wykonaj z masy solnej wielkanocne ozdoby
https://tipy.interia.pl/artykul_18404,jak-zrobic-ozdoby-wielkanocne-z-masy-solnej.html

  • Posłuchaj piosenki:
  • Zabaw się z dorosłymi w liska i kurki
  • Narysuj scenkę z piosenki. np: liska , który skrada  się, żeby porwać kurkę

Miłej zabawy
Marzanna Galas

Bardzo proszę o zbieranie wszystkich prac plastycznych kart pracy, wytworów prac dzieci, aby zaprezentować je po przyjściu do przedszkola.Dziękuję.




Zadania i zabawy na dzień 30.03.2020r.

1.Poroś mamę lub tatę o wspólne obejrzenie filmu o naszym mieście Toruniu.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,torun-pachnacy-piernikami,46451

2. Narysuj jeden z zabytków lub znanego miejsca w Toruniu. Pamiętaj o przyniesieniu pracy do przedszkola.

3.Uczymy się wspólnie piosenki o Toruniu:

https://www.youtube.com/watch?v=4zuosyB6-fA

Zadania i zabawy na dzień 31.03.2020r.

1. Zabawy ruchowe z mama i tatą.

Rzucamy do celu

Prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety. A jeśli chcecie ubarwić, zabawę, zrobić coś kreatywnego, ciekawego i ładnego, sprawdźcie pomysł na grę zręcznościową z papierowych talerzyków i rolki po papierze. .

Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

Tor przeszkód

Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

 Zadania i zabawy na dzień 01.04.2020 r.

1. Poproś mamę lub tatę o przeczytanie legendy o toruńskich piernikach

„Legenda O toruńskich piernikach”

Mieszkał niegdyś w Toruniu stary piekarz Bartłomiej. Piekąc pierniczki, pomagał mu w pracy czeladnik, równie znający swe dzieło jak i sam mistrz, lecz z tą różnicą, że temu na sławie nie zależało. Chłopak kochał się w pięknej córce  Bartłomieja- Katarzynie, lecz rodzina dziewczyny nie chciała wydać panny za biednego piekarczyka. Na zięcia upatrzyli sobie tłustego szlachcica dużo starszego od panny. Cóż mógł dać jej młody chłopak ponad słodkie ciastko i polne kwiatki. Szlachcic zaś obsypywał ją biżuterią ze szczerego złota. Pewnego dnia, gdy chłopak zrywał dla Katarzyny  niezapominajki znad brzegu strumyka, zobaczył tonącą pszczołę…
Uratował biedną wyciągając ją z wody. Gdy owad osuszył skrzydełka odezwał się do piekarczyka –W podzięce wyjawię ci sekret, dodaj do ciasta miodu słodkiego i zobaczysz co się stanie. Gdy spóźniony przyszedł do piekarni dowiedział się, że jutro sam król zjedzie do Torunia i mają zamówienie na 1000 ciastek dla rodziny królewskiej. Zrobił więc jak radziła mu pszczoła, a gdy król posmakował ciastka, tak przypadły mu do gustu, że miasto uzyskało przywilej aby po wsze czasy mieszkańcy mieli prawo wypiekania pierników miodowych i wysyłania ich do innych miast. Działo się to w 1557 roku. Sukces chłopaka sprawił, że rodzina Katarzyny przychylnie podeszła do ich ślubu. I po kilku miesiącach odbyło się huczne wesele, a młodzi żyli później długo i szczęśliwie.

Dla Torunia tym jest piernik, czym dla statku dobry sternik
Pierniki są specjałem kulinarnym wyrabianym w Toruniu już od średniowiecza.

2. Odpowiedz na kilka pytań związanych z legendą:
– Jak miał na imię piekarz i jego córka ?
– Czym zajmował się piekarz i jego uczeń?
– O czym marzył czeladnik?
– Jaki sekret wyjawiła pszczółka czeladnikowi?
– Z czego słynie miasto Toruń?

3. Na kartce namaluj pierniczki, które wypiekał mistrz Bartłomiej i jego uczeń, następnie wytnij je i przyklej na kolorowej kartce. Policz ile pierników namalowałeś(aś)

Zadania i zabawy na dzień 02.04.2020 r.

1.Słuchanie przez dziecko piosenki „Nad Toruniem”  https://www.youtube.com/watch?v=18ThukPoqYI

Dzieci słuchając piosenki, oglądają ilustracje naszego miasta. Rodzic nazywa zabytki, dziecko powtarza.

Rodzic zadaje pytania do piosenki – Kto usiadł na Krzywej Wieży?, O czym opowiada kot?, Czym pachnie w Toruniu ?

2.Dzieci są „kotami” – chodzą po dywanie na czworakach, piją mleczko- z dłoni robią miseczkę ,zwijają się w kłębek –zasypiają

3.Dzieci kolorują „kota”, gdy skończą pracę głośno miauczą.

Zadania i zabawy na dzień 03.04.2020 r.

1. Dziecko do przygotowanej przez rodzica plastikowej butelki wrzuca małe kamyczki ( może być ryż, kasza ,czy ziarna grochu) , zakręca i ozdabia butelkę papierem kolorowym przyklejając go do butelki.

2. Rodzic włącza dziecku piosenkę „Nad Toruniem”, dziecko wygrywa rytm na przygotowanym przez siebie instrumencie- grzechotce

3. Wspólny taniec rodzica i dziecka -AEROBIC

Życzymy udanej zabawy

  Marzanna Galas, Joanna Klonowska




Zadania dla dzieci na dzień 23.03.2010 r.(poniedziałek)

1.Moja roślinka

Poproście mamę lub tatę o pomoc .Przygotujcie:

– doniczkę , ziemię, ziarenka rzeżuchy, cebulki kwiatów lub warzyw .np. cebula dymka, buraczek, ziemniak. Wsypcie ziemię do doniczki a następnie zasiejcie lub posadźcie cebulki warzyw lub kwiatów. Pamiętajcie o podlaniu ! Najlepiej żeby doniczka była w miejscu, gdzie dochodzi światło..Obserwujcie jak roślinka rośnie..

2. Uczymy się wspólnie wierszyka

Wiersz pt:W ogródku- D.Gellner

Wyszłam sobie do ogródka.
Może spotkam krasnoludka?
Może w cieniu pod drzewami
siedzi z dziećmi i wnukami?

O! Coś rusza się pod krzakiem!
Eee.. to jakiś ptak z pisklakiem.
Ptak z pisklakiem, pisklak z ptakiem,
biegną szybko za robakiem.


Oj! Za drzewem ktoś tak stuka.
Pewnie krasnal wnuków szuka.
Nie! To dzięcioł dziobem pukał
i niechcący mnie oszukał.

Kto tak pędzi w stronę norki?
Czyżby krasnal z wielkim workiem?
Nie! To przecież mysia norka,
a przed norka mysz. Bez worka.

Co tak brzęczy? Czy to mucha?
Czy też krasnal radia słucha?

Przeszukałam pół ogródka,
nie znalazłam krasnoludka.
Ale może, kto to wie,
krasnoludek znajdzie mnie?

3.Pokoloruj

Zadania dla dzieci na dzień 24.03.2020 r.(wtorek)

1.Wykonaj karty pracy

Zadania dla dzieci na dzień 25.03.2020 r.(środa)

  1. Narysuj duże drzewo z zielonymi listkami
  2. Obserwuj swoje roślinki, które posadziłeś lub zasiałeś w poniedziałek 23.03.2020 r.
  3. Poszukaj w domu roślinki, które są zielone i policz je..Możesz je też narysować

Zadania dla dzieci na dzień 26.03.2020 r.(czwartek)

  1. Poproś mamę lub tatę o prze czytanie tego opowiadania pt:

Wiosna w lesie

Dwa zajączki, Szarek i Kirek mieszkali w lesie w głębokich norkach, jakie mieli wykopane pod wielkim drzewem. Tam też spędzili całą zimę. Bardzo rzadko wychodzili ze swoich norek. Zimny śnieg nie zachęcał do długich spacerów. Dodatkowo musieli zacierać swoje ślady, jakie zostawiali na śniegu, tak, by lis nie odkrył ich kryjówek. Nic więc dziwnego, że zajączki z wielkim utęsknieniem czekały na nadejście wiosny. Co chwila wyglądały ze swoich norek, by sprawdzić czy wiosna już nadeszła. Ale wkoło ciągle było jeszcze dużo śniegu. Zajączki bardzo to dziwiło.
– Chyba jest coś nie tak z tą wiosną, przecież już powinna do nas przyjść – dziwił się Szarek.
– To prawda. Widziałem na drzewie skowronki, a tu ciągle leży śnieg – zauważył Kirek.
– Musimy sprawdzić co się dzieje z wiosną – zaproponował Szarek.
– Chodźmy porozmawiać z innym zwierzętami. Może wiedzą, gdzie jest wiosna – zaproponował Kirek.
Zajączki wyszły z norek i poszły do lasu. Po chwili spotkały małego dzika, który próbował znaleźć pod śniegiem jakieś pożywienie.
– Dziku, czy może widziałeś wiosnę? – zapytał Szarek.
– Wiosnę? – zadławił się dzik – przecież tutaj wszędzie leży śnieg.
– Tak, ale już przyleciały ptaki, więc musi być gdzieś blisko – zauważył Kirek.
– To rzeczywiście dziwne. Może wiosna zapomniała o naszym lesie – zaczął zastanawiać się dzik.
– To może poszukajmy jej razem – zaproponował Szarek.
– Może bawi się z nami w chowanego? Razem łatwiej ją znajdziemy – zaproponował Kirek.
Dzik zgodził się dołączyć do poszukiwań. Po chwili spotkali małą sarenkę. Skubała suchą trawę wystającą spod śniegu.
– Sarenko, może widziałeś gdzieś wiosnę? – zapytał Szarek.
– Nie widziałam wiosny, ale też na nią czekam. Mam już dość tej suchej trawy. Chętnie przegryzłabym coś zielonego – odpowiedział sarenka.
– My właśnie szukamy wiosny. Możesz dołączyć do nas – zaproponował Kirek.
I tak wszyscy udali się na poszukiwanie wiosny. Chodzili po całym lesie, ale nigdzie jej nie znaleźli. Wówczas wyszli na skraj lasu i zważyli, że na polach nie było już śniegu. Zauważyli również, że chodziła po nich Pani Wiosna. Zwierzęta miały do niej dużo pytań.
– Pani Wiosno, dlaczego nie przyszła jeszcze pani do naszego lasu? – zapytał Szarek
– U nas ciągle leży śnieg i jest zimno – użalał się Kirek.
– Nie mogę nic znaleźć do jedzenia pod tym śniegiem – narzekał dzik.
– A ja mam już dość suchej trawy – dorzuciła sarenka.
– Doskonale was rozumiem – odpowiedziała wiosna. – Ale dopóki leży w lesie śnieg, ja nic nie mogę zrobić. Słońce nie może go rozpuścić, bo zasłaniają go gęsto rosnące drzewa.
– To co teraz będzie? – zapytał Szarek.
– Czy śnieg już będzie leżał w lesie zawsze – dopytywał się Kireką
– To straszne, chyba przeniosę się na pole – oznajmił dzik.
– Ja również opuszczę las i zamieszkam na zielonej łące – oznajmiła sarenka.
– Ależ nie ma takiej potrzeby. Już wkrótce słońce roztopi śnieg, który leży w lesie – uspakajała zwierzęta Wiosna. – Śnieg w lesie dłużej leży niż na polach, ale wiosenne słonko i z nim się upora. A wówczas przyjdę do lasu z wielką radością. Zawsze w lesie mam dużo do zrobienia. Na gałązkach trzeba rozwinąć pąki, trawę i mech pokryć zielenią i małe kwiatuszki ozłocić. Bardzo lubię pracować w lesie, bo właśnie tam wiosna wychodzi mi najładniej.
Zwierzęta ucieszone z zapowiedzi rychłego nadejścia wiosny, wróciły do lasu. Słońce tego dnia grzało bardzo mocno. Śnieg zaległ już tylko pod niektórymi drzewami, a i ten zwierzęta rozsypały, by prędzej się stopił. Wysiłek się opłacał, bo wiosna już następnego dnia zawitała do ich lasu. Zrobiło się zielono i wkoło unosił się świeży zapach. Zwierzęta był bardzo szczęśliwe, że w końcu doczekały się wiosny. Czekały dłużej niż inne zwierzęta, ale mogły za to podziwiać najpiękniejsze efekty jej pracy.

  1. Odpowiedz na pytania:

-jak nazywały się zajączki i gdzie mieszkały?

– na co czekały zajączki?

– kogo w lesie spotkały zajączki i o czym z nimi rozmawiali?

-czy zwierzątka spotkały wiosnę?

-co zrobiła wiosna?

3. Namaluj farbami kolorową „Panią Wiosnę”

Zadania dla dzieci na dzień 26.03.2020 (piątek)

  1. Lepimy z masy solnej.

Poproś mamę lub tatę o przygotowanie masy solnej (mąka, sól woda).

Ugniataj masę solną ,żeby była miękka. Ulep z niej kwiatka. Rodzice na pewno pomogą..Do masy solnej można tez dodać farby..np .łodyga kolorze zielonym..płatki w kolorze czerwonym

  1. Uczymy się rymowanek


Zbliża się wiosna
znów będę wesoła i radosna.


Kwiaty kwitną,
słonko grzeje,
wszystko wkoło zielenieje..


Słońce świeci, deszczyk pada, wczesną wiosnę zapowiada

Gdy wiosną słoneczko świeci
cieszą się dorośli i dzieci.
Na spacerach i w zabawie
oglądają kwiaty w trawie

Życzę udanej zabawy!!!

Marzanna Galas