ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
pm2torun@wp.pl

Mrówki – CIEKAWE ZABAWY W DOMU

12.04.21 poniedziałek

1. Obejrzyj bajkę edukacyjnej „Żyj w zgodzie z naturą”

Pod koniec opowieści chłopiec zadaje pytania, dzieci odpowiadają, która odpowiedź jest właściwa.

2. „Rób to co ja!” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci demonstrują ruchem wyrastanie z ziemi roślinki (mała – duża), drzewa kołyszące się na wietrze, poruszanie się ślimaka dźwigającego na swoim grzbiecie domek. Itp.

3. Wykonaj zadania w Trampolinie pięciolatka s.40 i 41

13.04.wtorek

1. Posłuchaj piosenki i odpowiedz na pytanie : Co robiły leśne duszki?

2. Poproś rodziców o przygotowanie kół z kolorowego papieru .Wykonaj drzewo

https://pl.pinterest.com/pin/510454938988783230/

3. Zabawa relaksacyjna – opowiadanie rodzica przy muzyce.

Zamknijcie oczy. Oddychajcie spokojnie. Wyobraźcie sobie ,że jesteście małymi kolorowymi kwiatkami. Tańczycie sobie wysoko, wysoko w powietrzu. Wiatr unosi was aż pod chmury i jeszcze wyżej. Wiatr jest lekki, łagodny. Nuci Ci wiosenną piosenkę, śpiewa ją specjalnie dla ciebie. Rozglądasz się dokoła. Widzisz niebieskie niebo, żółte słońce, a może widzisz z wysokości, jakiego koloru jest las, morze, park i łąka. Za chwilę wiatr opuści Cię na ziemię, w miejscu, gdzie jest Ci dobrze, gdzie czujesz się bezpiecznie.

14.04. środa

1. Przygotuj parasolkę i np. 2 łyżki drewniane, 2 butelki plastikowe..

Zabawa ruchowa do utworu: Hej pada, pada deszczyk

2. Spróbuj zapamiętać fragment wiersza. Zastanów się czy moiżesz nazwać siebie małym ekologiem?

Mali strażnicy przyrody”
J. Kasperkowiak
(fragment)

Dziś ekologia modne słowo,
przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy.

Nie wolno łamać gałęzi drzew, 
bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew. 
A kiedy bocian wróci z podróży,
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

A zimą nakarm głodne ptaki,
sikorki, wróble, wrony, szpaki.
Powieś na drzewie karmnik mały,
będą ci wiosną za to śpiewały.

3. Wykonaj kartę pracy

15.04. czwartek

1. Przygotuj dowolny instrument ,który masz w domu np .bębenek, marakasy lub drewniane klocki. Zagraj do rytmu piosenki pt: Leśne duszki

2. Wykonaj zadanie z Trampoliny pięciolatka s. 49

3. Zabawa słowna: „Zielony kolor dziś króluje, bo Ziemia z nami świętuje”– podawanie przez dzieci propozycji dotyczących tego, co może być w kolorze zielonym.

16.04. piątek

1. Piosenka na powitanie

2. Wykonaj zadanie 3,4 w Trampolinie pięciolatka s. 61

3. Będąc na spacerze zaobserwuj oznaki wiosny i narysuj je na kartce

Udanej zabawy!

Przypominam o systematycznym śledzeniu komunikatów i informacji na naszej stronie internetowej przedszkola pod adresem brzechwa.eu Proszę też o przesyłaniu zdjęć z wykonanymi kartami prac, prac plastycznych waszych pociech na pocztę naszej grupy-Mrówki . mrowki-pm2torun@wp.pl. Za dotychczasowe przesłane prace bardzo dziękuję.

Pozdrawiam
Marzanna Galas


Wtorek  06. 04 2021r. ,,W  Wielkanocnym koszyczku’’

1.Powitanie zabawą pt. ,, Gimnastyka rączek’’

2. Wysłuchaj opowiadania A. Galicy  pt.,,  Bajeczka Wielkanocna’’  Poproś rodziców, aby przeczytali Ci treść.


Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami

3  Rozmowa na temat opowiadania:
· Co robiło słonko?
· Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?
· Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
· Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

4. A teraz zabawa pt. ,, . Zajączki’’  Jesteś zajączkiem, który skacze po pokoju  skokami zajęczymi, na sygnał dźwiękowy zajączki  kulą się, zwijają się w kłębuszki i „śpią”.

5. Pokoloruj zajączka

6 . Co w koszyczku? – wkładanie wielkanocnych potraw do koszyczka i rozmowa o znaczeniu potraw:
· Baranek – zwycięstwo Chrystusa, który jak ofiarny baranek oddał swoje życie za ludzi, by następnie zmartwychwstać i odnieść zwycięstwo nad grzechem, złem i śmiercią.
· Jajka – symbol życia
· Szynka – symbol zdrowia,
· Chleb – symbol dobrobytu i szczęścia, symbol Ciała Chrystusa.
· Sól – odstraszenie od zła,
· Słodycze.
7.· Wielkanocny koszyczek z pisankami. Wypełnij kontury kredkami, plasteliną, kolorowymi  kulkami krepy lub farbami, Miłej zabawy

8. . Zaśpiewaj naszą świąteczną piosenkę pt. ,,  Wielkanoc’’

Środa   07. 04 2021r. ,, Wielkanocne zabawy i zagadki’’

1.Powitanie zabawą pt. ,, Gimnastyka rączek’’

2.Labirynt – odszukaj drogę zajączka do kurczaka. Poprowadź drogę za pomocą ołówka. Powodzenia!

Plątaninka – W plątaninie dróg odszukaj te prawidłowe, które doprowadzą zajączki do główki kapusty. Każdą drogę poprowadź innym kolorem kredki ,na koniec pokoloruj obrazek.  

3. Zabawa zdaniami ,, Moje doświadczenia Wielkanocne’’                                                                 Rodzic czyta pytanie, dziecko odpowiada:
*  Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
*  Wymień  tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).

4. ,, Wielkanocne zagadki’’

*  Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt
 (kartki świąteczne)
*  Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.      
(palma wielkanocna)
 *  Przeważnie jest biały i na stole leży .Kładą na nim sztućce, stawiają talerze    
(obrus)                          
*  Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje.
(pisanka)
* Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą
(kurczątka)
 * Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem.
(koszyk)
* Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. 
(zając)                        

Popraw pisakiem lub kredką szlaczki na pisankach. Pokoloruj według własnego pomysłu.

  Zadania dodatkowe: (dla chętnych dzieci)

                       
a) Połącz kropki ołówkiem, następnie wypełnij kontury według własnego pomysłu.

b) Pomóż króliczkowi znaleźć marchewkę, zadanie wykonaj ołówkiem.

c) Pomóż króliczkowi odnaleźć drogę do wozu z pisankami. W pustym miejscu na wozie  narysuj pisankę i pokoloruj według podanego wzoru. POWODZENIA. 

d) Narysuj ołówkiem po śladzie szlaczki.

8.04.2021 czwartek

1. Piosenka na powitanie

2. Poproś rodziców o przygotowanie masy solnej .Ulep wielkanocne ciasto. Może to być np. mazurek. Ozdób ciasto wg własnego pomysłu np. ryżem

3. Wykonaj zadanie

9.04.2021 piątek

1.Posłuchaj opowiadania pt: Historia żółtego kurczątka.

https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2017/04/10/historia-zoltego-kurczaczka-w-teatrzyku-kamishibai/

Opowiedz co baranek odpowiedział kurczaczkowi?

2. wykonaj kartę pracy

3.  Zaznacz odpowiednią cyfrę w okienkach i pokoloruj tyle obrazków ile wskazuje cyfra

4.  Zabawa ruchowa do piosenki: Powitanie wiosny

29.03.2021 poniedziałek

1 Piosenka na powitanie

2 Obejrzyjcie film o oznakach wiosny

  • Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny?
  • Co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”
  • Pierwsze wiosenne kwiaty to….
  • Co to jest Marzanna?

3 Spróbujcie narysować „Marcową pogodę”

4 Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń

5 Po ćwiczeniach odpoczywamy

30.03.2021 wtorek

1 Piosenka na powitanie

2 Posłuchajcie piosenki

3 Namalujcie lub pokolorujcie „Wiosenny obrazek”

31.03.2021 środa

1 Piosenka na powitanie

2 Obejrzyjcie film i rozwwiążcie związane z nim zadania

3 Czas na wiosenne ćwiczenia

TEMAT KOMPLEKSOWY: KOLOROWA WIELKANOC

CELE OGÓLNE: dzieci będą znały niektóre tradycje związane ze świętami wielkanocnymi, będą potrafiły wymienić symbole świąt

1.04.2021 czwartek

1 Piosenka na powitanie

2 Obejrzyjcie uważnie film o tradycjach wielkanocnych

Odpowiedzcie na pytania:

  • Co to jest święconka?
  • Co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym?
  • Jak zupa króluje na świątecznym stole?
  • Co to jest śigus- dyngus?

3 Rysujcie po śladzie

4 Przygotujcie wspólnie z rodzicami świąteczne pisanki

Tu znajdziecie małe podpowiedzi:

2.04.2021 piątek

1 Piosenka na powitanie

2 Posłuchajcie piosenki o świętach

3 Spróbujcie zrobić wspólnie z rodzicami „Kurczaka” w linku poniżej znajdziecie instrukcję jak go wykonać

https://spd.ozarow-mazowiecki.pl/wp-content/uploads/sites/28/2020/04/Kurczak-z-k%c3%b3%c5%82ek-metod%c4%85-origami.pdf

4 Jeśli macie ochotę upieczcie wspólnie z rodzicami wielkanocnego mazurka przepis znajdziecie poniżej

https://mojedziecikreatywnie.pl/2020/04/mazurek-wielkanocny-prosty-przepis/

SMACZNEGO

Rozmiar czcionki
Contrast