STYCZEŃ
„Zimowe niespodzianki”
Dzieci będą znały konieczność przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy zimą ( w
wyznaczonych miejscach, pod opieką dorosłych, odpowiednie korzystanie ze sprzętów
zimowych) będą znały alternatywne sposoby spędzania zimowego czasu
„Kochamy babcię i dziadka”
Dzieci będą rozumiały wartość rodziny, będą znały sposoby okazywania szacunku babci i
dziadkowi oraz wyrażały radość z okazji ich uczestnictwa w uroczystości przedszkolnej
LISTOPAD
Polska, mój dom, moja Ojczyzna
dzieci powinny wymienić nazwę swojego kraju oraz
miasto, w którym mieszkają, rozpoznać i nazwać polskie symbole narodowe
Zanim nadejdzie zima
dzieci powinny opisać cechy aktualnej pory roku : jesienna szaruga –
deszcze, mgły, wiatr, przymrozki, opowiedzieć w jaki sposób ludzie i zwierzęta przygotowują
się do zimy, nazwać lekarza zajmującego się leczeniem zwierząt, wymienić elementy zimowej garderoby
Mój przyjaciel miś
dzieci powinny poznać historię powstania święta Pluszowego Misia ,
nazywać bajkowe misie , recytować krótkie rymowanki o misiach, wypowiadać się nt
ulubionych zabawek i konieczności ich poszanowania
PAŹDZIERNIK
PRZEDSZKOLAK NA DRODZE
dzieci będą znały podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola,
będą znały nazwy niektórych pojazdów, zasady przechodzenia przez jezdnię
Z PANIĄ JESIENIĄ W LESIE
dzieci będą wiedziały jakie dary jesieni można znaleźć w lesie, będą dostrzegały zmiany
zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku
NASZE UCZUCIA
dzieci będą nazywanie niektóre uczucia, będą potrafiły rozróżniać emocje innych
WRZESIEŃ
„Wśród przedszkolaków”
Umiejętność ogólna: Dzieci będą potrafiły: nazwać grupę, do której chodzą,
rozpoznawać swoją salę przedszkolną, wymienić letnie zabawy, wymienić zasady
obowiązujące w grupie.
,,Owocowe przysmaki z sadu”
Umiejętność ogólna: Dzieci będą: podejmować próby wyjaśnienia znaczenie słowa
,,sad”, potrafiły nazywać wybrane owoce, wyjaśnić, dlaczego warto spożywać owoce i
należy myć je przed zjedzeniem.
„W mrówkowej zgodzie”
Umiejętność ogólna: Dzieci będą: potrafiły wskazać właściwe formy zachowania w
grupie przedszkolnej na obrazku, potrafiły wyjaśnić konieczność porządkowania
zabawek w sali po zabawie, starać się przestrzegać ustalonych umów.