ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
pm2torun@wp.pl

Pantery – CIEKAWE ZABAWY W DOMU

Drodzy Rodzice!

Bardzo dziękujemy za wszystkie informacje zwrotne, które od Państwa otrzymujemy. Dziękujemy za wszystkie spostrzeżenia, zdjęcia, prezentacje prac i zabaw dzieci oraz za skorzystanie z naszych propozycji. Czekamy niecierpliwie na Wasze relacje 😉

Zachęcamy do gromadzenia proponowanych przez nas karty pracy, prac plastycznych w teczce.
Na e-mail naszej grupy możecie Państwo przesyłać informacje, zdjęcia prac dzieci. Gorąco zachęcamy, chętnie je obejrzymy 🙂 Adres e-mail:
pantery-pm2torun@wp.pl Pozdrawiamy serdecznie i ściskamy gorąco nasze kochane Panterki Tęsknimy za Wami! :-*

Kasia Brzóskniewicz
Asia Koziala


Tematyka  kompleksowa: „Moja mama ”

Cele ogólne: kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną, dostrzeganie wkładu pracy mamy w codzienne życie domowe.

Poniedziałek 25.05.2020r.

1. Posłuchaj opowiadania J. Papuzińskiej pt. „Czar dla mamy” (zał nr 1)

Odpowiedz na następujące pytania:
-Co się wydarzyło wieczorem, gdy rodzina usiadła do kolacji?
-Jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy?
-Jak cała rodzina spędziła imieniny mamy?

2. Zapraszamy Was do ćwiczeń „Ćwiczymy z mamą”.
Zaproście do ćwiczeń mamę.

3. Zabawa słowna metodą niedokończonych zdań.
Dokończ zdania:
-Moja mama jest kochana, bo…
-Pomagam mamie w…
-Lubię być w domu, bo…
-Z mamą najchętniej robię…

4. Dorysuj brakujące połówki obrazków i je pokoloruj (zał. nr 2)

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy strony 31, 43

Wtorek 26.05.2020r.

1.Posłuchajcie piosenki pt. „Kocham cię”

2. Praca plastyczno-techniczna pt. „Kwiatki dla Mamy”

Wykonajcie upominek dla swojej Kochanej Mamy. Pamiętajcie, że dziś Mama ma swoje święto. Uściskajcie ją z całych sił i złóżcie życzenia 🙂

Do wykonania pracy będą nam potrzebne 3 płatki kosmetyczne, kolorowe kartki, nożyczki i klej

3. Przyjrzyjcie się obrazkom. Zastanówcie się, co się wydarzyło najpierw, a co później. (Karty pracy str 32)

4. Wierszyk masażyk „Mama córkę (synka) myła”  

Mama córkę /synka/ myła, żeby czysta /czysty/ była /był/. (głaszczemy plecy)
Myła długie /jego/  włosy, (palcami kreślimy linie wzdłuż pleców)
plecy szorowała. (przesuwamy palcami od lewej do prawej wzdłuż całych pleców,
zaczynając od góry i opuszczając coraz bardziej w dół)
Gdy wszystko umyła, (przesuwamy otwartymi dłońmi po plecach)
brzuszek masowała. (od tyłu obejmujemy dziecko i masujemy brzuch)
Chociaż piana szczypie (lekko szczypiemy całe plecy)
trochę w małe oczy, (na plecach rysujemy małe kółeczka)
dziewczynka /chłopczyk dziś/ nie płacze, (delikatnie opukujemy plecy opuszkami palców)
tylko rączki moczy (opukujemy plecy otwartymi dłońmi)
żeby były czyste prania się nie bały, (przesuwamy otwartymi dłońmi po plecach)
mamusi w sprzątaniu zawsze pomagały. (bierzemy za ręce i klaszczemy dłońmi dziecka)

Środa 27.05.2020r.

1. Opowiadanie na podstawie obrazków ,,Biwak” –wymyślenie dalszego ciągu historyjki – zapoznanie z literą ,,h” (wykonajcie Karty pracy – strony 48, 49)

Podzielcie na sylaby i głoski słowa: hamak, Henryk. Wyszukajcie słów, w których głoska ,,h” jest na początku. Powiedzcie, do czego są podobne litery h,H?

2.Napiszcie po śladzie oraz samodzielnie literę „h,H” (zał. nr 3)

3. Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Z mamą, babcią lub siostrą i bratem”

4. Zabawa pt. „Zgadnij, kogo szukam” (zał. nr 4)

Rodzic rozkłada ilustracje różnych postaci (załącznik poniżej) Rodzic opisuje słowami postać: jak wygląda, co robi na ilustracji, kim jest. Zadaniem dziecka jest odgadnąć o jaką osobę chodzi. Następnie zamiana ról dziecko zadaje pytania- rodzic zgaduje jaka to osoba.

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy strony 33, 34, 35

Czwartek 28.05.2020r.

1. Słuchanie wiersza pt.,,Zero” (zał. nr 5)

Odpowiedzcie na pytania:

– Co oznacza ,,zero”?
– Do czego jest podobne?
– Zero jest potrzebne do…?

2. Zabawa dydaktyczna ,,Z mamą w zoo” (wykonajcie Karty pracy str. 36,37)

3. Zabawy rytmiczno-ruchowe z liczeniem

4. Zabawa ,,Korale dla mamy” – kontynuowanie rytmu (zał. nr 6)

Piątek 29.05.2020r.

1.Praca plastyczna pt. „Portret mamy” – technika dowolna
Dziś zapraszamy Was do wykonania portretu swojej mamy. Sposób wykonania wybierzcie sami 🙂 Powodzenia!

2. Zapraszamy Was do ćwiczeń „Ćwiczymy z mamą”.

Zaproście do ćwiczeń mamę.

3. Zabawy słowne ,,Połącz sylaby”
Połącz sylaby w pary tak, aby powstały wyrazy – imiona.

http://pisupisu.pl/przedszkole/ukladanka-imion

4. Zabawa matematyczna „Dodajemy i odejmujemy” dla chętnych (zał. nr 7

Powodzenia 🙂




Tematyka  kompleksowa: „Zawody naszych rodziców”

Cele ogólne: Zapoznanie z wybranymi zawodami, specyfiką pracy, charakterystycznymi atrybutami. Budzenie szacunku wobec pracy ludzi różnych profesji.

18.05    Poniedziałek

1.Posłuchajcie wiersza J. Tuwima pt. „Wszyscy dla wszystkich” (zał. nr 1)

Odpowiedzcie na pytania:

Jak nazywają się zawody wymienione w wierszu?
Na czym polega ich praca?
Jak rozumiecie tytuł wiersza?
( każda praca jest ważna i potrzebna, każdą pracę należy szanować)

2.Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Poznajemy miejsca pracy i różne zawody”

3.Podzielcie na sylaby nazwy zawodów, o których była mowa w filmie.

W którym słowie jest najmniej sylab, a w którym najwięcej?
Wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę w tych słowach.
Ułóż zdanie z nazwą wybranego zawodu, policz słowa w tym zdaniu.

4. Ćwiczenia gimnastyczne. Przygotujcie wygodne stroje i wodę do picia 🙂

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy  strony 26-27

19.05  Wtorek

1.Posłuchajcie piosenki pt. „Pali się”. Spróbujcie wyklaskać jej rytm. Postarajcie się zapamiętać słowa refrenu i włączyć się do śpiewu.

2.Zabawa grafomotoryczna pt. „Wóz strażacki”(zał. nr 2)

Rysuj po śladzie łącząc linię przerywaną. Zwróć uwagę na prawidłowe trzymanie kredki. Pokoloruj wóz strażacki. Wybierz i pokoloruj przedmioty potrzebne strażakom.

3. Zabawa dydaktyczna „Prawda –fałsz”
Spróbujcie określić, czy zdania  są prawdziwe czy fałszywe:

-Strażak gasi pożar.
-Samochód strażacki jest w kolorze żółtym.
-998 to numer straży pożarnej
-Strażak na głowie nosi kapelusz.
-Samochód strażacki nie ma drabiny.
-Dzieci mogą się bawić zapałkami, zapalniczką.
-W lesie nie wolno rozpalić ogniska.
-Do lasu wyrzuca się szkło i śmieci.

4. Zabawy słowne ,,Połącz sylaby”

Połącz sylaby w pary tak, aby powstały wyrazy.

http://pisupisu.pl/przedszkole/sylaby-dla-najmlodszych

20.05  Środa

1. Opowiadanie na podstawie obrazków ,,Co przydarzyło się Trampolinkowi i Gai” – zapoznanie z literą ,,g,G” (wykonajcie Karty pracy – strony 40-41)

Podzielcie na sylaby i głoski słowa: goryl, Gaja. Policzcie ile jest głosek. Określcie miejsce głoski ,,g” w tych słowach. Ułóżcie wzór litery ,,g” z dowolnych przedmiotów np. nakrętek, fasolek, kapsli, guzików itp. Chętnie zobaczymy Wasze prace na zdjęciach.

2. Narysujcie wzory po śladzie. Zaznaczcie na rysunku literę g niebieską kredką. Jaki zawód zaczyna się głoską ,,g’’? Czy wiecie czym zajmuje się górnik?  (zał. nr 3)

3.Ćwiczymy z butelką.

4. Trening wiązania butów.

 Potrenujcie wiązanie butów, może wam w tym pomóc filmik, który pokazuje dwa sposoby wiązania. Powodzenia 🙂

21.05. Czwartek

1.Nauka wiersza M. Przewoźniaka pt. „Kłopoty w bibliotece”.(zał. nr 4)

– Wymieńcie wszystkie bajkowe postaci z wiersza.

– Czy potraficie powiedzieć na czym polega praca bibliotekarza?
– Wyjaśnijcie dlaczego w bibliotece ważny jest porządek.
– Czy wiecie jakie są różnice między biblioteką, a księgarnią.

2. Praca plastyczna – origami „Zakładka do książki”

Możecie skorzystać z naszej propozycji lub wykonać ją wg własnego pomysłu

3.Obejrzyjcie film edukacyjny „Jak powstaje książka?”

Zobaczyliście, jak wiele osób różnych zawodów potrzeba, żeby powstała książka. Czy potraficie wymienić kilka z nich?

4. Ćwiczenia gimnastyczne. Przygotujcie wygodne stroje i wodę do picia 🙂

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy  strony 20-21

22.05  Piątek

1. Wycinanie i naklejanie ,,Dobierz atrybuty do zawodu” (zał. nr 5)

Na kartach znajdują się przedstawiciele różnych zawodów. Wytnijcie atrybuty ( z dwóch ostatnich kartek) pasujące do poszczególnych zawodów i naklejcie je w puste okienka.

https://cloud6d.edupage.org/cloud?z%3AxQPUAQuhl1AkaTdKEAn26%2BxgiJC0wJUT2Wphy%2B4HnW7%2F4zi27USZt4vCeqdrvMn9

2. Zabawa taneczna – zumba

Zapraszamy Was do wspólnej zabawy. Utrwalimy układ poznany w poprzednim tygodniu.

3. Zabawa rozwijająca pamięć i spostrzegawczość ,,Kto mieszka w kamienicy?”

 Zapamiętajcie gdzie mieszkają przedstawiciele różnych zawodów i odpowiadajcie na pytania.
https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/kamienica.html

4. Powiedzcie, kim z zawodu są Wasi rodzice?A kim Wy chcielibyście zostać, gdy dorośniecie? Spróbujcie to narysować. Jesteśmy ciekawe, co narysujecie 🙂

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy  strony 22-23, 28-29

Bardzo Wam dziękujemy i Waszym Rodzicom za każdy dzień wspólnej pracy! 🙂


Tematyka kompleksowa: „Na wsi, u rolnika” c.d.

Cele: dzieci powinny wyjaśnić na czym polega praca rolnika, nazywać niektóre rośliny uprawne i zwierzęta hodowlane, wiedzieć dlaczego praca rolnika jest społecznie użyteczna.

11.05.Poniedziałek

1. Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Jak pszczoły robią miód?”

Opowiedzcie o tym, skąd bierze się miód, jak powstaje? Pamiętacie jak nazywają się pszczoły, które mieszkają w ulu? (królowa, robotnice, trutnie) W jaki sposób pszczoły rozmawiają ze sobą? Po co pszczołom jest miód? Jaki ma smak? Czy jest on zdrowy i potrzebny? Dlaczego?

2.Zabawa – labirynt (zał. nr 1)

Zaprowadź pszczółkę po nektar, na kwiatek.

3.Zabawa dydaktyczna ,,Na wsi – skojarzenia”

„Rzucam ci … /np. piłeczkę, poduszeczkę/ i mówię część słowa, a ty mi powiedz jaka jest druga połowa”: rodzice mówią pierwszą sylabę, a dziecko dopowiada kolejne, wszystkie słowa związane są z tematyką – wsi, rolnika, zwierząt z zagrody, np.: trak – tor, gra – bie, po – le, ko – gut, rol – nik, itp.

4. Ćwiczenia gimnastyczne. Zaproście swoich bliskich do wspólnych ćwiczeń.

Jeżeli posiadacie w domach Karty pracy nr 5, to prosimy o wykonanie zadań ze str. 18, 19

12.05.Wtorek

1.Praca plastyczna ,,Kura i kurczaki”

Przygotujcie kolorowy papier, nożyczki, klej, pisaki lub kredki. Z białego i żółtego papieru wytnijcie koła (poproście o pomoc rodziców). Białe koło powinno być większe (będzie z niego kura) od żółtych, z których będą kurczaki. Koła trzeba naciąć. Jak to zrobić? Zobaczcie załącznik nr 2

2. Posłuchajcie piosenki pt. „Prawa-lewa”.

Mamy nadzieję, że pamiętacie, która to prawa, a która lewa ręka?

3. Zabawa ,,Czytamy razem z kurą” (zał. nr 3)

Przeczytajcie sylabę przyporządkowaną pierwszej kurce oraz sylaby na jej jajkach. Otoczcie pętlą to jajko, na którym jest taka sama sylaba jak ta, którą kura powtarza. Tak samo postępujcie z drugą i trzecią kurą. Spróbujcie ułożyć wyrazy, które rozpoczynają się sylabami: ku, ka, ke, ko, ki

4. Zabawa taneczna – zumba

Zapraszamy Was do wspólnej zabawy. Poproście rodziców lub rodzeństwo, żeby bawili się razem z Wami.

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy strony 14-15

13.05. Środa

1.Opowiadanie na podstawie obrazów ,,Co robił Trampolinek w Centrum Nauki” wprowadzenie litery r,R na podstawie wyrazów robot, Robert (karty pracy str. 24,25)Opowiedzcie o przygodzie Trampolinka i Roberta. Podzielcie na sylaby i głoski słowa: robot, Robert. Policzcie ile jest głosek. Określcie miejsce głoski r w tych słowach. Powiedzcie, do czego są podobne litery r,R?

2. Narysujcie wzory po śladzie i samodzielnie. Połączcie kropki. Pokolorujcie powstały obrazek (zał. nr 4)

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza: „Praca rolnika”

Mama lub tata czyta, a dziecko wykonuje usłyszane czynności: 

W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Obiema rękoma chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko. Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiadra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć.

4. Próbujemy czytać nazwy zwierząt

Powiedzcie, które z tych zwierząt możemy spotkać na wiejskim podwórku?

14.05 Czwartek

1.Zabawa matematyczna ,,W kurniku” (zał. nr5)

Pomóżcie kogutowi odzyskać kolory. Wykonajcie działania i pokolorujcie wg kodu.

Dla chętnych: powkładajcie jajka do odpowiednich koszyczków. (zał. nr 6)

2. Zabawa do piosenki ,,Prawa – lewa”

Spróbujcie śpiewać razem z dziećmi i pokazywać odpowiednie części ciała

3.Plątaninka literowa ,,Pies gospodarza” (zał. nr 7)

Zaprowadź litery we właściwe miejsca. W tym celu poprowadź kredki po śladach, używając do każdej ścieżki innego koloru. Odczytaj hasło, a dowiesz się jak gospodarz nazwał swojego psa.

4.Zabawa „Słuchaj i rób

Idziemy 8 kroków do przodu. Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 5 kroków do tyłu. Teraz 4 kroki w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy ziemi. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana itp.

15.05 Piątek

1.Obejrzyjcie krótki film : „Od ziarenka do bochenka” (poproście rodziców o przeczytanie napisów)

Opowiedz, jak powstaje chleb. Jak nazywają się maszyny, które ścinają zboże? Spróbuj nazwać zawody ludzi, przyczyniających się do powstania chleba (rolnik, młynarz, piekarz). Dlaczego warto jeść chleb?

2. Zajęcie gospodarcze ,,Pieczemy chleb”

Zapraszamy Was do upieczenia wspólnie z rodzicami prawdziwego chleba. (zał. nr 8) Jeśli wolicie, to możecie ulepić różne rodzaje pieczywa z masy solnej. Wykonanie masy solnej jest bardzo proste. Potrzebujemy: 1 szklankę mąki, 1 szkl. soli, około ½ szkl. wody, 2 łyżki oleju. Zmieszaj dokładnie sól z mąką. Bardzo powoli (!) dolewaj wodę, olej i ugniataj jak ciasto na posypanej mąką stolnicy. Wyrabiaj je tak długo, aż będzie gładkie.

3. „Rysujemy litery” – ćwiczenia w rysowaniu na różnym materiale Poproś rodziców, aby na tacce wysypali ziarenka /np. kaszę/ lub mąkę i rysuj palcem znane litery.

4. Ćwiczenia gimnastyczne. Zapraszamy Was ponownie do wspólnych ćwiczeń.

Jeśli macie ochotę, to w wolnych chwilach uzupełnijcie Karty pracy str. 2-9

Bardzo Wam dziękujemy i Waszym Rodzicom za każdy dzień wspólnej pracy! 🙂




Tematyka kompleksowa: „Na wsi, u rolnika”

Cele: dzieci powinny wyjaśnić na czym polega praca rolnika, nazywać niektóre rośliny uprawne i zwierzęta hodowlane, wiedzieć dlaczego praca rolnika jest społecznie użyteczna.

04.05 poniedziałek

1. Obejrzyjcie film edukacyjny ,,Wędrówki skrzata Borówki – pole”

Odpowiedzcie na pytania:

Dokąd udał się skrzat Borówka? Jak nazywały się kwiaty, które zobaczył ? Co to jest pole? Jak nazywa się osoba pracująca na polu? Jakie zwierzęta można spotkać na polach? W czym pomagają rolnikom bażanty? Dlaczego pola są ważne?

2. Zabawa w kodowanie – dyktando graficzne (załącznik nr 1) Przygotujcie zieloną i czerwoną kredkę. Pokolorujcie pola zgodnie z podanym kodem. Pole z jakimi kwiatami miał rolnik?

3. Ćwiczenia gimnastyczne. Zapraszamy Was do wspólnych ćwiczeń. Pamiętajcie o odpowiednim stroju 🙂

https://youtu.be/gOLWLBuXQxU

4. Zabawa utrwalająca kierunki ,,Prawo-lewo?”

http://pisupisu.pl/klasa1/kierunki

05.05 wtorek

1. Zabawa matematyczna – cyfra 9 (załącznik nr 2)

– policzcie, ile pszczółek jest na obrazku – pokażcie tyle palców, ile jest pszczółek – ułóżcie przed sobą tyle kredek, ile jest pszczółek – powiedzcie jak wygląda cyfra 9, do czego jest podobna, co wam przypomina? Jeśli macie Karty Pracy nr 5, to uzupełnijcie zadania ze stron 10,11, jeśli nie to możecie wykonać inne: załącznik nr 3

2. Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Taniec kurcząt w skorupkach” Wysłuchajcie utworu Modesta Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupach”. Spróbujcie określić jego tempo / wolne szybkie/ i nastrój /wesoły smutny /a następnie poruszając się jak malutkie kurczaczki zaimprowizujcie taniec to tej właśnie muzyki.

3. Zabawa ,,Znajdź cyfrę”

http://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-cyfre

4. Zabawa słuchowo-ruchowa ,,Tyle kroków ile głosek”

Rodzic wypowiada słowa, a dzieci dzielą je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile jest w nim głosek, np. pole, mak, dom, koza, kura, krowa

06.05 środa

1.Posłuchajcie wiersza M. Mazan pt. „Na podwórku”(Załącznik nr4)

  1. Jakich mieszkańców podwórka wymienia się w wierszu?
  2. Gdzie znajduje się to podwórko, w mieście, czy na wsi?
  3. Jak nazywają się budynki gospodarcze, w których mieszkają zwierzęta?
  4. Podzielcie nazwy zwierząt występujących w wierszu na sylaby, rozpoznajcie głoski na początku i na końcu wyrazów?

2.Zagadki słuchowe: „Kto wydaje taki dźwięk?”

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR0Zh4PLczY4oLN4yjrxBfi2A6RBgbZAgUh7g-7QGmi689HTeTjf-LE7HEM

3.Zabawa naśladowcza „Zwierzęta na wsi”

Spróbujcie poruszać się po pokoju w rytmie ulubionej piosenki. Podczas przerwy w muzyce rodzic wymienia nazwę zwierzęcia. Dzieci naśladują sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk muzyki jest sygnałem do ponownego swobodnego ruchu.

4. Praca plastyczna nt. „Plastelinowe zwierzątko”

Jeśli macie w domu plastelinę ulepcie w domu wybrane zwierzątko z wiejskiej zagrody. Jeśli nie macie plasteliny możecie je narysować.

Na filmiku macie propozycje ulepienia świnki. Możecie się zainspirować. 🙂

07.05 czwartek

1.Opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej ,,Przygoda Trampolinka i Karola”-wprowadzenie litetry k, K na podstawie wyrazu krowa, Karol (karty pracy str. 16,17 – jeśli nie macie ich w domu, to otwórzcie załączniki nr 5 i 6)

Opowiedzcie o przygodzie Trampolinka i Karola. Podzielcie na sylaby i głoski słowa: krowa, Karol. Wyszukajcie słów, w których głoska ,,k” jest w środku lub końcu

2. Narysujcie wzory po śladzie i samodzielnie. Pokolorujcie 4 koty na brązowo, a 3 na szaro. Nad trzecim kotem narysujcie księżyc. (załącznik nr 7)

3. Ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej pt. „W wiejskiej zagrodzie”

Poproście rodziców, aby przeczytali Wam opowieść ruchową i wytłumaczyli, jakie ruchy powinniście wykonywać podczas opowieści.

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego (kury – ko, ko, ko; indyki – gul, gul, gul; koguty – kukuryku).

Ptaki zatrzymują się, machają skrzydełkami – wykonywanie odpowiednich ruchów rękami

Rozglądają się, czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonywanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę

Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż

Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód

Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie i krowy na pastwisko – chodzenie na czworakach

Żeby dojść na pastwisko zwierzęta przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po linii prostej

Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – leżenie przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę

Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przejście z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku

Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach

Zwierzęta spokojnie zasypiają w oborze – leżenie na plecach, spokojny, głęboki oddech.

4. Zabawa matematyczna (Załącznik nr 8)

Porównaj i wstaw odpowiedni znak.

08.05 piątek

1. Słuchanie piosenki ,,Co nam dają zwierzęta” Posłuchajcie piosenki i odpowiedzcie na pytanie: Co nam dają zwierzęta?

2. Zabawa dydaktyczna ,,Prawda czy fałsz?”

Spróbujcie określić, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe:

  • Kury dają nam wełnę (fałsz)
  • Gęsi dają nam pierze (prawda)
  • Kaczki dają nam mięso (prawda)
  • Krowy dają nam jajka (fałsz)
  • Świnie dają nam mięso (prawda)
  • Z owczej wełny można zrobić poduszki (prawda)
  • Z krowiej skóry nie można zrobić obicia mebli (fałsz)
  • Z krowiego mleka można zrobić śmietanę (prawda)

3. Rozwiążcie zagadki ,, Kto tu mieszka?

4. Ćwiczenia gimnastyczne. Zapraszamy Was do ćwiczeń, które już wykonywaliście w poniedziałek. Na pewno świetnie Wam pójdzie. Pamiętajcie o odpowiednim stroju i piciu wody 🙂

https://youtu.be/gOLWLBuXQxU

Jeżeli posiadacie w domach Karty pracy nr 5, to możecie wykonać zadania ze str. 12, 13

Bardzo Wam dziękujemy  i Waszym Rodzicom za każdy dzień wspólnej pracy! 🙂




Tematyka kompleksowa: ,,Dbamy o przyrodę”

cele ogólne: dzieci powinny znać zachowania proekologiczne , podejmować działania służące ochronie środowiska.

27.04 Poniedziałek

1. Posłuchajcie wiersza pt. „Sznurek Jurka” I. Sikiryckiego” (zał. nr 1 )

Odpowiedz na pytania:
-Co miało powstać koło przedszkola?
-Co przeszkodziło w wybudowaniu tam boiska?
-Kto wyrzucał śmieci koło boiska?
-Czy potrafisz wymienić śmieci wyrzucone przez dzieci? Było ich dużo czy mało?
-Gdzie te śmieci powinny być wyrzucone?
-A czy wszystkie śmieci należy wrzucać do jednego kosza?

2. Obejrzyjcie bajkę edukacyjną –proekologiczną pt. ,,Czysto, ładnie i bez śmieci”. Opowiedzcie Rodzicom, czego dowiedzieliście się z tej bajki.

3.Dowiedzcie się do jakich pojemników wyrzucamy poszczególne śmieci. Pomoże Wam plakat (zał. nr 2).

Zapamiętajcie kolory pojemników i ich przeznaczenie.

4. Ćwiczenia gimnastyczne. Zapraszamy Was do wspólnych ćwiczeń. Przydadzą się butelki lub kręgle albo np. puszki. Pamiętajcie o odpowiednim stroju 🙂

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy strony 62-63

28.04 Wtorek

1. Zabawa plastyczna „Ekologiczny stworek”

Poproście rodziców o pomoc i przygotujcie takiego swojego Stworka z różnego rodzaju odpadów. Bazą może być puszka, kartonowe pudełko lub plastikowa butelka. Dodatkowo można wykorzystać różnego rodzaju zużyte pojemniczki, zakrętki, kawałki gazet, pudełka, patyczki od lodów. Czekamy na zdjęcia stworków. Powodzenia!

2. ,,Ziemia, wyspa zielona” – nauka piosenki. Posłuchajcie piosenki. Spróbujcie wyklaskać jej rytm. Postarajcie się zapamiętać słowa refrenu i włączyć się do śpiewu.

Nie warto mieszkać na Marsie,
Nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
Powtarzam to każdemu.
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
Wśród innych dalekich planet.
To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
Więc musi być bardzo zadbany. /x2

Chcę poznać życie delfinów
I wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
I z kotem móc się bawić.
Ref.
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
Niech z nieba uśmiecha się słońce,
Pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref.

3. Zagrajcie w grę pt. „Segregacja śmieci”

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

4. Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 60, 61.

29.04 Środa:

1. Opowiadanie na podstawie obrazków ,,Jak Trampolinek i Celina robili zakupy” – zapoznanie z literą ,,c” (wykonajcie Karty pracy – strony 64, 65)

Podzielcie na sylaby i głoski słowa: cytryna, cebula, Celina. Wyszukajcie słów, w których głoska ,,c” jest w środku lub końcu. Ułóżcie wzór litery ,,c” z dowolnych przedmiotów np. nakrętek, fasolek, kapsli, guzików itp. Chętnie zobaczymy Wasze prace na zdjęciach. 🙂

2. Narysujcie wzory po śladzie i samodzielnie. Znajdźcie różnice pomiędzy rysunkami. Pokolorujcie rysunek po prawej stronie. (zał. nr 3)

3. Ćwiczenia gimnastyczne. Zapraszamy Was ponownie do wspólnych ćwiczeń. Przydadzą się butelki lub kręgle albo np. puszki. Pamiętajcie o odpowiednim stroju

4. Zabawa matematyczna „Klamerkowe dodawanie”

Potrzebne nam będą do tej zabawy: pasek kartki, kolorowe klamerki do bielizny Przypnijcie klamerki zgodnie z podanymi działaniami. Odczytajcie wynik.

3+2= 5+1= 7+1= 6+3= 5+2=

30.04 Czwartek:

1. Zabaw plastyczno-techniczna „Eko-instrument”

Do wykonania instrumentu z odpadów- grzechotek (marakasów) potrzebujecie plastikowych buteleczek (np. po jogurcie pitnym) oraz różnych produktów sypkich, np. łuskany słonecznik, kasza, ryż. Wykonanie jest bardzo proste – do buteleczek wrzucamy ziarenka, zakręcamy butelki i ozdabiamy jak się nam podoba, bibuła, kolorowy papier, cekiny . Wszystko zależy od Waszej wyobraźni.

ekodziecko.com

2. Obejrzyjcie film i spróbujcie wyjaśnijcie swoimi słowami pojęcie: recykling

3. ,,Ziemia, wyspa zielona” – nauka piosenki cd. Spróbujcie dzisiaj zapamiętać słowa zwrotek. Podczas refrenu wykorzystajcie swoje instrumenty-grzechotki i na nich zagrajcie.

4. Zabawa umysłowo-ruchowa „Prawda czy fałsz?”

Zdanie prawdziwe-podskok, zdanie fałszywe- siad skrzyżny

-Należy oszczędzać wodę.

-Możemy łamać gałęzie drzew.

-W lesie możemy śmiecić.

-Śmieci trzeba segregować.

-W lesie należy zachowywać się po cichu.

-Odpady papierowe wrzucamy do żółtego pojemnika.

-Nie możemy niszczyć ptasich gniazd.

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy strony 54-57

Na koniec zadanie dla wszystkich: Mocno przytulcie osobę, która dziś pomagała Wam wykonać zadania! 🙂

To bardzo ważne, by dziękować innym!
Myrównież bardzo Wam dziękujemy  i Waszym Rodzicom za każdy dzień wspólnej pracy! 🙂




Temat kompleksowy: ,,Zdrowie – ważna sprawa”

Cele ogólne – dzieci powinny znać sposoby zapobiegania chorobom, znać źródła witamin, przestrzegać zasad higieny na co dzień

20.04 Poniedziałek

1.Naucz się na pamięć fragmentu wiersza A. Dziechciarczyk pt. „Zdrowie mam, bo o siebie dbam” . Opowiedz, w jaki sposób dbasz o zdrowie. (załącznik nr 1)

2. Podziel na sylaby nazwy owoców i warzyw: kiwi, banan, pomidor, gruszka, malina, por, sałata, brokuł, seler, kapusta.

W którym słowie jest najmniej sylab, a w którym najwięcej?

Wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę w tych słowach. Jeśli potrafisz, to wymień wszystkie głoski. Spróbuj

3.Na pewno każdy z Was znajdzie w domu gazetę. Spróbujcie poćwiczyć razem z nią.

Pomoce: gazety, klocki, kosz,

  • Bieg z gazetą….” Jedną stronę gazety dziecko przykłada sobie do klatki piersiowej i brzuszka, jednocześnie rozpoczynając bieg przed siebie, starając się jak najdłużej utrzymać gazetę w pozycji jak na początku ćwiczeń. Jeżeli gazeta spadnie na ziemię to należy ją podnieść i podjąć kolejną próbę wykonania zadania.
  • Na gazecie”- przenoszenie na rozłożonej gazecie klocków.
  • Na gazetę”- bieg na hasło osoby dorosłej skok na gazetę.
  • Kto tak potrafi?”- podnoszenie gazety palcami nóg.

Gazetę zgniatamy i formujemy z niej papierową kulę i wykonujemy następujące ćwiczenia:

  • przekładamy kulkę z prawej ręki do lewej i na odwrót
  • podrzucamy i łapiemy ją oburącz
  • wyrzucamy kulę prawą ręką i łapiemy oburącz
  • kule wyrzucamy lewą ręką i łapiemy oburącz
  • celujemy kulą do stojącego w wyznaczonym miejscu kosza
  • toczymy kulę stopą

Po zabawie porządkujemy miejsce ćwiczeń.

4. Zabawa muzyczna ,,Echo”

Pomoce: plastikowe kubeczki, drewniane patyczki lub łyżeczki, słomki itp.

Rodzic trzyma kubeczek w ręce i wystukuje prosty rytmy. Zadaniem dziecka jest odtworzenie rytmu. Zabawa się powtarza ze zmianą ról.

Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić stronę numer 68

21.04 Wtorek

1. Żeby być zdrowym potrzebny jest także sen. Powiedz, jakie czynności wykonujesz zanim pójdziesz spać?

,,N”- jak noc

  • podziel słowa ,,noc”, ,,Norbert” na głoski
  • określ miejsce głoski ,,n” w tych słowach
  • wymień słowa rozpoczynające się głoską n
  • sprawdź, czy n to samogłoska, czy spółgłoska?
  • ułóż zdanie ze słowem ,,noc” i policz, z ilu słów się ono składa.

2. Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 46 i 47

3. Przygotuj kredki. Rysuj wzory po śladzie i samodzielnie. Pokoloruj obrazek. (załącznik nr 2)

4. Czas się trochę poruszać, bo ruch dla zdrowia jest bardzo ważny. Dzisiaj ćwiczenia w parach, a więc ćwiczą Panterki i ćwiczą rodzice

22.04 Środa

1.Praca plastyczna „Zdrowie na talerzu”

Wykonaj swój własny talerz ze zdrową żywnością. Powycinaj z gazet ilustracje zdrowych produktów i przyklej na papierowy talerzyk lub wycięty z bloku technicznego.

2.Po pracy oczywiście myjemy ręce razem z liskiem.

3. Posłuchajcie piosenki pt. „Fikający zuch”

,,Fikający Zuch”

1. Gimnastykuj się codziennie,
zobacz jakie to przyjemne.

Ref. W zdrowym ciele
zdrowy duch,
pokaż jaki z ciebie zuch!

2. Raz przysiady, raz podskoki
ręce w górę lub na boki

Ref. W zdrowym ciele…

3. Mocne nogi plecy proste,
raz fikołek, a raz mostek

Ref. W zdrowym ciele…

Odpowiedzcie na pytania:
– jakie części ciała zostały wymienione w piosence?
– jakie ćwiczenia wykonuje zuch?
– pomyślcie wspólnie dlaczego bardzo ważny jest ruch każdego dnia?

4. Zaznacz, co rozpoczyna się na wskazaną literkę.
http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy strony 48-49

23. 04 Czwartek

W zeszłym tygodniu uczyliśmy się jak sprawdzić oddech poszkodowanej osoby oraz, co to takiego pozycja boczna ustalona. Jesteśmy bardzo ciekawe jak Wam poszło? Dziś poznamy kolejne czynności, które trzeba wykonać by komuś pomóc. Jak zwykle zaproście do ćwiczeń rodziców i zabawki. Tak, tak. Dziś do naszych ćwiczeń potrzebny będzie większy miś lub lalka. Powodzenia!

1.„Oddechy ratownicze”

Nauczyliście się już jak sprawdzić czy osoba poszkodowana oddycha i wiecie jak jej pomóc kiedy wyczujecie oddech. Może się jednak zdarzyć tak, że ta osoba nie będzie oddychała. Powiemy Wam teraz, co trzeba zrobić w takiej sytuacji. Spróbujcie ćwiczyć na misiu, bądź lalce, a gdy wrócimy do przedszkola spróbujemy poćwiczyć na naszym manekinie Ani. Będziecie musieli wdmuchnąć jej do ust powietrze tak, jakbyście dmuchali balonik. Najpierw musicie delikatnie odchylić głowę osoby poszkodowanej. Teraz dwoma palcami zatkajcie jej nos. Spróbujcie to zrobić na sobie. Śmiesznie się mówi z zatkanym nosem! Gdy już zatkaliście nos osoby poszkodowanej, weźcie głęboki oddech i obejmijcie swoimi ustami usta osoby, której pomagacie. Delikatnie wdmuchnijcie powietrze w jej usta. Jeśli udało Wam się zrobić to dobrze, zobaczycie, jak uniesie się jej klatka piersiowa.(u misia i lalki tego nie zobaczymy )Teraz odsuńcie swoją głowę od twarzy osoby poszkodowanej i zobaczycie, czy klatka piersiowa zaczyna opadać. Udało Wam się dobrze wykonać oddech ratowniczy! Wykonajcie to samo jeszcze raz! Brawo!

2.„Uciskanie klatki piersiowej”

Umiecie już wykonywać oddechy ratownicze. To nie było łatwe, ale poradziliście sobie znakomicie! Teraz musicie rozprowadzić to powietrze po całym ciele osoby poszkodowanej wykonując uściski klatki piersiowej. Już tłumaczymy Wam jak to zrobić! Ułóżcie ręce na środku klatki piersiowej osoby poszkodowanej( u Was jest to miś lub lalka ).Wyprostujcie łokcie i nachylcie się nad nią, tak aby Wasze ręce były prostopadłe do mostka. (rodzice Wam wyjaśnią co to znaczy). Uciskajcie 30 razy. Pamiętajcie, że musicie to robić mocno i energicznie. Udało Wam się to zrobić? Tak? Naprawdę, jesteście świetnymi ratownikami!

3. Obejrzyj filmik:

https://youtu.be/7Y5-_yV0lU8

4. Pokoloruj obrazek nt. „Pierwsza pomoc przedmedyczna” (załącznik nr 3)

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy, strony 68 i 70

24.04 Piątek

1. Zabawa badawcza „Co jest w środku?”

Poproście mamę lub tatę, aby rozkroili wam jabłko. Spróbujcie powiedzieć z jakich części składa się jabłko. Jeśli macie z tym problem, spójrzcie na obrazek.

Później możecie to jabłko zjeść. Oczywiście jeśli zostało umyte. Smacznego!

2. Zabawa matematyczna – cyfra 8 .(załącznik nr 4)

– Policzcie ile jest jabłek na obrazku
– Ułóżcie przed sobą tyle kredek, ile jest jabłek
– Pokażcie tyle palców, ile jest jabłek
– Spójrzcie teraz na cyfrę 8, opowiedzcie jak wygląda, co Wam przypomina?
– Spróbujcie napisać cyfrę 8 : dłonią w powietrzu, palcem na stole, na plecach mamy lub taty

3. Przygotuj kredki. Rysuj wzory po śladzie i samodzielnie. Pokoloruj obrazek. (załącznik nr 5)

4. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę pt. „Fikający zuch”. Dziś dokładamy ruch do naszej piosenki. Obejrzyjcie filmik.

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy, strony: 50,51

Powodzenia!




Temat kompleksowy: ,,Zdrowie – ważna sprawa”

Cele ogólne – dzieci powinny znać sposoby zapobiegania chorobom, znać źródła witamin, przestrzegać zasad higieny na co dzień

14.04 Wtorek:

1. Posłuchaj wiersza pt. „Staś brudasek” (Zał. Nr 1)

Odpowiedz na pytania:

– Jak nazywa się bohater wiersza?
– Czego nie lubił robić Staś?
– O co rodzice prosili synka?
– Czy Staś słuchał rad rodziców?
– Kto z was chciałby się bawić ze Stasiem?
– Jakie rady dalibyście chłopcu?

2. Zabawa „Pociąg sylabowy”

Rodzic mówi pierwszą sylabę (np. –ku), dziecko dodaje kolejną (np. –ra) tworząc wyraz ku-ra, ro-wer, ża-ba itd.

3.„Kubeczkowy slalom”, „Rzut do celu”- zabawy ruchowe

  • Rodzic lub dziecko ustawia w prostej linii kubeczki plastikowe lub inne pojemniki dostępne w domu w pewnych odstępach ( ilość dowolna, zależy od wielkości pomieszczenia) Potrzebne będą: małe piłeczki lub klocki
  • Zadanie dla dziecka:

1.Pokonanie trasy slalomem i wrzucenie do ostatniego pojemnika piłeczki lub klocka i powrót też slalomem. Ćwiczenie jest powtarzane , lecz tym razem należy wyjąć piłeczkę (klocek) z kubeczka (pojemnika)- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
2. Pokonanie trasy czworakując.
3. Pokonanie trasy prowadząc stopą piłeczkę lub klocek
4. Pokonanie trasy na jednej nodze.
5. Rzuty piłeczką (lub klockiem) do celu – wyznaczonego pojemnika (ćwiczenie zręczności)

4. Zagraj w grę „O rety krety” i odszukaj wszystkie spółgłoski: https://wordwall.net/play/827/741/146

15.04 Środa

Dzisiaj przygotowałyśmy dla Was zadania specjalne. Czy pamiętacie naszą naukę pierwszej pomocy? Czy pamiętacie, że możecie komuś pomóc zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe?

Już wiemy, że zanim zaczniemy działać musimy zadbać nie tylko o osobę, której pomagamy, ale także o siebie. Nie pomożemy nikomu, jeśli nam się coś stanie. Jeśli upewnimy się, że jest bezpiecznie, to wówczas musimy sprawdzić, czy osoba, której pomagamy jest przytomna. Przypomnieliście sobie nasze zabawy? Czy pamiętacie co robimy, gdy osoba jest nieprzytomna? Nauczyliśmy się także jak i kiedy powinnyśmy wezwać pomoc. Czy pamiętacie numer 112? (1 usta,1 nos, 2 oczu). Przypominamy wam, co należy wówczas powiedzieć :

-Przedstaw się.
-Powiedz ile masz lat.
-Powiedz gdzie się znajdujesz.
-Powiedz co się stało.
-Powiedz dlaczego potrzebujesz pomocy.

Jesteśmy pewne, że będziecie o tym pamiętać.

Zanim przejdziecie do ćwiczeń obejrzyjcie filmik:

W tym tygodniu nauczymy się jak sprawdzić oddech poszkodowanej osoby oraz co to takiego pozycja boczna ustalona. Zaproście do ćwiczeń rodziców. Powodzenia!

1. „Sprawdzanie oddechu”

Rybki nie mogą żyć bez wody-a człowiek bez powietrza. Kiedy już upewnimy się, że osoba nie odpowiada na nasze wołanie i wezwaliśmy już pomoc, to teraz musimy sprawdzić czy ta osoba oddycha. Pomogą wam w tym wasze zmysły :wzrok, słuch, dotyk. Spróbuj wstrzymać powietrze jak najdłużej. Trudne prawda? Pomyśl, wiec jak źle musi się czuć ktoś, kto nie może sam oddychać. Zaraz podpowiemy Wam, co zrobić żeby ten ktoś poczuł się lepiej. Połóż jedna rękę na czole osoby poszkodowanej, drugą na brodzie i delikatnie odchyl głowę do tyłu. Przybliż swój policzek i ucho do ust i nosa osoby poszkodowanej. Staraj się wyczuć bądź usłyszeć jej oddech. Jeżeli uważnie przyjrzysz się jej klatce piersiowej zobaczysz, że w trakcie jej wdechu delikatnie się ona unosi. W trakcie tej czynności policz powoli do 10. Tyle powinno trwać sprawdzanie czy osoba poszkodowana oddycha.

2. „Pozycja boczna ustalona”

Pozycja boczna ustalona to taka pozycja, w której układa się nieprzytomną osobę poszkodowaną, u której wyczuwasz oddech. W takiej pozycji będzie jej się dobrze oddychało i będzie mogła bezpiecznie poczekać na przybycie pomocy. Powinniście poczekać razem z nią. Podpowiemy Wam jeszcze, by co 2 minuty powinniście sprawdzać, czy osoba poszkodowana nadal oddycha. Aby bezpiecznie obrócić osobę poszkodowaną do pozycji bocznej, należy przy niej uklęknąć. Rękę osoby poszkodowanej, która jest bliżej ciebie połóż wzdłuż jej głowy. Ugnij drugą rękę w łokciu i przyciągnij dłoń do jej twarzy. Spróbuj teraz, trzymając jedna rękę na kolanie, a drugą na łokciu pociągnąć osobę poszkodowaną do siebie. Z łatwością ja obrócisz. Głowa podczas obrotu powinna spoczywać na wyprostowanej ręce. Zaraz po ułożeniu w pozycji bocznej sprawdź czy osoba poszkodowana oddycha .Obserwuj, czy osoba poszkodowana oddycha swobodnie i zaczekaj z nią na pomoc.

Obejrzyj filmik:

4. Wylep plasteliną lub pokoloruj w dowolny sposób wzór numeru alarmowego (załącznik nr 2)

16.04 Czwartek:

1. Wprowadzenie litery „Ł, ł, ” jak łopata.

  • Wyklaszcz słowo łopata zgodnie z analizą sylabową: ło-pa-ta
  • policz sylaby w wyrazie;
  • określ miejsce głoski ł w słowach: łopata, Łucja
  • wymień słowa rozpoczynające się głoską ł
  • sprawdź, czy ł to samogłoska, czy spółgłoska?
  • napisz literę Ł, ł palcem na wzorze, na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę ł z różną intonacją; zwróć uwagę na kierunek pisania litery;

2. Przygotuj ołówek i brązową kredkę. Rysuj po śladzie i samodzielnie. Pokoloruj pola z kołami na brązowo, a z kwadratami na szaro. (załącznik nr 3)

3. Spróbuj poćwiczyć przy piosence:

4. Jak wiesz, żeby być zdrowym trzeba także dużo się ruszać. Narysuj lub namaluj pracę na temat ,,Ruch to zdrowie”

Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 32 i 33

17.04. Piątek

1.Wirus w koronie

Kolejny dzień nie chodzimy do przedszkola, a to wszystko przez wirusa na literę k. Możecie mieć wiele pytań:

-Co to jest wirus?
– Czy ten wirus jest w koronie?
-Dlaczego teraz nie możemy chodzić do przedszkola?
-Możecie również odczuwać różne emocje – cieszyć lub bać i macie do tego prawo.

Jednak, abyśmy mogli zrozumieć czym jest koronawirus obejrzyjcie krótki film.


2.Jeżeli chcecie poznać koronawirusa jeszcze bliżej, to polecamy Wam karty pracy:

https://drive.google.com/file/d/1pkCtETpfNgrVNP4j5umUG1DB0ozPPjV2/view

3.Spróbuj zaśpiewać piosenkę pt. „Myj ręce z liskiem” myjąc swoje ręce.

Do zakażenia wirusem może dojść wtedy, kiedy dotykamy naszej twarzy, dlatego należy często myć ręce. Czyste ręce zmniejszają ryzyko zachorowania na groźne choroby.
Aby dobrze umyć dłonie, należy myć je przez 30 sekund pamiętając o dokładam umyciu zewnętrznej oraz wewnętrznej strony dłoni, a także wszystkich palców. Możecie przy tym śpiewać ulubioną piosenkę.

4. Spróbuj swoich sił w matematycznym teleturnieju: https://wordwall.net/play/841/405/150

Zachęcamy do uzupełnienia Kart Pracy od strony 34 do 37

Powodzenia!




06.04 Poniedziałek:

1. Posłuchaj wiersza Z. Dmitroca pt. „Wielkanocny koszyczek”( Zał. Nr 1)

– Wymień produkty, które należy włożyć do koszyczka wielkanocnego

– Podziel na sylaby nazwy produktów, które znajdują się w koszyczku

Ułóż zdania z następującymi wyrazami: baranek, koszyczek, kurczak, pisanka

a następnie policz słowa w tych zdaniach.

2. Rozwiąż zagadki. Powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku, a jaką na końcu słów – rozwiązań zagadek (Zał. Nr 2)

3. Wykonaj z kolorowego papieru wielkanocny koszyczek (Zał. Nr 3)

4. Dzisiaj ponownie zapraszamy Was na zumbę. Poproście rodziców, rodzeństwo, żeby Wam towarzyszyli. Mamy nadzieję, że po powrocie wszyscy razem zatańczymy

07.04 Wtorek:

1.Wprowadzenie litery „J, j” jak jajko.

-wyszukaj wyrazy zaczynają się od głoski „J, j”

– podziel na sylaby i głoski następujące słowa: jajko, Jagoda

– wskaż miejsce litery j w tych słowach

Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 38 i 39

2. Wyklej kawałkami kolorowego papieru literę J (Zał. Nr 4)

3.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Marmurki”

Dzieci tańczą przy dowolnym utworze muzycznym. Na przerwę w muzyce i hasło „Marmurki” dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.

4. Napisz literę „J,j”  po śladzie (Zał. Nr 5)

08.04. środa:

1. Zabawa badawcza. Opis w załączniku (Zał. nr 6)

2. Odkoduj ukryte obrazki. Przygotujcie kredki. (Złącznik nr 7)

3.Posłuchaj piosenki pt. „Gdacze kura: ko, ko, ko” i spróbuj zaśpiewać jej refren:

4. ,,Licz i ruszaj się”. Potrzebna będzie tylko kostka do gry. Dziecko rzuca kostką i w zależności ile oczek wypadnie wykonuje określone zadanie

1. Bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 2. Skaczemy jak pajacyki 3. Robimy przysiady 4. Stoimy na jednej nodze 5. Marsz w miejscu z jednoczesnym klaśnięciem pod kolanem. 6. Skłony w przód

Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 40 i 41

09.04 Czwartek:

1.Zabawa słuchowo-ruchowa pt. „Tyle kroków”

Rodzic wypowiada słowa np.: kura, jajko, owca, baran, kura itp., a dzieci dzielą je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie.

2. Matematyczne łamigłówki

Rodzic przygotowuje dla dziecka liczmany, np. nakrętki po napojach, kredki, patyczki itp. Dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają.

1. W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kury i 1 owcę. Ile zwierząt ma pani Marysia?

2. Na słońcu wygrzewa się 5 kur i 2 koguty. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

3. Kura zniosła 7 jajek. Niestety 3 jajka spadły i się stłukły. Ile jajek całych pozostało?

4. Na polanie kicało 6 zajączków. 3 zajączki wystraszyły się deszczu i schowały się do norki. Ile zajączków pozostało na polanie?

3. Wielkanocne jajka. (Zał. Nr 8)

4. Spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki piosenki ,,Gdacze kura:ko ko ko”

Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 44 i 45

10.04 Piątek:

1.Zajęcia gospodarcze- Przygotowanie „Pasty jajecznej”.

Przygotowanie pasty jajecznej można poprzedzić rozmową z dzieckiem nt. „Co można zrobić z jajek oraz do przygotowania jakich potraw wykorzystuje się jajka? Dzieci podają swoje pomysły. Dziecko otrzymuje ugotowane jajko, miseczkę, widelec, nóż (tępy), łyżkę. Można przygotować szczypiorek, majonez, sól, pieprz, pokrojone pieczywo, umyte nożyczki. Rodzic prosi dzieci o przypomnienie zasad bezpieczeństwa, by ostrożnie obchodzić się nożem i widelcem. Dzieci przystępują do pracy, obierają jajka, rozgniatają je w miseczkach, dodają pocięty nożyczkami szczypiorek, odrobinę majonezu, szczyptę soli, ew. pieprzu, mieszają całość. -Następnie nakładają pastę na kromki chleba i ozdabiają kawałkami dostępnych warzyw (pomidorów, ogórków, rzodkiewki, sałaty itp.). Na koniec dzieci degustują wykonane przez siebie kanapki. SMACZNEGO 😉

2 Babeczka wielkanocna – ćwiczenie grafomotoryczne (Zał. Nr 9)

3. Rozwiąż krzyżówkę (Zał. Nr 10)

4. Zachęcamy do obejrzenia filmików edukacyjnych dotyczących zwyczajów wielkanocnych, przygotowanych przez toruńskie Muzeum Etnograficzne. Po obejrzeniu porozmawiajcie z rodzicami i porównajcie dawne zwyczaje ze zwyczajami kultywowanymi w Waszych domach.

Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 42 i 43 (Karty pracy można uzupełnić strony 31)

Trzymamy mocno kciuki za dzieci, a gdyby coś było trudne lub będziecie Państwo mieli jakieś pytania, to pozostajemy do Państwa dyspozycji poprzez adres e-mail: pantery-pm2torun@wp.pl
Powodzenia!




30.03 Poniedziałek:

1. Posłuchaj wiersza pt. „Wiosenne kwiaty” (Załącznik nr 1)

Pokoloruj kwiaty. (Jeżeli nie dysponujecie Państwo drukarką, to oczywiście można kwiaty samodzielnie narysować)

2. Podziel na sylaby nazwy kwiatów: przebiśnieg, stokrotka, kaczeniec, krokus, tulipan, sasanka, bratek, żonkil.

3. Ułóż zdanie z nazwą wybranego kwiatka, a następnie policz słowa w tym zdaniu.

4.Uporządkuj wyrazy od najkrótszego do najdłuższego: https://wordwall.net/pl/resource/805963/polski/uporządkuj-wyrazy-od-najkrótszego-do-najdłuższego-policz

31.03 Wtorek:

1.  Zachęcamy do kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, twarzy i zębów). Wspólnie z mamą lub tatą przygotowuje śniadanie.

2. Zakładamy hodowlę fasoli  – „Fasolka w słoiku”.

Drodzy Rodzice przygotujcie dzieciom słoik, kawałek gazy, gumkę recepturkę, trzy ziarna fasoli. Dzieci nakładają gazę na słoik i zakładają gumkę recepturkę. Delikatnie robią palcem dołek w gazie. Kładą ziarna fasoli na gazie. Rodzic zadaje pytania: Jak wygląda fasola? Czego potrzebuje, aby rosnąć? (wody, światła) Dzieci koneweczką nalewają wodę do słoika tak, aby gaza i ziarenka były lekko zanurzone. Rodzic pyta: Jak myślisz, jak nasze ziarenka będą się zmieniać? Postawcie słoik na parapecie. Codziennie obserwujcie Waszą uprawę i rysujcie zauważone zmiany w Karcie hodowcy (oczywiście można ją narysować samodzielnie):

https://drive.google.com/file/d/14V4gVCKvKO-vB912OtRLYvNju5gFmdd6/view

3. Zapraszamy do zabawy ,,Policz sylaby”: https://learningapps.org/view476503

4. Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 8 i 9.

01.04 Środa:

1. W ubiegłym tygodniu słuchaliście piosenki pt.,,Wiosna w błękitnej sukience”, dzisiaj spróbujcie się jej nauczyć. https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE

2. Praca plastyczna ,,Bocian”. Potrzebne będą: czerwony i biały papier, nożyczki, klej i czarny flamaster.   https://www.youtube.com/watch?v=8hL0ihS6asg

3. Zabawa ruchowa pt. „Moje gniazdo

Dzieci udają, że są bocianami. Każde dziecko –bocian –układa z koca kształt swojego gniazda. Na hasło Rodzica: Bociany na spacer – biegają swobodnie po pokoju. Na hasło Rodzica.: Bociany do gniazd- dzieci jak najszybciej starają się wrócić do swoich gniazd, po czym przybierają określoną przez Rodzica. Pozycję, np. stanie na jednej nodze.

02.04 Czwartek:

1. „Z jak zamek”
Znajdź w domu jak najwięcej przedmiotów, których nazwa rozpoczyna się głoską „Z,z”.

2. „Z i z”

-Jakie imiona mogą zaczynać się głoską  ,,Z”?
-Podziel na sylaby i głoski  następujące wyrazy: Zenek, zamek, zupa, Zyta
– Powiedz, z czym kojarzy Ci się wygląd litery „Z, z”

3. W gazecie odszukajcie jak najwięcej małych i wielkich liter „Z i z”. Obrysujcie je niebieską pętlą.

4. Napisz literę „Z, z”  po śladzie (Załącznik nr 2)

    Jeżeli macie w domu Karty pracy nr 4, to prosimy uzupełnić strony 24 i 25

03.04. Piątek:

1.Zagraj w grę „Ile jest sylab?:

https://wordwall.net/pl/resource/726262/ile-jest-sylab-klasa-1

2. Zabawa „Wyścig ziarenek” ‒ przygotuj kartkę, słomkę do napojów, klej, flamaster i ziarenko fasoli lub grochu. Jeśli nie masz słomki, możesz zrolować i skleić fragment papieru lub sztywnej folii. Ważne, żeby ziarenko było większe niż otwór w rurce. Na kartce narysuj drogę – dwie linie ułożone około 2 cm od siebie. Na początku narysuj linię startu, a na końcu – linie mety. Droga może być kręta – stopień skomplikowania zależy od możliwości dziecka. Ułóż ziarenko na początku drogi poproś dziecko, aby dmuchając przez słomkę przeprowadziło ziarenko do mety.

3. Wiemy, że bardzo lubicie tańczyć, dlatego zapraszamy na Zumbę. Oczywiście Rodzice mogą tańczyć z wami J Pamiętajcie o wygodnym stroju

4. Zabawa matematyczna : (Załącznik nr 3)

Trzymamy mocno za Was kciuki!
Powodzenia!




23.03 Poniedziałek:

1.Wyróżnij głoski w nagłosie i wygłosie w następujących wyrazach:

domek, las, rak, woda, kura, smok, worek, zamek, balon, motyl.

2.Zabawa grafomotoryczna nt. „Motyl” (Załącznik nr 1)

3. Pokoloruj pierwszego, trzeciego, piątego i szóstego motylka. (załącznik nr 2)

4. Ulep z plasteliny: „Biedronkę”

24.03 Wtorek:

1.Podziel na głoski i sylaby następujące wyrazy: woda, lato, kora, smok, las, kotek, mata, sowa, kura, korek.

2. Zagraj w grę „O rety krety” i odszukaj wszystkie spółgłoski: https://wordwall.net/play/827/741/146

3. „Cicha Julka” – idealna gra do wyciszenia dziecka

Potrzebne materiały

  • Kostka do gry
  • ołówek/długopis
  • Karta kontrolna z tabelką wykonaną odręcznie: Poziomo – imiona graczy, Pionowo – cyfry od 1 do 6

Zasady gry:

  1. Każdy gracz kolejno rzuca kostką
  2. Zadaniem każdego gracza jest wyrzucić kolejno od 1 do 6 oczek
  3. Wyrzucone oczka zapisuje się na karcie kontrolnej
  4. Po wyrzuceniu 1(jedynki) – Gracz, który ją wyrzucił milczy,
  5. Pozostali gracze, którzy jeszcze nie wyrzucili 1(jedynki) mogą rozmawiać, dopóki jej nie wyrzucą,
  6. Odezwanie się Gracza przekreśla uzyskane przez niego punkty i musi zacząć zbierać swoje punkty od nowa. Uwaga! Dopóki nie wyrzuci 1(jedynki) może się odzywać.
  7. Wygrywa ten Gracz, który wyrzuci w kolejności od 1 do 6 oczek i nie odzywa się w tym czasie.

Grę można wydłużyć poprzez wprowadzenie zasady, że po wyrzuceniu w kolejności od 1 do 6 kontynuujemy grę wyrzucając kolejno od 6 do 1

25.03 Środa:

1. Zagraj w matematyczną grę: https://www.baamboozle.com/game/55171
2. Powiedz mamie i tacie coś miłego.

3. Zabawa w kodowanie – dyktando graficzne : (Załącznik nr 3)

4. Posłuchaj zagadek i narysuj ich rozwiązanie. Powiedz, jaką głoskę słyszysz na początku, a jaką na końcu słów – rozwiązań zagadek (załącznik nr 4)

4. Zaśpiewaj dwa razy piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

26.03 Czwartek:

1. Zrób dla kogoś coś miłego.

2. Otocz czerwoną pętlą wszystkie samogłoski. (załącznik nr 5)

3. Zabawa grafomotoryczna nt. „Kwiaty” (Załącznik nr 6)


4. Spróbuj swoich sił w matematycznym teleturnieju: https://wordwall.net/play/841/405/150

27.03 Piątek:

1.Pokoloruj lub ułóż kubeczki według wzoru (Załącznik nr 7)

2. Opowiedz mamie, tacie lub innemu dorosłemu o nowej porze roku – wiośnie.

3. Wysłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE a następnie narysuj do niej ilustrację.

4. . Zabawa plastyczno-techniczna „Współczesne piekło-niebo” (załącznik nr 8)


Trzymamy mocno za Was kciuki!
Powodzenia!