ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
sekretariat@pm2.edu.torun.pl

Wiewiórki – CIEKAWE ZABAWY W DOMU

Temat kompleksowy: „Oczami dziecka”

Dzieci będą:
potrafiły wypowiedzieć się na temat co znaczą wartości takie jak: dobro, prawda, piękno, wyrozumiałość, życzliwość,
– potrafiły wyjaśnić dlaczego są one takie ważne i należy się nimi kierować w życiu,
– wykonać proste ćwiczenia gimnastyczne,
– przeliczyć elementy w zakresie dostępnym dla siebie

Środa 24.11.2021r.

1. Zabawa matematyczna „Memory” – proszę poprosić dziecko, aby przyniosło na dywan kilka przedmiotów np. maskotkę, lalkę, poduszkę, kredkę itp. Niech tych przedmiotów będzie koło 5/6 poprośmy aby dziecko przeliczyło przedmioty. Następnie układamy je w rzędzie na dywanie i prosimy dziecko, aby zapamiętało kolejność ułożenia. Następnie dziecko zamyka oczy tak, aby nie widziało gdy będziemy przestawiać kolejność. Zadaniem dziecka jest nazwanie wszystkich przedmiotów i  odwzorowanie pierwotnego ułożenia zabawek.

2. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem poduszki – proszę poszukać w pokoju trochę miejsca do zabaw ruchowych. Starajmy się wyklaskać dziecku prosty rytm tak, aby mogło maszerować po brzegu dywanu z poduszką na głowie. Zwracajmy uwagę na prawidłową postawę ciała podczas ćwiczeń. Na początek proste ćwiczenia oddechowe. Prosimy dziecko aby unosiło poduszkę nad głową i w tym samym czasie nabierało powietrza nosem, zaś przy opuszczaniu poduszki ku dołowi wydychało powietrze ustami. Wykonujemy kilka powtórzeń. Następnie trzymając poduszkę przed sobą wykonujemy podskoki jak mała piłka, czyli nisko oraz jak duża piłka, czyli wysoko. Następnie kładziemy poduszkę na dywanie i prosimy dziecko, aby przeskoczyło ją obunóż. Wykonujemy kilka powtórzeń. Teraz prosimy, aby dziecko położyło się na placach z głową na poduszce i staramy, się by uniosło nogi nad dywanem i przytrzymało je w górze ok 3 sek. Potem wykonujemy tzw. rowerek. I znowu  kilka powtórzeń. W tej samej pozycji prosimy, aby dziecko podniosło nogi wysoko nad dywanem tzw. świeca. Następnie stajemy na przeciwko siebie i rzucamy sobie nawzajem poduszkę, tak aby nie upadła na dywan. Kolejno prosimy dziecko, aby wspinało się na palce jak najwyżej unosząc poduszkę nad głową. Wykonujemy kilka powtórzeń. Na koniec wykonujemy 5 przysiadów trzymając poduszkę przed sobą. Zabawę kończymy marszem po brzegu dywanu z poduszką na głowie.

Czwartek 25.11.2021 r.

2. Zabawa grafomotoryczna „Ulubiona zabawka” – prosimy dziecko, aby starannie połączyło kropki i pokolorowało powstałą ilustrację. Zwracajmy uwagę na prawidłowy uchwyt kredki. Załącznik nr 1.

2. Zabawa ruchowa przy muzyce – zapraszamy do wykonania ćwiczeń zgodnie z poleceniami.

Piątek 26.11.2021

1. Porozmawiaj z rodzicami nt. znanej Wam bajki pt. ,,Pinokio” i wyjaśnij:

– co takiego robił Pinokio i co działo się z jego nosem,

– wypowiedz się nt. „czy twoim zdaniem lepiej kłamać czy mówić prawdę…?”,

Następnie metodą wydzieranki przy użyciu kolorowego papieru wyklej obrazek

 pt. ,,Pinokio” załącznik nr2

2. Zatańczcie według własnego pomysłu do piosenki pt. ,,Moja fantazja”.

Poniedziałek  29.11.2021r.

1. Obejrzyjcie film o tolerancji a następnie zastanówcie się i odpowiedzcie na pytanie co to znaczy być tolerancyjnym?

2. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia, udanej zabawy!

Wtorek  30.11.2021r.

1. Obejrzyjcie filmik  pt. ,,Andrzejki. Magiczny wieczór z wróżbami” a następnie spróbujcie opowiedzieć własnymi słowami co to są Andrzejki?

2. Zapraszamy do wykonania znanej nam wszystkim wróżby andrzejkowej – Lanie wosku, oczywiście przy obecności i pomocy osoby dorosłej. Poniżej dołączamy filmik z ciekawą propozycją wykonania tej zabawy.

Życzymy udanej zabawy!
Wychowawczynie


„Chcemy być potrzebni”

Dzieci będą:
– wyjaśniać dlaczego należy dokarmiać ptaki, gdy na dworze coraz chłodniej
– poznać znaczenie słowa „Pomoc”
– rozpoznawać wybrane ptaki na ilustracji

01.02.2021 r.

Słuchanie opowiadania B.Formy „W karmniku”

„Goście w karmniku” Bożena Forma

Będzie wielka uczta

przyleciały ptaki.

 Ziarnem wypełniły

karmnik przedszkolaki.

Cieszą się sikorki,

 wróbelki ćwierkają.

Ze smakiem z karmnika

wszystko zjadają.

Chociaż śnieg przysypał

wszystko dookoła,

 zawsze można liczyć

na dzieci z przedszkola.

Po przeczytaniu dziecku wiersza prosimy o przeprowadzenie rozmowy na podstawie wiersza:

– Gdzie od samego rana było wesoło?

– Jakie przysmaki lubią ptaki?

– W jaki sposób możemy pomóc ptakom, gdy nadejdzie zima?

– Jakie ptaki przyleciały do karmnika? (Prosimy dziecko. aby opisało wygląd ptaków)

Wróbel

Sikorka

  1. Zabawa ruchowa do muzyki :

02.12.2021r.

  1. Dopasowywanie ptaków do ich cieni.
  • Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Ptaszki fruwają”-

Krótka rozmowa z dzieckiem na temat utworu:

– Dlaczego ptaki mają mało pożywienia zimą?

– Gdzie możemy nasypać ptakom ziarenek?

– Co oznacza słowo „Pomoc”?

-Komu jeszcze można pomagać?