ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
sekretariat@pm2.edu.torun.pl

Wiewiórki – Ośrodki tematyczne

LISTOPAD

„Moje miasto, moja Ojczyzna”
Dzieci powinny: opowiedzieć, jak powstało państwo polskie, wskazać flagę Polski oraz
wymienić jej barwy, godło, nazwę stolicy Polski – Warszawę, najdłuższą rzekę – Wisłę,
określić w jakim kraju żyją, jakiej są narodowości, w jakim języku się porozumiewają,
śpiewać fragmenty Hymnu Narodowego, wyjaśnić na czym polega praca żołnierza.

„Listopadowa pogoda”.
Dzieci powinny: wymienić zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesiennej szarugi
(deszcz, wiatr, mgła, niska temperatura, wilgoć).

„Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę”.
Dzieci powinny: rozumieć konieczność dokarmiania zwierząt w czasie zimy, wymienić
ptaki, które odlatują na zimę do innych krajów i te, które zostają, wymienić zwierzęta, które
zapadają w sen zimowy, podać sposoby dokarmiania ptaków i zwierząt, wymienić pokarmy,
którymi można dokarmiać ptaki i zwierzęta leśne, wyjaśnić na czym polega praca leśnika.

PAŹDZIERNIK

Piosenka „Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni”.

  1. Czy to duże miasto, wioska czy osada,
    kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
    Kolorowe światła obok skrzyżowania:
    jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.
    Ref.: Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni!
  2. Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą.
    Najpierw spójrzmy w lewo,
    potem spójrzmy w prawo.
    Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie.
    Ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.
    Ref.: Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni!
  3. Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala.
    Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala.
    A zielony sygnał oko ma zielone,
    mówi: Bardzo proszę przejść na drugą stronę!
    Ref.: Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni!

Wiersz „Światła sygnalizatora” D. Gellner .

Idą dzieci, idą dzieci,
a nad jezdnią sygnał świeci.

Mam czerwone wielkie oko,
mam buzię jak mak,
gdy pokażę się nad jezdnią,
wołam do was tak:
Uwaga! Czerwone światło!
Stój! O wypadek łatwo!

Mam zielone piękne oko,
zielone jak liść.
Gdy się zazielenię w górze,
to możecie iść.
Zielone światło, zielone!
Przechodźcie na druga stronę.

WRZESIEŃ

Temat kompleksowy: „Dzień dobry, przedszkole!”

Dzieci powinny nazwać grupę, do której uczęszczają, rozpoznawać swoją salę przedszkolną, znaczek w szatni, wymienić zasady obowiązujące w grupie, przestrzegać je.

Temat kompleksowy: „W sadzie i w ogrodzie”.

Dzieci powinny wymienić warzywa i owoce, które zbieramy jesienią, wskazać różnicę pomiędzy ogrodem a sadem.

Temat kompleksowy: „Witamy Panią Jesień”

Dzieci powinny: nazwać obecną porę roku: jesień, wymienić jej cechy charakterystyczne, dary jesieni.