Temat kompleksowy: ,,Czysto, zdrowo i higienicznie”
Umiejętność ogólna: Dzieci będą: wiedzieć, dlaczego należy dbać o czystość, umieć prawidłowo korzystać z chusteczki, potrafiły wskazać i nazwać zdrową żywność, potrafiły opowiedzieć, w jaki sposób można dbać o swoje zdrowie.
15.02.2021 poniedziałek
1. Zapraszamy do obejrzenia bajki nt. ,, Mycie rąk- jak dbać o higienę dziecka”
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- jakie czynności wykonywał miś, aby być czystym ?
- kiedy należy myć ręce ?(przed posiłkiem, po wyjściu z toalety, po powrocie z placu zabaw itp.)
- dlaczego warto dbać o higienę?
- jakie przybory są potrzebne do mycia?
2. Zapraszamy do wspólnego wykonania zdrowych kanapek pamiętając w miarę możliwości o nowalijkach. Pamiętaj by wcześniej umyć dokładnie ręce.
16.02.2021 wtorek
1. Zapraszamy do posłuchania piosenki pt. „Mydło lubi zabawę”
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- o czym jest piosenka?
- do czego służy mydło?
Podejmij próbę wystukiwania rytmu piosenki na klockach.
2. Opowiedz co przedstawia obrazek i pokoloruj go :
http://kolorowankidodruku.pl/wydrukuj/plik/1950/
Staraj się prawidłowo trzymać kredkę.
17.02.2021 środa
1. Zapraszam do zabawy badawczej nt. „Bańki mydlane”
Potrzebna będzie: słomka, kubek, woda oraz mydło.
- opisz słowami wygląd mydlanej bańki,
- zamocz słomkę w mydlanej wodzie i dmuchając podejmij próbę zrobienia bańki,
- przebij mydlana bańkę palcem i opisz, co z niej powstało
2. „Czyste ręce – brudne ręce” – zabawa ruchowa. Maszeruj po pokoju w różnych kierunkach słuchając w tle piosenki „Mydło lubi zabawę”. Na hasło „czyste ręce” – zatrzymaj się i wyciągnij ręce przed siebie, na hasło: „brudne ręce” – przykucnij i schowaj ręce za siebie.
18.02.2021 czwartek
1. Posłuchaj wiersza pt. ,,Tak czy nie” J. Golczowa
Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je, czy powiecie,
że to zdrowo? Bo ja – nie.
Kiedy ktoś nie myje zębów,
szczotki, proszku ani tknie.
Potem zęby go zabolą.
Czy wam żal go? Bo mnie – nie.
Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,
płacząc, ze mu włosy rwie.
czy go za to pochwalicie? Bo ja – nie.
Komu woda, mydło, szczotka
niepotrzebne i nie smak,
czy nazwiecie go brudasem? Bo ja – tak
- opowiedz o czym jest wiersz?
- co jest godne pochwalenia w wierszu a co nie?
- powiedz zapamiętany fragment wiersza.
2. Zabawa ruchowa “czarodziejski worek”
Przygotuj worek w krórym będą umieszczone przedmioty do mycia np. ręcznik, mydło, szczoteczka do zebów, kubek itp. Zadaniem dziecka będzie wylosowanie przedmiotu , wyjaśnienie do czego służy i naśladowanie tej czynności z pomocą ruchu oraz gestu.
19.02.2021 piątek
1. Zapraszamy do lepienia z plasteliny nt. ,,Kolorowe mydło”
- wyjaśnij do czego służy mydło?
- ulep z plasteliny mydło wg. poleceń n-lki,
- postaraj się ozdobić mydło wg. własnego pomysłu używając małych kawałków plasteliny o dowolnym kolorze,
- dokładnie umyj ręce po skończonej pracy
Pamiętasz naszą piosenkę pt. „Mydło lubi zabawę”?
Postaraj się:
- zapamiętać i zaśpiewać refren piosenki
- odtworzyć rytm piosenki tupiąc i klaszcząc