ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
pm2torun@wp.pl

Wiewiórki – ZABAWY W DOMU

Temat kompleksowy: ,,Czysto, zdrowo i higienicznie”

Umiejętność ogólna: Dzieci będą: wiedzieć, dlaczego należy dbać o czystość, umieć prawidłowo korzystać z chusteczki, potrafiły wskazać i nazwać zdrową żywność, potrafiły opowiedzieć, w jaki sposób można dbać o swoje zdrowie.

15.02.2021 poniedziałek

1. Zapraszamy do obejrzenia bajki nt. ,, Mycie rąk- jak dbać o higienę dziecka”

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

  • jakie czynności wykonywał miś, aby być czystym ?
  • kiedy należy myć ręce ?(przed posiłkiem, po wyjściu z toalety, po powrocie z placu zabaw itp.)
  • dlaczego warto dbać o higienę?
  • jakie przybory są potrzebne do mycia?

2. Zapraszamy do wspólnego wykonania zdrowych kanapek pamiętając w miarę możliwości o nowalijkach. Pamiętaj by wcześniej umyć dokładnie ręce.

16.02.2021 wtorek

1. Zapraszamy do posłuchania piosenki pt. „Mydło lubi zabawę”

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

  • o czym jest piosenka?
  • do czego służy mydło?
    Podejmij próbę wystukiwania rytmu piosenki na klockach.

2. Opowiedz co przedstawia obrazek i pokoloruj go :
http://kolorowankidodruku.pl/wydrukuj/plik/1950/
Staraj się prawidłowo trzymać kredkę.


17.02.2021 środa

1. Zapraszam do zabawy badawczej nt. „Bańki mydlane”
Potrzebna będzie: słomka, kubek, woda oraz mydło.

  • opisz słowami wygląd mydlanej bańki,
  • zamocz słomkę w mydlanej wodzie i dmuchając podejmij próbę zrobienia bańki,
  • przebij mydlana bańkę palcem i opisz, co z niej powstało

2. „Czyste ręce – brudne ręce” – zabawa ruchowa. Maszeruj po pokoju w różnych kierunkach słuchając w tle piosenki „Mydło lubi zabawę”. Na hasło „czyste ręce” – zatrzymaj się i wyciągnij ręce przed siebie, na hasło: „brudne ręce” – przykucnij i schowaj ręce za siebie.

18.02.2021 czwartek

1. Posłuchaj wiersza pt. ,,Tak czy nie” J. Golczowa


Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je, czy powiecie,
że to zdrowo? Bo ja – nie.

Kiedy ktoś nie myje zębów,
szczotki, proszku ani tknie.
Potem zęby go zabolą.
Czy wam żal go? Bo mnie – nie.

Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,
płacząc, ze mu włosy rwie.
czy go za to pochwalicie? Bo ja – nie.

Komu woda, mydło, szczotka
niepotrzebne i nie smak,
czy nazwiecie go brudasem? Bo ja – tak

  • opowiedz o czym jest wiersz?
  • co jest godne pochwalenia w wierszu a co nie?
  • powiedz zapamiętany fragment wiersza.

2. Zabawa ruchowa “czarodziejski worek”
Przygotuj worek w krórym będą umieszczone przedmioty do mycia np. ręcznik, mydło, szczoteczka do zebów, kubek itp. Zadaniem dziecka będzie wylosowanie przedmiotu , wyjaśnienie do czego służy i naśladowanie tej czynności z pomocą ruchu oraz gestu.

19.02.2021 piątek

1. Zapraszamy do lepienia z plasteliny nt. ,,Kolorowe mydło”

  • wyjaśnij do czego służy mydło?
  • ulep z plasteliny mydło wg. poleceń n-lki,
  • postaraj się ozdobić mydło wg. własnego pomysłu używając małych kawałków plasteliny o dowolnym kolorze,
  • dokładnie umyj ręce po skończonej pracy

Pamiętasz naszą piosenkę pt. „Mydło lubi zabawę”?

Postaraj się:

  • zapamiętać i zaśpiewać refren piosenki
  • odtworzyć rytm piosenki tupiąc i klaszcząc

Rozmiar czcionki
Contrast