ul. Stawisińskiego 7, 87-100 Toruń
tel. (56) 648 64 52
pm2torun@wp.pl

Kaczuszki – CIEKAWE ZABAWY W DOMU

KACZUSZKI, BIEDRONKI 22.06.-26.06.
 
Ośrodek tematyczny „Wycieczka  do ZOO” Cele – dzieci powinny rozpoznawać i nazywać zwierzęta egzotyczne ,poznać ich naturalne  środowisko i charakterystyczny  sposób życia

22.06. PONIEDZIAŁEK

1. Muzyczne powitanie „ Na dzień dobry”    
2.Popatrz na film „ ZOO prezentacja  dla  przedszkolaków” i  nazwij zwierzęta , które można spotkać w ZOO

3. Posłuchaj wiersza  „Kogo można zobaczyć w ZOO?” i wykonuj proponowane ruchy

W zoo jest wesoło (3 razy zaklaszcz)
ludzie chodzą wkoło (obrót wokół własnej osi)
kozioł  ma duże rogi  (podnieś ręce do góry i wysuń  2 palce)
bocian nie ma nogi  ( stań  na jednej nodze)
foka pływa w stawie (połóż dłonie na ramionach i wykonuj wiatraki)
nie widać jej prawie
słonie wodę piją (wyciągnij do przodu wyprostowaną rękę, drugą na plecach i machaj trąbą)
niedźwiedzie się biją  (naśladuj boksowanie)
sowa w domku siedzi (skrzyżuj ręce na piersiach i wykonaj  przysiad)
boi się niedźwiedzi… (poruszaj się w prawo i w lewo).

23.06. WTOREK

1. Posłuchaj piosenki „Biegniemy do ZOO” , naśladuj czynności, które wykonują zwierzęta

2. Wykonaj  lwa z pomocą mamy lub taty . Potrzebne będą : papierowy talerzyk, kolorowy papier, nożyczki ,klej, czarny pisak

24.06. ŚRODA

 1. Muzyczne powitanie „ Na dzień dobry”    

2. Rozwiąż zagadki:

Skacze, psoci i figluje, z gałęzi na gałąź przeskakuje.
Kto figlarkę ową zna, chętnie jej banana da.(małpa)
Ma on trąbę, ma też kły, jeśli trzeba, bywa zły.
Jego przodkiem mamut stary, po nim wielkie ma rozmiary. (słoń)
Czy mnie w ZOO podziwialiście, kiedy jadłam z drzewa liście?
Długą szyję wyciągałam, gdy tak sobie podjadałam.(żyrafa)

3. Poćwicz „ Wycieczka do ZOO”

25.06. CZWARTEK

1. Posłuchaj opowiadania

„Jeżyka Cypriana wycieczka do ZOO”

Tego popołudnia jeżyk Cyprian nie mógł usiedzieć na miejscu. Kręcił się po swojej ulubionej polance nie mogąc doczekać się wieczora. Jeszcze raz spojrzał w stronę słońca i zadowolony zauważył, że nie jest już tak wysoko na niebie. A to oznaczało, że niedługo przyjdzie czas na planowaną od dawna wyprawę do ZOO.

Słyszał o tym miejscu bardzo wiele – szczególnie od ptaków, którym zdarzało się tam zaglądać. Opowiadały niestworzone historie o zwierzętach, które można tam spotkać. Ostrzegały też, że przez cały dzień to miejsce jest pełne ludzi. Dlatego jeżyk chciał tam się dostać dopiero wieczorem. Umówił się ze swoim przyjacielem – starym, mądrym krukiem Bazylim, że ten go tam zaniesie. Cyprian poczuł, że wiatr ucichł i w lesie nastała wieczorna cisza i spokój. Pora była odpowiednia, by pójść na miejsce, w którym umówił się z przyjacielem. Bazyli czekał tam już na niego i po  przywitaniu się zaraz razem wyruszyli.

Jeżyk jeszcze nigdy nie latał i troszkę się tego obawiał. Do Bazylego miał jednak pełne zaufanie. Gdy startowali chwycił się za jego łapki i wtulił w piórka na ciepłym brzuszku. Podczas lotu zamknął oczka, więc czuł tylko jak wietrzyk owiewa go ze wszystkich stron. Kołysanie i bujanie działało na niego tak uspokajająco, że podróż upłynęła mu bardzo szybko.

Gdy już wylądowali Cyprian cicho zsunął się na ziemię. Słońce już praktycznie całkiem zaszło i w półmroku rozejrzał się po okolicy. Stał niedaleko sporej polanki otoczonej głębokim wąwozem pełnym wody. Wieczorne powietrze było rześkie i pachnące spokojem.

Na środku polanki leżała sobie grupa dużych zwierząt, wyglądających jak wielkie koty. Cyprian widział kiedyś koty na brzegu lasu. Pokazał mu je borsuk Emil i wyjaśnił, że znane są z tego, że świetnie polują na myszy. Jeżykowi podobało się wtedy szczególnie ich futerko – ciepłe i puszyste. Te tutaj też miały je w kolorze żółtawo-rudym. Na pewno były ciepłe, ale chyba nie tak puszyste jak kocie. Do tego były zdecydowanie za duże na łapanie myszy. Jeden ze zwierzaków miał wielką grzywę i potrząsał nią leniwie. Wszystkie leżały blisko siebie razem przytulone. Oczy miały przymknięte i oddychały spokojnie i miarowo – chyba już spały.

Jeżyk rozejrzał się dookoła i podszedł do stojącego nieopodal murku. Za nim był dół i coś co wyglądało na staw lub rzekę. Na jej brzegu w półmroku leżała kłoda drzewa. Była w połowie zanurzona w wodzie, a w połowie wystawała na piasek. Miała popękaną korę w zielono-brązowym kolorze. Cyprian przyjrzał się jej uważnie i zobaczył, że z kłody wystają cztery gałęzie w kształcie przypominającym łapy. Jeszcze bardziej zdziwił się gdy blisko jej końca zobaczył wystające, przykryte powiekami oczy i długi, szeroki pysk z całym rzędem wielkich zębów. To jednak nie mogła być kłoda… Ale cokolwiek to było – leżało bardzo spokojnie, z zamkniętymi oczami i prawie niezauważalnie oddychało.

Następna polana była duża i dość pusta. Stało na niej tylko kilka drzew, które wyglądały tak jakby ktoś poobgryzał je z kory. Jeżyk rozglądał się i rozglądał i nikogo na niej nie mógł dojrzeć. Zobaczył tylko cztery cienkie drzewka, które wystawały z ziemi blisko niego. Bardzo dziwne drzewka, które miały jasny kremowy kolor z brązowymi łatami. Im wyżej jeżyk spoglądał, tym więcej tych łat było. Jeszcze wyżej te drzewka, które na pewno jednak nie mogły być drzewkami, łączyły się w brązowo-rudo-kremowy kształt. Wystawał z niego długa i gruba gałąź zakończona na szczycie małą głową, która była tak wysoko, że Cyprian musiał całkiem się wyprostować by ją zobaczyć.

To wszystko było coraz bardziej niezwykłe i ciekawe. Coś, co miało sierść i głowę z uszami, oczami i nosem nie mogło być jednak drzewem. To musiało być jakieś zwierzę… Ale najdziwniejsze ze zwierząt jakie jeżyk widział w swoim życiu. A jeżyk bardzo wiele zwierząt już widział i znał. Było też na pewno najwyższe… Tak wysokie, że gdyby odwiedziło jeżyka w lesie, to jego głowa wystawałaby ponad szczytami drzew.

Po odejściu od tej polany Cyprian podszedł do pomieszczenia otoczonego metalowymi prętami. Znajdowały się w nim całe stado ruchliwych i wesołych stworzeń. Miały śmieszne mordki, chwytne i długie ręce i nogi. Siedziały sobie w grupie i najwyraźniej przygotowywały się do spania. Niektóre – mniejsze i młodsze kołysały się na gałęziach i zaczepiały nawzajem. Jedno z nich podeszło bliżej i zamachało do Cypriana. Jeżyk ucieszył się i odmachał. Większość jednak myła się już do snu, a jedna rodzina spała już przytulona do siebie.

Było już coraz później, Cyprianowi i mieszkańcom ZOO chciało już się bardzo spać. Głosy ptaków i innych zwierząt cichły. Słychać było głównie miarowe cykanie świerszczy. Niebo było czarne i zasypane błyszczącymi kropeczkami gwiazd. Jeżyk przeciągnął się i postanowił przed snem zobaczyć już tylko jedno nowe stworzenie.

 Podszedł do kolejnej klatki i zajrzał do środka. Była niewielka i wypełniona drzewami i krzewami. Pośrodku – na jednej z gałęzi zwisało zaczepione czterema łapami bardzo dziwne zwierze. Gałąź objęło pazurami tak, że w ogóle nie musiało się trzymać. Całe jego kudłate ciało zwisało w dół. Głowa opadła i widać było na niej pośród jaśniejszej obwódki – ciemny duży nos. Oczy miało zamknięte i spokojnie spało. Oddychało miarowo wisząc tak głową w dół.

Cyprianowi się to bardzo spodobało. Uśmiechnął się do przyjaźnie do tego bardzo spokojnie wyglądającego zwierzaka. Rozglądając się zobaczył u dołu klatki spory stosik pachnącego i mięciutkiego sianka. Przecisnął się więc przez kraty i podszedł do niego. To było świetne miejsce do spania też dla niego. Zagrzebał się wygodnie w ciepłym i szeleszczącym sianku. Leżał sobie tak zwinięty w kłębek i wspominał cały dzień.

Oczy zamykały mu się same, gdy próbował policzyć ile nowych stworzeń widział dzisiaj. Jedno… Dwa… Trzy… To były te wielkie koty. Cztery… Zwierzę wyglądające jak kłoda drewna… Pięć… To wyższe niż drzewa. Sześć… Siedem… Osiem… Dziewięć… Wesołe śpioszki na gałęziach. Dziesięć… Ten tutaj, śpiący z głową w dół.

Cyprian ziewnął z zamkniętymi oczami. Oddychał bardzo powoli i spokojnie i czuł jak sen już do niego nadchodzi. Wiedział, że w Zoo jest jeszcze dużo ciekawych miejsc i zwierząt, które już jutro na pewno zobaczy.

2.  Spróbuj nazwać zwierzęta , które jeżyk Cyprian spotkał w ZOO

3.   Poruszaj się jak zwierzęta przedstawione na poniższych kartach

26.06. PIĄTEK

1. Posłuchaj piosenki „ Zuzanna Żyrafa”

i zatańcz przy niej tak jak potrafisz

2. Pokazuj na palcach jak wesoło skacze 10 małpek

rymowanki pokazywanki i wyciszanki

Dziesięć małych małpek
Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Tak wesoło skacze,
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Stop!
Trzymamy wyprostowane palce.
Zamiast małpko tutaj stać,
Dotykamy pierwszego paluszka
Pora iść już spać.
Chowamy palec.

3. Baw się przy piosence Hyc Tup Klap


Drodzy Rodzice…

Zapraszamy do wspólnej zabawy z dzieckiem, korzystając z proponowanych przez nas zabaw. Zachęcamy do gromadzenia prac plastycznych i kart pracy w teczkach, chętnie je obejrzymy, gdy tylko się spotkamy. Do tego czasu prosimy tak jak dotychczas o informacje zwrotne oraz zdjęcia na grupowego e-maila
kaczuszki-pm2torun@wp.pl
Bardzo dziękujemy, za wszystkie wysyłane wiadomości, za aktywność w każdym tygodniu, czekamy na dalszą relacje z zabaw. Pozdrawiamy i czekamy na wiadomość.

Karolina Rakoca
Andżelika Karolik


Temat kompleksowy : ,, Bezpieczne wakacje’’

Cel ogólny:
* poznają charakterystyczne cechy nowej pory roku – lata,
* będą wiedzieć, że latem wyjeżdżamy różnymi środkami lokomocji na wakacje,
* poznają różne miejsca letniego wypoczynku- nad morzem, nad jeziorem,
* poznają zasady bezpieczeństwa podczas wakacji.

15. 06. 2020r. Poniedziałek „,Bezpieczne wakacje Trampolinka”

1. Powitajmy się piosenką pt. ,,Rączki robią klap, klap, klap”. Oto potrzebny link:

2. Poproś rodziców, aby przeczytali opowiadanie U. Piotrowskiej pt. ,,Trampolinek jedzie na wakacje”.

,,Trampolinek jedzie na wakacje”

Przyszło lato do przedszkola, bo już na wakacje pora,
puka w okno, puka w drzwi. Trampolinku, otwórz mi.
Hej, hop, naprawdę odwiedziło nas lato- ucieszył się Trampolinek, otwierając drzwi.
Dokąd się wybierasz na wakacje? – zapytało Lato.
Nad morze! – odpowiedział Trampolinek. Pojadę pociągiem. Czy jesteś już spakowany?
Jeszcze nie, bo nie wiem, co zabrać. Mam kocyk i piłkę plażową, Wtedy Lato powiedziało:
Trampolinku, przyjacielu, spakuj czapkę lub kapelusz, kąpielówek cztery pary i od słońca okulary. Trampki, klapki i sandały i kalosze też, mój mały. Jakieś bluzki, swetry, spodnie,
i nie ważne, czy są modne. Możesz wierzyć moim słowom: kurtkę weź przeciwdeszczową.
Z filtrem krem do opalania- przecież trzeba się ochraniać. Zastanówmy się chwileczkę, zabierz pastę i szczoteczkę, mydło , grzebyk oraz ręcznik. I co jeszcze? I nic więcej.
Gdy tak Lato mówiło, wszystkie rzeczy wyskakiwały z szuflad i szafy i tańczyły w powietrzu jak motyle, a potem ustawiły się w rządku. Zabawki pomagały Trampolinkowi w pakowaniu. A pluszowy Zajączek podał mu mały woreczek. To na skarby- szepnął w tajemnicy.
Jakie skarby?- Trampolinek zrobił wielkie oczy. No wiesz muszelki, kamyki, bursztyny.
Lato pokiwało z uśmiechem, bo na wakacjach można znaleźć mnóstwo skarbów. Potem włożyło słomkowy kapelusz i pojechało zawiadomić innych, że już pora na wakacje. A jak podróżowało? Może balonem, a może pociągiem , a może rowerem, a może samolotem,
a może pieszo. Pewnie wszystkim po trochu.

* Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat opowiadania:

Dokąd wybierał się Trampolinek?
W jakiej porze roku mamy wakacje?
Jaka pogoda jest latem?
Co trzeba wziąć na wakacje?

3. Zamki z piasku mogą być bardzo kolorowe, jak wyobrażasz sobie swój zamek?
Weź kredki i pokoloruj obrazek według własnego pomysłu. Milej zabawy.

16. 06. 2020r. Wtorek’’ ,, Lato na dywanie”

1. Powitajmy się zabawą do piosenki pt. ,,Rączki robią klap, klap, klap”. Oto potrzebny link:

2. Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. ,, Lato na dywanie”. Jeśli masz ochotę – naucz się śpiewać. Oto potrzebny link:

* Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat piosenki:

Jaka pora roku do nas przyszła?
Jakie jest lato?
W jakie zabawy bawimy się z latem?
Na co zaprasza nas ciepłe lato?

3. Nazwij przedmioty przedstawione na obrazku.
Połącz linią obrazek z jego cieniem.

17. 06. 2020r. Środa ,,Jedziemy nad morze”

1. Powitajmy się zabawą do piosenki pt. ,,Rączki robią klap, klap, klap’’ Oto potrzebny link:

2. Poproście rodziców, aby przeczytali wam wiersz Pawła Gołucha pt. ,, Wakacje nad morzem”.

,, Wakacje nad morzem’’

Wakacje, słońce, stoję na plaży,
Rozgrzany piasek w stopy mnie parzy.
Biegnę do wody, pędzę jak strzała,
Po drodze staję na muszlę. Aua!
Wchodzę do wody, pływam, nurkuję,
Wiem, że ratownik mnie obserwuje.
Obok materac skacze na falach,
Na nim się mama na brąz opala.
Na piasku zamek buduję wielki,
Wzdłuż brzegu morza zbieram muszelki,
Ogromną dziurę kopiemy z bratem –
Będzie w niej można zakopać tatę.
Gramy w siatkówkę i nożną piłkę,
Podnosząc bose nogi z wysiłkiem.
Bitwa na wodę! – krzyczymy chórem.
W szeregu zbiórka! Sikawki w górę!
Rejs po zatoce? Co za pytanie?!
Proszę opuścić trap kapitanie.
Płyniemy patrząc na zachód słońca.
Ach… Można by tak płynąć bez końca…

* Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat wiersza:

Jaki jest piasek nad morzem latem?
Co mogę robić latem nad morzem?
Co morze wyrzuca na brzeg?
Zastanów się, gdzie chciałbyś popłynąć takim statkiem?

3. Poszukaj plastelinę lub modelinę i wyklej kontury muszelek według własnego pomysłu. (zał. 1 Muszelki)

18. 06. 2020r. Czwartek ,,Pakujemy wakacyjne walizki i plecaki”

1. Powitajmy się zabawą do piosenki pt. ,,Rączki robią klap, klap, klap’’. Oto potrzebny link:

2.Zabawa ruchowo- naśladowcza do piosenki pt. ,, Opalamy brzuszki i plecy”. Oto potrzebny link:

3. Zabawa dydaktyczna pt. ,,Pakujemy wakacyjne walizki”.
Wyjeżdżając na wakacje potrzebujemy walizkę, oraz potrzebne na wakacjach rzeczy do zapakowania. Przyjrzyj się obrazkom , nazwij je i zastanów się , co zabierzesz ze sobą na wakacyjny wyjazd. Poproś rodziców o wycięcie obrazków wzdłuż czerwonych linii. Zapakuj swoją walizkę. Oczywiście, WSZYSTKO musi się zmieścić 🙂 Dasz radę? POWODZENIA!
Karta w załączniku:

19. 06. 2020r. Piątek ,,Na plaży’’

1. Powitajmy się zabawą do piosenki pt. ,,Rączki robią klap, klap, klap”. Oto potrzebny link:

2. Posłuchajmy jeszcze raz piosenki pt. ,, Lato na dywanie”. Oto potrzebny link:

* zagrajcie na łyżeczkach do zwrotki piosenki, na refren odłóżcie łyżki i wyklaszczcie rytm dłońmi. Wesołej zabawy. POWODZENIA!

3. A teraz zapraszam do zabawy plastycznej. Przygotujcie z rodzicami potrzebne materiały
– białą kartkę z bloku technicznego, klej magic, kaszkę mannę lub piasek oraz farby.
Posmaruj mocno klejem całą kartkę, następnie posyp kartkę kaszką lub piaskiem. Poczekaj,
aż klej wyschnie. Teraz namaluj na kartce obrazek przedstawiający dowolną zabawę dzieci na plaży – pamiętaj, aby wykorzystać całą kartkę. Milej zabawy.

4. W wolnej chwili wspólnie z rodzicami obejrzyjcie filmik edukacyjny pt. „Bezpieczne wakacje” Zapamiętaj wszystkie wakacyjne rady. Oto potrzebny link:

Propozycje zabaw i zadań dodatkowych dla dzieci:

  1. Połącz przerywane linie ołówkiem lub ciemną kredką, następnie pokoloruj obrazek.
  1. Każdy z nas lubi chodzić w letnim obuwiu, jest lekkie i wygodne . Dopasuj więc do pary takie same buty ( połącz je ze sobą linią)
  1. Weź kredki i pokoloruj rzeczy, które zabierzemy na plażę lub basen. Powodzenia.
  1. W każdym rzędzie skreśl jeden element, który nie pasuje do wszystkich.
  1. Zabawa grafomotoryczna – Połącz ołówkiem lub ciemną kredką przerywane linie. Postaraj się nie odrywać ręki podczas kreślenia. Przyjemnej zabawy.



Tematyka kompleksowa: Poznajemy zawód lekarza

Cele ogólne (dzieci powinny):
– opowiedzieć na czym polega praca lekarza
– wymienić przybory niezbędne w zawodzie lekarza
– podczas kolorowania prawidłowo trzymać kredkę
– przeliczać podskoki we własnym zakresie

Poniedziałek 08.06.2020r.

Obejrzyj bajkę, a następnie odpowiedz na pytania:
– W co bawiły się kotki?
– Na podstawie ilustracji opowiedz, w co ubrany jest lekarz oraz na czym polega jego praca?

Zapraszamy na gimnastykę

Wtorek 09.06.2020r.

Posłuchaj piosenki, pt. „Pogotowie” oraz odpowiedz na pytania:
– Kiedy dzwonimy na pogotowie ratunkowe?
– Dokąd karetka pogotowia zawozi chorego pacjenta?

Pokoloruj ilustrację przedstawiającą karetkę. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu kredki (Załącznik nr 1)

Pomóż pani doktor znaleźć najkrótszą drogę do chłopca omijając czerwono- białe pachołki. Opowiedz, co się stało chłopcu? Jak myślisz jak się teraz czuje? Czy tobie zdarzył się kiedyś podobny wypadek? Kto wtedy Ci pomógł?

Środa 10.06.2020r.

Poproś rodzica o pomoc w nazwaniu narzędzi niezbędnych w pracy lekarza

Z pomocą rodzica wykonaj „Ćwiczenia z liczeniem w podskokach” zgodnie z instrukcją podaną w filmiku

Piątek 12.06.2020r.

Posłuchaj opowiadania, pt. „O kotku puszku” (Załącznik nr 2), a następnie odpowiedz na pytania:

– Co się przytrafiło Kotkowi Puszkowi?
– Dlaczego Kotek Puszek bał się wizyty lekarza?
– Jakie wrażenia miał kotek po wizycie w szpitalu, czy było tak strasznie, jak się jemu wydawało?

Z pomocą rodzica wykonaj ćwiczenia z żabką (powtórz całość 3, 4 razy). Ćwicząc spróbuj zapamiętać słowa wiersza




Tematyka kompleksowa „Dzieci z całego świata”

Cele ogólne:
– budzenie szacunku do innych ludzi różniących się wyglądem,
– poznanie znaczenia słowa tolerancja
– utrwalanie umiejętności przeliczania do 5

01.06.2020 „Dzień dziecka- święto wszystkich dzieci”

1. Dziś jest wyjątkowy dzień, posłuchajcie wiersza i zgadnijcie czyje to święto?

T.Kubiak „Niedaleko i daleko”

W domu córka jak słoneczko świeci,
To jej święto i wszystkich dzieci.

A tam dalej, na północy, foka
Uśmiecha się do dzieci, bo je kocha.

Na południu, gdzie niebo jak płomień,
Zatrąbiły na cześć dzieci słonie.

Na wschodzie wszystkie chińskie smoki
Przyszły jak koty pod płoty do szkolnych okien.

Na zachodzie to samo: co kto miał,
Wyciągał i trąbił i grał.

Zgiełk się podniósł w ten pierwszy dzień czerwca,
Że aż wszystkim dorosłym drgnęły serca.

Odpowiedz na pytania:
– Kto ma dziś swoje święto?
-Jakie zwierzę uśmiecha się w wierszu do dzieci?
-Jakie zwierzęta zatrąbiły na cześć dzieci a jakie jak koty podeszły do szkolnych okien?

2. Każde dziecko jest inne, ma inny kolor włosów, inny kolor oczu, jedne są wysokie inne niskie ale wszystkie dzieci są wspaniałe. Wszystkie te dzieci mają też swoje domy i to bardzo różne domy. W załączonej grze postarajcie się posegregować Domy (Bloki, wieżowce itp.) oraz Domki (np. jednorodzinne)

02.06.2020

Zapraszamy dziś do posłuchania piosenki „Cztery słonie”;

– Wymień słonie występujące w piosence?
– Czym różniły się słonie?
– Jak myślisz dlaczego wszystkie słonie tak mocno się kochały?
-Czy wiesz co oznacza sowo „Tolerancja”?

Wszystkie słonie tak jak my dzieci i nawet dorośli mamy cechy wspólne ale też i różnice. Jednak mimo różnic, wszyscy się kochamy i akceptujemy swoje różnice.

2. Praca plastyczna „Słoń”(Załącznik nr 1)

Zachęcam do wykonani pracy plastycznej z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym. Poproszę rodziców o przygotowanie elementów : uszy, oczy, uśmiech oraz trąba. Zadaniem dzieci jest pomalować rolkę papieru na niebiesko i przykleić elementy.

03.06.2020

1. „Dzieci świata” połącz w pary.

Mówiliśmy o tym ,że każde dziecko może inaczej wyglądać i inaczej się zachowywać. Może także mieszkać w innym domu niż Ty czy nawet na innej części ziemi, ale wszyscy powinniśmy się tolerować. Dzisiaj zadaniem Twoim będzie połączyć w pary te same dzieci. Przyjrzyj się im dokładanie i opowiedz jak wyglądają i jak są ubrane.

2. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza pt: „Spacer ze słoniem”

„Słonik Teodor z rodziny Płochliwych
Poszedł raz ze mną do lasu na grzyby ( tupanie nogami z podnoszeniem wysoko kolan)
Gdy szliśmy drogą, słonko świeciło
Gdy wracaliśmy już zachodziło (zataczanie dłonią koła na kształt słońca 4 razy)
W drodze widoki podziwialiśmy,
Dorodne grzyby w torbę kładliśmy (przykucanie i ruch naśladujący zrywanie i wrzucanie do torby grzybów 4 razy)
Nagle zza drzewa myszka wyjrzała (jedno głośne klaśnięcie)
I słonik zdębiał blady jak skała (zastygamy nieruchomo)
Zatrąbił głośno: Rety! Pomocy! (składamy dłoń w trąbkę łącząc kciuk z palcem wskazującym i naśladujemy trąbienie)
I uciekł szybko bojąc się w nocy (szybkie podskoki)
Bum bum bum bam (ciężko i wolno podskakujemy)
W oddali słychać było tąpanie
Zniknął nam słonik przez myszy granie” (naśladujemy odgłos myszy:”pi pi pi”).

04.06.2020

1. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem wiersza „MISIE”

Jeden mały miś zupkę sobie jadł,
Przyszedł drugi miś i były misie dwa.
Dwa małe misie pukały mocno w drzwi,
Przyszedł jeszcze jeden i były misie trzy.
Trzy małe misie znalazły uli wiele,
przyszedł jeszcze jeden i były misie cztery.
Cztery małe misie zrobiły nagle bęc,
Przyszedł jeszcze jeden i było misiów pięć.
Nagle wszystkie pszczoły z uli wyleciały
i małe misie szybko pouciekały.

Zabawę możemy przeprowadzić z wykorzystaniem paluszków (mogą też być klocki lub misie jeśli mamy 5 maskotek) dziecka, które będzie pokazywało odpowiednią ilość zgodnie z czytanym wierszem. Na koniec naśladujemy odgłosy nadlatujących pszczół i dziecko szybko chowa palce. Zabawę można powtórzyć na prawej i lewej dłoni.

2.Zabawy rytmiczne do piosenki „Cztery słonie”

Pamiętacie naszą piosenkę o słoniach? Dziś zapraszamy was do zabawy rytmicznej do tej piosenki. Przygotujcie 2 łyżeczki i postarajcie się wystukać na nich rytm . Na początek wystukajcie rytm do całej piosenki, a potem postarajcie się wystukać rytm tylko na zwrotce, a refren spróbujcie zaśpiewać. Łyżeczki można zamienić na klocki a nawet plastikowe butelki.

05.06.2020

1.Posłuchajcie animowanego wierszyka „Murzynek Bambo”

Odpowiedz na pytania:
– Jakiego koloru skórę ma Chłopczyk z wiersza? Porównaj ją do swojej.
– Jakie ma włosy? Porównaj je do swoich.
– Czym jeszcze różni się chłopiec z wiersza od Ciebie?
– Czy widzisz jakieś podobieństwa Bambo do Ciebie?

W różnych zakątkach świata mieszkają dzieci, które różnią się od Ciebie, ale każde z nich ma swoich rodziców i każde z nich lubi się bawić tak jak TY. Czy Ty chciałbyś pobawić się z chłopczykiem z wiersza? Czy wiesz w jakim kraju mieszkasz?

2. Zabawa ruchowa „Powitanie z różnych stron świata”

 Rodzic włącza piosenkę , a dziecko poruszają się w jej rytm – na przerwie w muzyce witają się ze sobą: jak Japonka poprzez złożenie rąk i ukłon; jak Eskimos- noskami; jak Afrykanin- poprzez klaskanie i podskakiwanie ; jak Indianin poprzez przyłożenie ręki do serca i odchylenie jej zataczając koło i mówiąc „Wingapo”(łingapo) i jak polscy przedszkolacy – przybicie piątki itp.




Tematyka kompleksowa: Moja rodzina, część 2

Cele ogólne (dzieci powinny):

– wymienić najbliższych członków rodziny
– uczestniczyć z rodzicami we wspólnych zabawach ruchowych
– określić położenie przedmiotu w przestrzeni
– wskazać największy i najmniejszy kwiat
– okazać miłość swoim bliskim

Poniedziałek 25.05.2020r.

  • Posłuchaj opowiadania, pt. „O misiu Karolku, który został braciszkiem”,
    a następnie powiedz, czy masz rodzeństwo, jeśli tak jak ma na imię Twój brat lub siostra oraz jak wyglądają Wasze wspólne zabawy? (Załącznik nr 1)
  • Zaproś rodziców do wspólnych zabaw ruchowych

Wyścig żółwi

Na mecie ustawia się dziecko i rodzice w pozycji na czworakach. Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka lub pluszaka. Każdy porusza się na czworakach najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie żółw wraca na metę i rusza z niej ponownie. Dzieci lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.

Rzucamy do celu

Prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.
                                                                Powodzenia

Wtorek 26.05.2020r.

  • Wysłuchaj piosenki, pt. „Moja wesoła rodzinka” oraz odpowiedz na pytania:

– Kto należy do Twojej rodziny?

– Kiedy przytulasz się do swojej mamy?

– W jakie zabawy lubisz się bawić z tatą?
– Za co kochasz swoich rodziców?
Wysłuchaj piosenki kilaka razy tak aby zapamiętać powtarzające się słowa. Możesz także przygotować łyżeczki i wystukać na nich rytm piosenki.


  • Zapraszamy do pracy plastycznej „Moja paluszkowa rodzina”
    Odrysuj swoją dłoń na kartce papieru a następnie każdy paluszek zamień w członka rodziny. Do zabawy wykorzystaj zabawę paluszkową.

Środa 27.05.2020r.

  • Popatrz na ilustracje, opowiedz, co na nich widzisz. Wskaż ilustrację przedstawiającą ślimaka „na” domku, „obok” domku, „przed” domkiem oraz „za” domkiem. Następnie wybierz dwie zabawki i w ten sam sposób układaj
    i określaj ich położenie w przestrzeni (na, obok, przed, za)
  • Poruszaj się przy muzyce „Tańce połamańce”

Czwartek 28.05.2020r.

  • Najpiękniej jak potrafisz pokoloruj kwiatki dla mamy i taty. Przytul ich mocno i powiedz jak bardzo kochasz (Załącznik nr 2)
  • Policz krokusy, a następnie wskaż najmniejszy i największy
Krokus Grafika - kolory krokusów stockowe wektory i ilustracje ...
  • Pomóż kaczuszkom dostać się do ich mamy. Prowadź paluszek po szlaczkach

Piątek 29.05. 2020r.

  • Wysłuchaj wiersza pt. „Album rodzinny”, następnie obejrzyj własny album przedstawiający zdjęcia, gdy mama i tata byli jeszcze dziećmi. Postaraj się opowiedzieć o swoim albumie pełnym wspomnień np. jak wyglądała mama gdy była małą dziewczynką? w co lubił bawić się tato gdy był dzieckiem?

Wiersz: „Album rodzinny” J. Gałkowski
Czegóż nie znajdziesz w rodzinnym albumie,
jeśli tylko poszukać umiesz.
Dawne stroje, stare mundury,
altanki, stoliki, fotele ze skóry
i domy, jakich już teraz nie ma –
bo wszystko ciągle się zmienia…
Ten na wyblakłym zdjęciu pan z rowerem
to dziadek, gdy był jeszcze kawalerem,
dalej na kilku kolejnych kartkach
wujek Jurek zimą na nartach.
Odnajdziesz też w albumie rodzinnym
ojca i matki lata dziecinne.
Ten chłopak o oczach wesołych
to twój tata, gdy idzie do szkoły,
a ta dziewczynka z białą kokardą
to twoja mama – naprawdę!
A tuż obok buzia uśmiechnięta,
to ciocia Asia, straszna wiercipięta,
co przez dzień cały bez ustanku
chciałaby biegać ze skakanką
i jeszcze dziś na twoich imieninach
tamte lata sobie przypomina.

  • Zabawa rozwijająca umiejętność prawidłowego nazywania członków rodziny
    „Kto to jest?”

    Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie włączonej piosenki  „Moja wesoła rodzinka”. Podczas przerwy (robimy pauzę)  rodzić podnosi do góry zdjęcie wybranego członka rodziny, a dzieci klaszczą w ręce i rytmicznie wypowiadają z nim zdanie, np.: „To jest mama”; „To jest tata”; „To jest babcia”; „To jest dziadek”.

Temat kompleksowy: ,,Moja rodzina”

Cele: (dzieci powinny)
– podjąć próbę opowiedzenia o swojej rodzinie,
– znaleźć różnice na obrazku,
– dokończyć podane rytmy

18.05.2020r.

1. Przyjrzyj się obrazkowi nt. ,,Moja rodzina”. Spróbuj opowiedzieć co na nim widzisz.

2. Spróbuj narysować kredkami swoją rodzinę. Spróbuj opowiedzieć o niej. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu kredki.

19.05.2020r.

1. Posłuchaj piosenki pt. ,,Tra La La Dla Mamy”. Oto link:

Spróbuj opowiedzieć o mamie w piosence.

2. Sprawdź gdzie mieszkają poszczególne rodziny. Poprowadź linie. (zał. nasze domy)

20.05.2020r.

1. Obejrzyj filmik nt. ,,Moja rodzina- przedszkole profesora Szymona”. Oto link:

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

Posłuchaj kim jest najbliższa rodzina, kto sie do nich zalicza. Zastanów się i spróbuj wymienić członków swojej rodziny, powiedz jak mają na imię.

2. Teraz zapraszamy do krótkiej zabawy ruchowej w formie opowieści pt. ,,Ja i moja rodzina” B. Formy

– Na dworze jest ładna pogoda. Świeci słońce i wieje ciepły wietrzyk. Mamusia, tatuś i ich dzieci idą na spacer do parku – marsz po pokoju.

– Podczas spaceru słuchają jak śpiewają ptaki – wszyscy zatrzymują się, spoglądają w górę, nasłuchują.

– Postanowili zjeść lody – naśladują lizanie lodów.

– Kiedy tak spacerowali, rozbolały ich nogi i postanowili odpocząć. Usiedli na ławce. Wtedy przybiegła do nich wiewiórka. Dzieci dały jej orzeszki – dzieci przechodzą do przysiadu i naśladują wiewiórki jedzące orzechy.

21.05.2020r.

1. Znajdź 5 różnic na obrazku pt. ,,Piknik”. Zaznacz je. (zał. piknik).

2. Zabawa ruchowa pt. ,,Jak pomagam moim rodzicom” Poproście rodziców o napisanie lub wspólne narysowanie na karteczkach czynności, które wykonujecie razem z rodzicem i włożenie karteczek do małego koszyczka. Zaczynamy: Maszeruj po pokoju, na hasło ,,stop” podchodzisz do koszyczka, wyciągasz jedną karteczkę, następnie razem z rodzicem odczytujesz czynność i następnie przedstawiasz ją za pomocą ruchu. Po przedstawieniu czynności ponowny marsz po kole i zabawa trwa dalej.

22.05.2020r.

1. Dokończ podane rytmy (zał. rytmy). Brakujące elementy wytnij z dołu strony lub możesz połączyć je za pomocą linii. Jeśli zdecydujesz się na wycinanie poproś o pomoc rodzica.

2. Zapraszam do wspólnej zabawy tanecznej – zumby. Poproście rodziców lub rodzeństwo aby zatańczyli razem z Wami. Życzymy udanej zabawy. Oto potrzebny link:




Tematyka kompleksowa: ,,Zwierzęta na wsi” cd

Cele : (dzieci powinny)
– dopasować brakujące fragmenty obrazka,
– połączyć w pary takie same obrazki,
– podjąć próbę wystukania rytmu na łyżeczkach, klockach

11.05.2020r.

1. Posłuchaj wiersza pt. ,,Kogut” A. Wojtyły
Kogut panem jest podwórka.
Powie Wam to każda kurka.

I przez całe swoje życie
wstaje zawsze już o świcie,

by zwierzęta i ludzi
swoim pianiem obudzić.

Na głowie ma grzebień czerwony,
zawsze broni kury – żony.

Wtedy pieje kukurykuuuu!
Zmiataj rozbójniku!

A teraz spróbuj odpowiedzieć:

– Jak nazywa się pan podwórka? (kogut)
– Kiedy wstaje? (o świcie)
– Kogo chce obudzić? (zwierzęta i ludzi)
– W jaki sposób ich budzi? (swoim pianiem)
– A teraz zaprezentuj pianie koguta: KUKURYKUUUUU!

Świetnie ci poszło..Brawoo!

2. Dopasuj i przyklej brakujące fragmenty obrazka. (zał.1 farma).

Rodziców prosimy o wydrukowanie i pomoc w wycięciu małych kwadracików znajdujących się pod obrazkiem.

12.05.2020r.

1. Posłuchaj jeszcze raz piosenki, której słuchałeś we wtorek pt.,, Ciocia Tecia farmę ma”. Oto potrzebny link:

Znajdź w domu łyżeczki, klocki to co przyda się do wystukania rytmu i zagraj na nich do piosenki.

2. Zabawa pt. ,,Połącz kury w pary”. (zał.2 kury). Zastanów się, które kury są takie same, połącz je w pary za pomocą narysowanej linii. Spróbuj policzyć te pary.

13.05.2020r.

1. Połącz zwierzęta z ich ogonami ( zał.3 zwierzęta i ogony). Zastanów się, który ogon pasuje do danego zwierzątka, połącz je za pomocą linii.

2. Zapraszamy do wykonania ćwiczeń według wskazówek podanych na planszach, ćwiczenia powtórzmy dwa razy. Powodzenia.

14.05.2020

1. Posłuchaj opowiadania ,, Zosia na pastwisku”

Zosia wstała dzisiaj bardzo wcześnie. Tato obiecał, że zabierze ją na pastwisko. Po śniadaniu wyszła przed dom, by czekać na tatę. Nagle usłyszała donośny ryk „muuu…”
Tatusiu, dlaczego krówki tak głośno ryczą? – zapytała.
Niecierpliwią się. Chciałyby wyjść już na pastwisko.
Więc chodźmy. Tato, czy mogę ci pomagać?
Możesz. Właściwie krowy znają dobrze drogę na pastwisko, ale możesz pilnować by się nie rozchodziły na boki.
Zosia bardzo była przejęta, starała się jak mogła by pomóc tacie. Wreszcie doszli do pastwiska. Zosia otworzyła bramę i weszli na rozległy teren.
Tatusiu, co krowy będą jadły?
Myślałem, że wiesz – roześmiał się tato.
Oczywiście, wiem: trawkę i koniczynkę – zawstydziła się dziewczynka.
A czy one będą piły wodę?
Tak. Zobacz, tam dalej stoją korytka, z których krówki będą mogły się napić. I tato pokazał jej miejsce w rogu pastwiska.
Tyle z nimi pracy – Zosia szepnęła do siebie, ale tato ją usłyszał.
Masz rację. Trzeba wcześnie wstać, żeby wyprowadzić krowy na łąkę. W odpowiedniej porze trzeba je wydoić. I to jeszcze nie wszystko. Należy pamiętać, by przygotować im pożywienie na zimę.
Ach, takie zapasy dla zwierząt? – zapytała Zosia.
Tato uśmiechnął się.
Rzeczywiście, zapasy dla zwierząt.
A jakie? – dopytywała się Zosia.
Suszymy trawę i mamy z niej siano, uprawiamy buraki, które krowy bardzo lubią.
Zosia zamyśliła się.
Zwierzęta, które hodujemy potrzebują naszej pomocy.
Tak. Wymagają od ludzi wiele pracy i poświęcenia. Musimy o nie dobrze dbać – odpowiedział tato. Wracajmy  do domu, w południe wrócimy tu znów.

Postaraj się odpowiedzieć na pytania.

Kto brał udział w opowiadaniu ?
Dlaczego tato i Zosia poszli rano na pastwisko?
Dlaczego krowy się niecierpliwiły? Dlaczego chciały iść na łąkę?
Czym się żywią krowy?
Jakie pożywienie przygotowuje się im na zimę?
Po co ludzie hodują krowy?
Jakie przetwory robi się z mleka?

2. Odszukaj oraz nazwij zwierzęta i ich młode. Oto potrzebny link:

15.05.2020

1. Zapraszamy do bajeczki ortofonicznej pt. ,, W zagrodzie cioci Małgosi”

Rodzic czyta treść bajeczki, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

2. Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.




Tematyka kompleksowa: ,,Zwierzęta na wsi”

Cele : (dzieci powinny)
– wymienić zwierzęta na obrazku,
– przeliczyć w zakresie dostępnym dla siebie,
– ułożyć kilkuelementowe puzzle,

4.05.2020r.

1. Przyjrzyj się ilustracji pt. ,,Zwierzęta na wsi”

Odpowiedz na pytania:

– Czy na ilustracji jest dzień czy noc?
– Ile jest świnek na obrazku?
– Jakiego koloru są kurczaki?
– Ile marchewek leży na trawie?
– Gdzie ukryła się owieczka?
– Jakie koloru jest krowa?
– Jakiego koloru są motylki i ile ich jest?

2. Teraz zapraszamy do zabawy ruchowej w formie opowieści pt. ,,W wiejskiej zagrodzie” B. Formy

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•   kury – ko, ko, ko
•   indyki – gul, gul, gul
•   kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.

– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.

– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.

– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.

– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach na określonej szerokości

– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

5.05.2020r.

1. Posłuchaj piosenki pt.,, Ciocia Tecia farmę ma”. Oto potrzebny link:

Spróbuj włączyć sie do śpiewu na głosy wydawane przez zwierzęta.

2. Poszukaj z rodzicem w domu plasteliny lub ciastoliny i ulep wybrane przez siebie zwierzę występujące w piosence. Nazwij je i powiedz co lubi jeść. Powodzenia.

6.05.2020r.

1. Posłuchajcie bajki terapeutycznej Tatiany Jankiewicz pt. ,,Na wiejskim podwórku”

Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem…
Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały.
Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko, daleko… ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu, ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…
Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…

Spróbuj opowiedzieć krótko co wydarzyło się na wiejskim podwórku? Jak żyły zwierzęta? Kto się w nim pojawił? W co zamieniła się złość? Czy udało się powrócić zwierzętom do życia w zgodzie?

2. Zapraszamy do tańca pt. ,,Kaczuszki”. Oto link

7.05.2020r.

1. Zastanów się jakie produkty otrzymujemy od krowy. Zaznacz je na karcie pracy (zał. nr 1 krowa). Pokoloruj krowę.

2. Zapraszamy do wykonania eksperymentu pt. ,,Kolorowe mleko”.

Co jest potrzebne:
– płyn do mycia naczyń, barwniki spożywcze, mleko, patyczki, talerz

Eksperyment krok po kroku obejrzycie na filmiku. Oto link:

8.05.2020r.

1. Ułóż puzzle pt. ,,Świnka”. Poproś rodzica o wydrukowanie i pocięcie obrazka na podzielone części.(zał.2 świnka). Zastanów się jakiego koloru jest zwierzę i jakie odgłosy wydaje, zaprezentuj.

2. ,,Znajdź cienie zwierząt” ( zał.3 cienie). Zastanów się, który cień pasuje do danego zwierzątka i połącz je za pomocą linii. Nazwij te zwierzęta.




Temat kompleksowy: ,,Przyroda wokół nas cd

Cele: (dzieci powinny)

– rozpoznawać i nazwać wybrane zwierzęta mieszkające w lesie,
przeliczyć zwierzęta w zakresie dostępnym dla siebie,
– układać ilustracje zwierząt wg. rytmu

27.04.2020r.

1. Obejrzyj krótką bajkę pt. ,,Las”. Oto potrzebny link:

Wymień zwierzęta mieszkające w lesie, policz ile ich jest.

2. Zapraszamy do zabawy tanecznej ,,Zygzak”. Oto link:

28.04.2020r.

1. Posłuchaj piosenki pt. ,,Las”

Zastanów się i odpowiedz czy w lesie można hałasować? W jaki sposób można dbać o las?

2. Narysuj kredkami wybrane przez siebie zwierzę mieszkające w lesie, możesz dorysować drzewa, dróżkę, chmurki, słońce aby Twoje zwierzątko poczuło się jak w prawdziwym lesie. Oczywiście pamiętaj o prawidłowym trzymaniu kredki. Na pewno dasz radę..!

29.04.2020r.

1. Zapraszamy do zabawy logopedycznej „W lesie”

Pewnego razu jeżyk chodził po lesie i swoim jeżowym głosem liczył liście. (energiczne wydmuchiwanie nosem powietrza przy zamkniętej buzi) Tego dnia zjadł tak dużo jabłek, że buzię ciągle miał jeszcze jak balon (dzieci nadmuchują buzię jak balon).
Jeżyk usłyszał szum liści (sy, sy, sy, sy). To powoli skradał się do niego wilk. Chyba niedawno coś jadł, bo jeszcze oblizywał swój pysk (dzieci oblizują wargi zataczając jak największe kręgi).
– Smacznego wilku – zagadnął jeż.
– Dziękuję jeżyku.(dzieci naśladują wycie wilka) Zapraszam do leśnego strumienia. Woda dziś w nim znakomita! Można ją chłeptać dowoli (dzieci naśladują odgłos chłeptania wody).
– Z pewnością skorzystam z zaproszenia. Wybieram się dziś jednak do mojego kolegi Igły.(dzieci wypychają kilka razy policzki językiem, raz lawy raz prawy)
– Ja natomiast idę do wiewiórki, bo chcemy razem powitać niedźwiedzia, który obudził się ze snu.(wysuwamy język z buzi tak jakby chciał dotknąć brody)
Wiewiórka w tym czasie bawiła się przed lustrem. Mrugała oczami, próbowała poruszać nosem i puszczała oczka. ( dzieci poruszają noskiem) Postanowiła zrobić wilkowi psikusa i udawać, że znalazła olbrzymiego orzecha włoskiego w lesie, którego ukryła w buzi (dzieci wypychają policzki językiem). Kiedy wilk przyszedł do wiewiórki oboje postanowili upiec ciasto, zaprosić do siebie jeże i wspólnie udać się pod gawrę, by powitać niedźwiedzia.

2. Nazwij zwierzęta i połącz z odpowiednimi cieniami. (załącznik nr.1)

30.04.2020r.

1. „Puzzle” . Proszę o pomoc rodzica aby pociął rysunek na 3 lub 4 części. Zadaniem dla dzieci jest ułożenie obrazka z pociętych kawałków. (Załącznik nr 2)

2. Zapraszamy do zabawy matematycznej w rytmy. Proszę wyciąć obrazki przedstawiające zwierzęta u dołu kartki. Zadaniem dzieci jest ułożenie rytmu zgodnie z podanym wzorem.

( Załącznik nr 3)

Życzymy miłej zabawy.




Temat kompleksowy: ,,Przyroda wokół nas.”

Cele: (dzieci powinny):
– podjąć próby opisania czystej i zanieczyszczonej ziemi,
– spróbować wymienić sposoby oszczędzania wody,
– wyjaśnić komu potrzebna jest woda,
– liczyć z zakresie dostępnym dla siebie,
– ułożyć kilkuelementowe puzzle

20.04.2020r.

1. Przyjrzyj się ilustracji czystej i zanieczyszczonej ziemi i spróbuj ją opisać. Rodzica poprosimy o pomoc w nazywaniu tego z czym dziecko ma trudność.

Oprócz Panet Pojęcia Kreskówki Kula Ziemska Dzieląca W Dwa Połówki ...

2. Zastanów się teraz, którą ziemię wolisz? Tą czystą i kolorową czy zanieczyszczoną i smutną. Przedstaw swój wybór kolorując gotowy szablon ziemi podany w załączniku (zał. nr 1 ziemia). Jesteśmy pewni, że dokonasz dobrego wyboru.

21.04.2020r.

1. Posłuchaj piosenki pt. ,,Ziemia wyspa zielona”. Oto potrzebny link:

Wskaż jakie zwierzęta i owady zaobserwowałeś. Odpowiedz Tak lub Nie.
– kot (tak),
– żyrafa (tak),
– pszczoła (tak),
– słoń (tak),
– koń (nie),
– wiewiórka (nie),
– motyl (tak),
– niedźwiedź (nie),
– żaba (nie),
– mysz (tak),
– biedronka (tak).

2.  Zastanów się jak poruszają się te owady i zwierzęta. Poproś rodzica aby napisał na małych karteczkach ich nazwy lub narysował. Wrzuć karteczki do koszyka, zamieszaj i wylosuj jedną kartkę.  Pokaż  jak porusza się ten owad lub zwierzę. Zabawa trwa do wyciągnięcia ostatniej karteczki. Możesz, jeśli tylko masz ochotę powtórzyć zabawę. Powodzenia.

22.04.2020r.

1. Obejrzyj bajkę pt. ,,Niezwykła podróż kropelki” oto potrzebny link

2. Spróbuj odpowiedzieć na krótkie pytania:

– Komu potrzebna jest woda?
– Dlaczego kropla była smutna?
– Gdzie zabrała ją niebieska kropelka?
– Jak skończyła się przygoda kropelki?
– W jaki sposób należy oszczędzać wodę?

2.  Namaluj farbami na kartce kropelki wody, postaraj się, aby były one różnej wielkości: małe i duże. Powiedz jakiego koloru użyłeś. Pamiętaj też o prawidłowym trzymaniu pędzla.

23.04.2020r.

1. Narysuj kredką po śladzie padający deszcz, pokoloruj do końca obrazek, karta pracy ( zał. nr 2 deszcz).

2. A teraz zapraszamy do zabawy tanecznej pt. ,,Ruch łagodzi stresy” można w ręku trzymać wstążki, chusty, pompony, to co macie w domu. Oto potrzebny link:

https://www.youtube.com/watch?v=YQNaA-U9Lcc

24.04.2020r.

1. Ułóż 6-elementowe puzzle przedstawiające dzieci na ziemi, oto potrzebny link: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0f01d41f1f56

a następnie:
– policz i powiedz ile dzieci jest na obrazku,
– policz i powiedz ile jest dziewczynek,
– policz i powiedz ile jest chłopców,
– wskaż chłopca w niebieskiej bluzce,
– wskaż dziewczynkę z jedną kitką,
– wskaż chłopca w żółtej bluzce.

2. Zapraszamy do zabawy ,,Duży i mały skok” . Oto potrzebny link:




Temat kompleksowy: ,,Wiosna ach to Ty”

Cele:
– spróbować wymienić zwiastuny wiosny,
– dobrać w pary obrazki,
– przeliczać w zakresie dostępnym dla siebie,
– podjąć próbę nazywania figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.

14.04.2020r.

1.  Obejrzyj wiosenną ilustrację, poproś rodzica o przeczytanie jakie są zwiastuny wiosny, zaczynając zdanie od formułki ,,Wiosna to..”

https://drive.google.com/file/d/1g4jnnZ2nSdLSBe6qPXX-v3zDtAOmW25n/view

Następnie spróbuj odpowiedzieć:
– Ile widzisz motylków na obrazku? (2)
– Jakiego koloru jest chmura?( niebieskiego)
– Czy ptak na obrazku to bocian? (tak)
– Co robi słoneczko na obrazku?( uśmiecha się do Ciebie)
– Jak nazywa się mały czerwony owad w czarne kropki? (biedronka)

2. Poszukaj z rodzicem w domu plasteliny lub ciastoliny i ulep biedronkę. Nalep na niej tyle czarnych kropek ile masz lat. Powodzenia.

15.04.2020r.

1. Przyjrzyj się motylom na karcie pracy (zał. nr.1) i zastanów się, które z nich są takie same.

Połącz je w pary za pomocą linii. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu kredki.

2. Teraz zapraszamy do zabawy muzyczno-ruchowej pt. ,,Aram Sam Sam..”. Oto potrzebny link:

Przygotuj się, gdyż zabawa zaczyna się bardzo wolno i później przyspiesza..Na pewno dasz radę..

16.04.2020 r.

1. Zabawa pt. ,,Kosz z figurami”

Poproś rodzica o wycięcie z kolorowego papieru figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt (różne kolory, kilka każdego rodzaju), które wkłada do koszyka oraz talerzyki, na których przykleja po jednej figurze. Rozpoczynamy zabawę od recytacji wiersza:

KOSZYK PEŁEN FIGUR MAM
POMIESZAŁY MI SIĘ TAM
BARDZO PROSZĘ CIĘ KOCHANIE
UŁÓŻ JE ZGODNIE Z KSZTAŁTAMI

Dziecko segreguje figury na talerzyki oznaczone kartonikami z odpowiednim kształtem. Następnie postarajcie się przeliczyć ich ilość. W razie potrzeby poproś o pomoc rodzica.

2.Wiosenne kwiaty”

Nasze figury wykorzystamy teraz do wykonania kolorowych kwiatów. Naklej na kartkę figury tak, aby powstał kolorowy wiosenny kwiat. Jakich kolorów użyliście? Na koniec można dorysować różne elementy aby wykorzystać całą powierzchnie kartki i wzbogacić pracę.

17.04.2020r.

1.Zabawa „Połącz w pary”

Nazwij  i połącz w pary takie same obrazki. (zał. nr.2). Poproś rodziców aby w razie potrzeby podpowiedzieli co przedstawiają obrazki związane z wiosną.

2. „Oznaki wiosny”

Zapraszam do zabawy ruchowej z wykorzystaniem wiersza pt. ,,Oznaki wiosny”
Marty Olechowskiej

Żółte słoneczko na niebie się śmieje, (dzieci podnoszą ręce w górę i pokazują świecące słoneczko)
łagodny wietrzyk wesolutko wieje, ( ręce ku górze i machamy)
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,( kucamy i powoli wstajemy naśladując rosnący kwiat)
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemie rosi.( ręce ku górze i machamy)
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają, ( naśladujemy fruwające ptaszki, poruszamy się po całym pokoju)
wierzby puszyste bazie wypuszczają. ( stoimy wyprostowani z opuszczonymi rękoma i powoli je podnosimy w górę)
Ciepło wokoło, zima precz już poszła, (dzieci podnoszą ręce w górę i pokazują świecące słoneczko )
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.( stajemy uśmiechnięci i podnosimy ręce ku górze szeroko je rozkładając)

Zabawę można powtórzyć kilka razy. Powodzenia.




6.04.2020

1. Dziś zapraszam do zabawy relaksacyjnej pt.  „Pogodowe masaże”
Wykonaj określone czynności na plecach osoby, z którą będziesz się dziś bawił.
Poproś o przeczytanie:
– robi się coraz cieplej (energicznie rozcierasz plecy rękoma)
– zaczyna kropić drobny deszczyk (palcami lekko bębnisz po plecach)
– deszcz pada coraz mocniej (bębnisz mocniej)
– po szybach płyną strugi deszczu (rysujesz na plecach zygzaki)
– wiatr kołysze drzewami (obejmujesz masowaną osobę za ramiona i lekko pochylasz ją w prawo i w lewo)
A teraz spróbuj zamienić się miejscami z Rodzicem i powtórz jeszcze raz to ćwiczenie. Brawo!

2. Jak wiemy po deszczu w ciepłe dni pojawia się kolorowa tęcza, narysuj kredkami swoją tęczę. Nazwij kolory, które znasz.

7.04.2020

1. Dzisiaj zaczniemy od zabawy szybkościowej, łapanie piłeczek 🙂
Potrzebny nam będzie plastikowy kubeczek i mała piłeczka.

Zasady zabawy:
Siadamy na przeciwko siebie, jedna osoba turlając podaję piłeczkę do drugiej osoby, która za pomocą kubeczka łapie piłkę. Oto pomocny link jak wygląda zabawa: https://www.facebook.com/movigo.akademia.ruchu/videos/495237591353446/

2. Po zabawie zapraszamy Was do pokolorowania kredkami, pastelami lub pisakami piłki. Kolorowanka w załączniku (zał.1 piłka).

8.04.2020

1. Zapraszamy do zabawy z ruletką. Jest to ciekawa forma w utrwalanie odgłosów wydawanych przez wybrane zwierzęta. Oto potrzebny link: https://wordwall.net/pl/resource/1072732/przeci%C4%85gnij-aby-zakr%C4%99ci%C4%87-ko%C5%82em a później wystarczy tylko zakręcić i zaczynamy..
2. Zapraszamy do zabawy grafomotorycznej pt. ,,Buda” (zał.2 buda).                                Rysuj po śladzie.

9.04.2020

1.  Obejrzyj bajkę pt.,, Ul – tajemnicze zdjęcie”. Oto potrzebny link:

Może Tobie uda się odgadnąć czyje to zdjęcie?

2. Narysuj drogę pszczół do kwiatów, przy użyciu kredek. (zał.3 pszczoły).

10.04.2020

1. Posłuchaj piosenki pt. ,,Była sobie żabka mała” Oto potrzebny link: https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI

2. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

– jaki kolor ma żaba? (zielony)
– jaka była żabka mała czy duża? (mała)
– kogo nie słuchała? (mamy)
– kto przyszedł do żab? (bocian)
– a teraz pokaż jak skacze żaba i jak chodzi bocian.

Miłej zabawy!




30.03.2020r.

1. Dziś zachęcamy do wysłuchania wiersza, o przeczytanie poproś jednego z Rodziców.

Chodź do nas wiosenko”

Chodźże ty wiosenko do nas małych dzieci.
Niech już będzie ciepło.
Niech słoneczko świeci.
Chodź do nas ty wiosenko.
Chodź do nas ty panienko.
Chodź, chodź, chodź, chodź.
Ześlij nam na ziemię promienie gorące.
Zbudź zieloną trawkę
i kwiatki pachnące.
Zbudź kwiatki te pachnące
w ogrodzie i na łące.
Zbudź, zbudź, zbudź, zbudź.

2. Po wysłuchaniu odpowiedz na pytania:

– Do kogo miała przyjść wiosna? (do małych dzieci)
– Kogo wiosna miała zesłać na ziemię? (gorące promienie)
– Co miała zbudzić? (zieloną trawkę, kwiatki)

31.03.2020r.

1. Pokoloruj wiosennego kwiatka, w załączniku znajdziesz kolorowankę. (zał. kwiatek).

Pamiętaj, aby kwiatek był kolorowy, trzymaj prawidłowo kredkę. Po skończeniu schowaj obrazek do teczki, chętnie obejrzymy, gdy się spotkamy.

2. A teraz zabawimy się w naszą znaną pokazywankę ,,Czy pani ma..?”

Pokażcie swoim Rodzicom jak to zrobić. Poniżej tekst i gesty.

Czy Pani ma (rozkładamy ręce wskazując do drugiej osoby)
pożyczyć mi ze dwa żetony (pokazujemy dwa palce)
muszę zadzwonić, muszę zadzwonić (przykładamy rękę do ucha naśladując dzwonienie)
pociąg już odjeżdża zaraz (wykonujemy koliste ruchy rękoma )
peron pięć (podnosimy rękę w górę pokazując piątkę).

          Zabawę możemy powtórzyć kilka razy.

1.04.2020r.

1. Dziś zachęcamy do zabawy ruchowej w formie opowieści pt. ,,Pani Wiosna” autorstwa Bożeny Formy.

,,Pani Wiosna”

– Pani Wiosna wychodzi z domu – dziecko przenosi ręce na biodra i maszeruje.
– Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty – dziecko wykonuje przysiady dotykając dłońmi dywanu.
– Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć – siada skrzyżnie na podłodze.
Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze – wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami.
Jak przyjemnie, szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę co słychać w sadzie – przeciąga się i wstaje.
Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę – wykonuje podskoki wyciągając ręce w górę.
Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni – jeden duży skok.
Posłucham jeszcze śpiewu ptaków – lekki rozkrok. Nie odrywając nóg od podłoża wykonuje skręty tułowia nadstawiając raz jedno raz drugie ucho.
Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami – dziecko pozostaje w pozycji stojącej, kołysze rękoma w dowolnych kierunkach, równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.

2. Opowiedz co widzisz na obrazku, zwróć uwagę na kolory, staraj się zacząć od słów:

 Na obrazku widzę..

Znalezione obrazy dla zapytania: Wiosna obrazki wiosenne

2.04.2020

1. Dmuchane obrazy

Zapraszamy do zabawy ze słomkami jest to świetna zabawa plastyczna, a także rewelacyjne ćwiczenie oddechowe. Potrzebujemy słomkę do napojów, farby i kartkę. Zróbcie niewielkie kleksy z rozcieńczonych wodą kolorowych farb, a następnie dziecko  za pomocą słomki niech rozdmucha kleksa na różne strony. Tak powstałe kształty zamieńcie w wiosenne kwiaty.

2. A teraz zapraszamy do ćwiczenia logopedycznego- przenoszenie lekkich przedmiotów.

Przygotujcie dzieciom małe fragmenty papieru. Zabawa polega na przenoszeniu tych fragmentów za pomocą słomki. To ćwiczenie na początku może wydawać się trudne dlatego proszę rodziców by pokazali jak to wykonać. Kiedy dziecko zrozumie jak to się robi, będzie miało wielką frajdę.

3.04.2020

1. Dziś zachęcamy do zabawy pt.,, Chowanego”

Zapraszamy  do chowanego ale w nowym wydaniu. Zabawa polega na tym, aby dziecko znalazło przedmiot poruszając się po pokoju zgodnie z poleceniami rodzica „ciepło”- gdy dziecko będzie szło w stronę ukrytego przedmiotu i „Zimno”- gdy będzie się oddalać od przedmiotu, a „gorąco”- gdy będzie już bardzo blisko. Zadanie można powtórzyć,  aby było bardziej atrakcyjnie dziecko może dostać za każdy odnaleziony przedmiot np. naklejkę, pieczątkę lub inną drobną nagrodę.

2. ,, Butelka pełna czasowników”

Do pustej butelki wrzućcie karteczki z różnymi czasownikami np. skakać, tańczyć, tupać. Poproście dziecko o losowanie po jednym, mama czyta i wspólnie wykonują daną czynność.

Miłej zabawy!




23.03.2020r.

Początek tygodnia proponujemy zacząć pyszną kanapką, którą zrobimy podczas zabawy paluszkowej( dzieci doskonale znają tą zabawę), dla rodziców dołączamy tekst poniżej oraz link https://www.youtube.com/watch?v=Hi6gbq9GXdg (wystarczy skopiować i wkleić w przeglądarkę) życzymy smacznego..

1. Zabawa paluszkowa pt. ,,Kanapka”
Najpierw chleb pokroję.
masłem posmaruję.
Na to ser położę.
Pomidora też dołożę.
I posolę i popieprzę.
Żeby wszystko było lepsze.
Już nie powiem ani słowa,
bo kanapka jest gotowa. 

2. Drogie dzieci zastanówcie się jakie warzywo pojawiło się w wierszyku (w razie trudności prosimy rodziców  o naprowadzenie dziecka ), następnie spróbujcie narysować warzywo kredkami na kartce i pokolorować. Użyjcie właściwego koloru i  pamiętajcie o prawidłowym trzymaniu kredki.

 Trzymamy kciuki, na pewno Wam się uda!

24.03.2020r.

Na dzisiejszy dzień proponujemy zabawę z rysowaniem kotka na podstawie prostego wierszyka. Oto potrzebny link https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o

Gdy już kot będzie gotowy:

Pokaż na palcach ile kotek ma łapek?

Powiedz głośno ile kotek ma uszu?

Tupnij nogą tyle razy ile kotek ma oczek?

Podskocz tyle razy ile kotek ma ogonów?

25.03.2020r.

Na dziś proponujemy zabawę ruchową do piosenki ,,Jak dobrze być barankiem”, którą dzieci znają i potrafią pokazywać, chcąc naprowadzić państwa na melodię podaję link
https://www.youtube.com/watch?v=f4Nfn7b0MU8 (w przedszkolu śpiewamy troszkę wolniej)

,,Jak dobrze być barankiem”

Jak dobrze być barankiem
i wstawać wczesnym rankiem
i biegać po polance
i śpiewać sobie tak:

Be, be, be, kopytka niosą mnie.
Be, be, be, kopytka niosą mnie.
Be, be, be, kopytka niosą mnie.
Be, be, be, kopytka niosą mnie.

2. Po zabawie zapraszamy do wykonania pracy plastycznej nt. ,,Baranek”. Wyklej baranka przy użyciu waty lub wacików i kleju, resztę pokoloruj kredką. Powodzenia!

26.03.2020r.

Dziś zachęcamy do posłuchania i włączenia się do śpiewu piosenki pt. ,,Wesołe żabki” (wspólnie z dziećmi śpiewaliśmy już tę piosenkę na zajęciach umuzykalniających), poniżej umieszczamy tekst a oto pomocny link https://www.youtube.com/watch?v=itCsiIl9jXE

,,Wesołe Żabki”

W zielonych sukienkach
po zielonej trawie,
Tańczyły dwie żabki
na żabiej zabawie.

Kum kuma kum
Rech rechu rech / 2x
słychać żabi śpiew.

Skakały po łące
i pływały w stawie,
Przyglądał się księżyc
tej żabiej zabawie.
Kum kuma kum
Rech rechu rech / 2x
słychać żabi śpiew.

Po piosence proponujemy zabawę ,,Bocian i żaby”, w której żabki skaczą sobie po podłodze a na hasło(bocian) wypowiedziane przez rodzica dziecko szybko zamienia się w bociana i chodzi po podłodze wyprostowany z wysoko uniesionymi kolanami, jakby chodziły po wysokiej trawie.

27.03.2020r.

Na dziś proponujemy zabawę pt. ,,Memory”. Zbierz 4 zabawki różnego rodzaju. Ułóż je w rzędzie na dywanie lub na stoliku wymawiając nazwę każdego z nich. Następnie zapamiętaj ich kolejność. Zamknij oczy a rodzic zmieni ich kolejność ustawienia. Następnie otwórz oczy i spróbuj odwzorować poprzednie ustawienie. Czy dobrze zapamiętałeś? Sprawdź razem z rodzicem. Zabawę powtórz kilkakrotnie. Można też dodać kolejną zabawkę, którą umieszczamy w rzędzie na końcu. Miłej zabawy!

Po skończonej zabawie postaraj się posegregować zabawki, z jednej strony ułóż zabawki małe a z drugiej duże. Spróbuj je przeliczyć. Na pewno dasz radę.. Pamiętaj również o odłożeniu zabawek na swoje miejsce.